Lugter ud af rumpen? Og tre forkølet katte~
Fra : Figaro

Dato : 04-01-04 11:34

Hejsa!

Jeg vil gerne høre om det er normalt, at en neutraliseret hankat lugter
grimt ud af rumpen? Og om det er normalt, at han hele tiden prøver at stikke
hans rumpe op i hovedet af en?

Og så også lige en ting, som ikke har noget med det at gøre, har I nogen
gode trickes til hvordan man kan gøre så vores tre katte ikke er forkølet
mere uden at proppe dem med piller?

VH Stine, Figaro, Bizkit og Duchess .. Kiefer ville også lige skrives på
(hunden)

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 04-01-04 11:59

Stine skrev
<Jeg vil gerne høre om det er normalt, at en neutraliseret hankat lugter
grimt ud af rumpen? >

Umiddelbart lyder det som om han har lidt problemer med analkirtlerne .

<Og om det er normalt, at han hele tiden prøver at stikke
hans rumpe op i hovedet af en? >

*GG* Det er kattens måde at fortælle dig at han er
"din" kat og ikke en anden, du kan selv lugte det
er sådan katte "hilser" på hinanden / genkender hinanden.

<har I nogen gode trickes til hvordan man kan gøre så vores tre katte ikke
er forkølet mere uden at proppe dem med piller? >

Først og fremmest handler det om at deres immunforsvar
skal være i top, det fungere lige som hos mennesker, god
sund kost og måske lidt ekstra til at "booste" immun-
forsvaret.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Figaro

Dato : 04-01-04 15:04

Hej Marianne!

Hehe tak for tippet med at det med, at han stikker rumpen op i hovedet af
mig, men det gør de andre bare ikke. Jo, Duchess gør det på de to
neutraliseret hankatte, men det ved vi godt hvorfor det er :) Selv om hun
stadig kun er en killing.

Ang. foder så får de allerede et godt foder, nemlig Hills Sensible Stomach.
Desværre er mine kattes immunforsvar langt fra i tops. Dyrlægen kan ikke
finde ud af hvad det er, og vi har fået dem testet for leukæmi og aids og
heldigvis var begge prøver da negative. Jeg ved bare snart ikke hvad jeg
skal gøre, for hvis det ene endelig er væk går der nogen få dage og så er
der en ny "sygdom".

VH Stine

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 04-01-04 15:32

"Figaro" <sukkermel@sukkermel.dk> skrev i en meddelelse
.. Jeg ved bare snart ikke hvad jeg
> skal gøre, for hvis det ene endelig er væk går der nogen få dage og så er
> der en ny "sygdom".
>
> VH Stine

Kunne det være en ide med aloe vera juice?
Jeg har ikke selv prøvet det, men andre i gruppen kender vidst til det????

/Joan

Fra : Figaro

Dato : 04-01-04 16:25

Hej Joan.

Hvor kan man få det aloe vera juice? Og hvad går det ud på?

VH Stine.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 04-01-04 19:14

In article <3ff82355$0$95111$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Joan
Frederiksen <joanSLETDETTE@haarbolden.dk> wrote:

> Kunne det være en ide med aloe vera juice?
> Jeg har ikke selv prøvet det, men andre i gruppen kender vidst til det????
>
> /Joan

Ja, ja, ja Joan Det er det man kalder en fin hentydning?

Og Stine - jeg tillader mig at kopiere et svar jeg lige har skrevet til
en på dekatten, der ville vide noget om aloe Vera og styrkning af
immunforsvaret håber det er OK?

"Okay - nu er mine erfaringer jo begrænset til en egentlig behandling
af en syg kat (tyktarmskatar), og her hjalp det fint, selv om det tog
lang tid. Men det er desværre det normale.
Men til at styrke immunforsvaret (og det _kan_ det bruges til, ved jeg
fra min dyrlæge Raiku Sarvå) - der kender jeg ikke doseringen. Men da
katten ikke kan tage skade af små mængder, med mindre missen er én af
de få, der ikke kan tåle det, ville jeg nok tage udgangspunkt i den
mindste dosis jeg fik anbefalet - og så starte med det halve. Jeg
startede med 2 ml morgen og aften, så eftersom din kat ikke er syg og
man under alle omstændigheder skal starte forsigtigt, ville jeg gætte
på 2 ml om dagen - måske senere mere, hvis hun kan lide det og kan tåle
det. Jeg ville putte det i maden, hvis hun får vådmad og kan lide
smagen (det kan de som oftest (igen ifølge dyrlægen) Ellers ville jeg
nok bruge en engangssprøjte uden kanyle stukket ind bag hjørnetænderne
Det var sådan jeg gjorde, fordi jeg gerne ville være sikker på, at
Donna fik hele sin ration.

Du kan købe det mange steder på nettet; hvis du søger på "Forever
Living" på Google skal du bare se
F.eks. den her:
http://www.onlinesalg.dk/default.asp?Firmaid=2988
(kender dem ikke, der var den første jeg klikkede ind på. Mit blev købt
hos dyrlægen)
Du skal bruge det, der hedder Drikkegel, naturel (altså uden
smagstilsætning) Desværre kan man ikke købe mindre end en stooor dunk.
Kan ikke huske hvor meget der er i, men over 1 liter, så der er jo til
noget tid, hvis du ikke selv vil tage en snaps også Og det er
heller ikke helt billigt. Der er dog en tilbagekøbsgaranti på 3 mdr.
hvis det ikke virker, man ikke kan tåle det - eller sådan noget.
Om dokumentation... tjah, det er officielt godkendt som naturlægemiddel
til udvortes brug, og til indvortes... når en så anerkendt dyrlæge som
vores bruger det, og jeg i øvrigt oplevede at katten blev rask, må der
jo være noget om det
Andre ting der styrker... tjah, god kost er jo altid vigtigt. Derudover
er der jo de ting, man ved virker på mennesker. Rød solhat (eccinecea /
rudbeckia purpurea), hvidløg... men sådan lige at overføre det på katte
tør jeg ikke. Især ikke hvidløg, fordi løg generelt er giftigt for
katte. Måske din dyrlæge har nogen forslag?
Jeg vil i øvrigt tillade mig at bruge dele af det her på NG'en, hvor
nøjagtig det samme spørgsmål er poppet op - Så måske andre dér kan
supplere - Marianne Hellemose er en ørn til det alternative

Håber det hjalp dig?"

(Marianne, hvis du læser dette... som du nok kan se håber jeg på din
støtte i spørgsmålet, om man ellers kan bruge noget til at styrke
immunforsvaret hos en gammel kat?)

Fra : Figaro

Dato : 04-01-04 19:51

Hejsa Ann.

Vil lige sige mine katte ikke er gamle, den ældste er lidt over et år
gammel.

Jeg siger mange tak for svaret og vil se nærmere på det. Jeg er bare bange
for den ene af kattene ikke kan tåle det, for han er meget sart, specielt
med hans mave, men det er helt andet problem.

VH Stine.

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 04-01-04 20:01

> Jeg siger mange tak for svaret og vil se nærmere på det. Jeg er bare
> bange for den ene af kattene ikke kan tåle det, for han er meget
> sart, specielt med hans mave, men det er helt andet problem.

Hejsa Stine

Det hjælper også på maven vi har selv brugt det til vores med godt resultat,
netop pga. tarmbetændelse som dyrlægen havde sagt var kronisk, men nu er det
helt væk
Han fik 2 ml. 3 gange dagligt i 7 dage og så 2 ml 2 gange dagligt derefter.

Tænker på hvis dine katte er "forkølede" så kan det jo være en form for
virus de bære rundt på hvis det blvier ved at hænge ved dem .
Hvor lang tid har de haft det og er de testet for noget/behandlet med noget
?

MVH
Gitte

begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 04-01-04 20:22

In article <3ff862d0$0$9830$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Gitte S.
Eriksen <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> wrote:

> Det hjælper også på maven vi har selv brugt det til vores med godt resultat,
> netop pga. tarmbetændelse som dyrlægen havde sagt var kronisk, men nu er det
> helt væk

Hej Gitte

Herligt - så hjalp det? )

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 04-01-04 20:28

> Herligt - så hjalp det? )

Ja og han er nu en fin mis på 4,3 kg så må siges at være kommet godt emd
efter kun at veje 830 gr. som 12 ugers og knap 2,5 kg som 5 mdr. er han jo
næsten exploderet i vægt de sidste 2 mdr

MVH
Gitte

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 04-01-04 20:20

In article <3ff86093$0$69977$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Figaro
<sukkermel@sukkermel.dk> wrote:

> [...]
> for den ene af kattene ikke kan tåle det, for han er meget sart, specielt
> med hans mave, men det er helt andet problem.

Hej Stine

Næ, det troede jeg såmænd heller ikke. Men som jeg skrev tillod jeg mig
at kopiere et indlæg jeg lige havde skrevet til en anden - som har en
gammel kat
Fremgangsmåden til at styrke immunforsvaret har nok ikke noget med
alder at gøre - og så slap jeg for at skrive hele historien 2 gange
lige efter hinanden - længe leve dovenskaben...

Jeg har for resten lige set i en artikel at man godt kan bruge rød
solhat til at styrke kattes immunforsvar også

Om den sarte mave.. jeg brugte det netop til min stakkels Donna, hvis
mave var totalt smadret efter en voldsom maveinfektion. Det satte sig
til en tyktarmskatar, som hverken skånekost eller fibre kunne få hold
på. Min tidligere dyrlæge gav op til sidst... Selv om hun havde en
masse grimme tilbagefald, så blev hun altså rask på Aloe Vera - selv om
det tog laaaang tid og tålmodighed at nå så langt.
Så sarte maver _behøver_ ikke at være nogen hindring, men du skal
selvfølgelig begynde meget forsigtigt, og forvente en forværring lige i
starten (rart at vide, så man ikke går i panik!)
Held og lykke med mitterne

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 04-01-04 20:59

On Sun, 4 Jan 2004 19:51:05 +0100, "Figaro" <sukkermel@sukkermel.dk>
wrote:

>Jeg siger mange tak for svaret og vil se nærmere på det. Jeg er bare bange
>for den ene af kattene ikke kan tåle det, for han er meget sart, specielt
>med hans mave, men det er helt andet problem.

   Så skal du i hvert fald slet ikke overveje hvidløg :) Det kan
sarte maver nemlig normalt slet ikke tåle (Uanset om det er katte,
heste, hunde eller mennesker skal jeg hilse og sige =)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 04-01-04 21:11

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Så skal du i hvert fald slet ikke overveje hvidløg :) Det kan
> sarte maver nemlig normalt slet ikke tåle (Uanset om det er katte,
> heste, hunde eller mennesker skal jeg hilse og sige =)

Vil det sige at det her: http://www.pet-gourmet.dk/ faktisk er noget skidt?
Eller er det kun ved sarte maver?

Anya var/er det ikke dig, der prøvede/bruger det til dine rødder?

/Joan

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 07-01-04 17:58

On Sun, 4 Jan 2004 21:10:55 +0100, "Joan Frederiksen"

>Vil det sige at det her: http://www.pet-gourmet.dk/ faktisk er noget skidt?
>Eller er det kun ved sarte maver?

   Hvidløg er sundt og hjælper på mange ting - hvidløg kan stort
set ikke prises nok i velgørende virkning - altså lige undtagen hvis
man har sart/dårlig mave/tarmsystem. Jeg ville ikke anvende det hvis
min kat havde dårlig mave. (Ved hesten løste det sig selv - efter to
dage gad han ikke æde hvis der var hvidløg i foderet)

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 04-01-04 20:04

Ann R skrev
<(Marianne, hvis du læser dette... som du nok kan se håber jeg på din støtte
i spørgsmålet, om man ellers kan bruge noget til at styrke immunforsvaret
hos en gammel kat?) >

*GGG* flere fine hentydninger

Der er Anima Strath, det har en stærk lugt, det smager meget godt, men jeg
er jo ikke kat *GG* og ingen af mine katte ville tage det "frivilligt" så
det gives med en engangssprøjte uden nål. Så er der Bidro Gele Royal,
det har jeg ingen personlig erfaring med. Natura Vet har et produkt der
hedder Immuplus, det er udviklet af en dyrlæge, yderligere info om Immuplus
fås på tlf.
47 38 07 37, det har jeg heller ikke personlig erfaring med.

Hvidløg ville jeg også være lidt forsigtig med det er under
mistanke for ligesom løg at kunne give Heinz body anæmi

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 04-01-04 20:43

In article <3ff8637c$0$29351$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Marianne
Hellemose <hellemose.som2@mail.dk> wrote:

> *GGG* flere fine hentydninger

Ja og tusind tak, Marianne

Jeg har selv rodet i mine "gemmemapper" på 'puteren og fundet en
artikel af Lene Houe, der godt nok handler om katteinfluenza, men der
er også et par oplysninger om ting, man kan styrke immunforsvaret med:

"Man kan prøve med Echinacea (purpurrød solhat) enten i tinktur - find
en uden alkohol - Samt en del andre urtepræparater, f.eks. aloe-vera
eller evt.. hømopatiske præparater. Husk at de færreste præparater, der
fås i handelen herhjemme er beregnet til katte, så derfor bør man
checke, om det præparat man vælger, kan bruges til katte!!! Et præparat
som kan fås hos dyrlægerne, DMG, kan også bruges."

Fra : maz

Dato : 04-01-04 20:23

Ann Rudbeck wrote:
>*Snip* en hel masse om Aloe Vera :) Så måske andre dér kan
> supplere - Marianne Hellemose er en ørn til det alternative

Hej Ann og Marianne

Spørgsmålet om Aloe Vera + andet alternativt har været efterhånden været
oppe mange gange herinde, så måske en idé at få lagt nogle artikler ud på
hjemmesiden -> dk-fritid-dyr-kat ?? (så slipper vi for at gentage os
selv:) )
Hvis I synes om idéen, kan I så ikke stykke et eller andet brugbart sammen
om Aloe Vera (Ann) og de øvrige produkter som Anima Strath m.fl. (Marianne)
til hjemmesiden og sende det mig? Så skal jeg nok læse korrektur mm samt
lægge det op på hjemmesiden. Det behøver ikke lige være i morgen.
/maria

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 04-01-04 20:48

Hej Maria

Det var da en glimrende ide, hvorfor har du ikke fået den
noget før *GG* jeg vil gøre det i løbet af de næste par dage.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 04-01-04 21:16

In article <3ff8681c$0$95061$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, maz
<mackiavelli@allmail.dk> wrote:

> [...]
> til hjemmesiden og sende det mig? Så skal jeg nok læse korrektur mm samt
> lægge det op på hjemmesiden. Det behøver ikke lige være i morgen.

hej Maria

Oh... jeg har såmænd selv ofte tænkt på at begå "noget" om mine - og
Donnas - erfaringer med Aloe Vera. Til min hjemmeside og til NG'ens
(jeg er faktisk "forfatter" på siden, det er bare længe siden jeg har
lagt noget op)
Men... jeg har endnu ikke fået taget mig sammen. Og hver gang
spørgsmålet popper op, tænker jeg igen at nu må jeg altså osse... osv
*gg*
Måske det lykkes engang?

Fra : maz

Dato : 04-01-04 22:13

Ann Rudbeck wrote:
> Men... jeg har endnu ikke fået taget mig sammen. Og hver gang
> spørgsmålet popper op, tænker jeg igen at nu må jeg altså osse... osv
> *gg*
> Måske det lykkes engang?

Smukt, Ann
Så kan du jo selv klare det, hehe ;)

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-01-04 02:03

In article <3ff881f8$0$95019$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, maz
<mackiavelli@allmail.dk> wrote:

> Smukt, Ann
> Så kan du jo selv klare det, hehe ;)

Hæ, Maria, nu har I faktisk fået sparket mig igang!
Jeg har fået griflet Donnas sygehistorie og ikke mindst behandling ned,
den ligger under "sygdom" på www.dk-fritid-dyr-kat.dk !
Tænk, at det lykkedes, efter har jeg overvejet det så længe *gg*

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 04-01-04 21:02

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjernsiamis.com> skrev i en meddelelse

> Ja, ja, ja Joan Det er det man kalder en fin hentydning?
>
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte
> Donna og Dittes katteside: http://siamis.com

Hehe Ja Ann, det var netop dig jeg ventede på her

/Joan