Fejl i FTM 11.
Fra : S_Larsen

Dato : 04-01-04 10:11

Hej Gruppe.

Ja, jeg var ellers lige så glad for at bruge FTM 11, indtil jeg så
hvordan den sortere begivenheder.

Programmet har jeg sat op til at sortere efter dato, og dette går såment
også fint. Men vil jeg udskrive en rapport, f.eks "familiegruppeside" og
på denne ønsker at have flere begivenheder med end hvad der er standard
( født, viet, død), så går det helt galt for programmet. Den sortere nu
efter begivenhed, dvs. begravelse før døbt, som igen kommer før født.
Det er jo noget rod, og ved henvendelse til den danske repræsentant,
blev jeg oplyst om at fejlen har været kendt siden adskillige versioner.
Blev så forslået selv at sætte en form for rapport op, men her kan det
ikke lade sig gøre at få kildeskriften med.

Er der nogen der kender til en løsning, eller skal jeg kun bruge FTM til
udskrivning af træer, for det andet er ikke holdbart, og kan efter min
mening ikke bruges, og slet ikke til at præsentere i en slægtsbog, en
feature som firmaet bag slår stort op, hvor modtageren der måske ikke er
slægtsforsker, som det første vil falde over den rodede opsætning, jvf.
for oven.

Det skal oplyses at jeg sideløbende bruger Legacy, som jeg faktisk
betragter som et af de bedste programmer overhovdet, til registrering af
data.

Med venlig hilsen

Søren Larsen.

http://www.kandu.dk/

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 04-01-04 16:35

"S_Larsen" <S_Larsen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det skal oplyses at jeg sideløbende bruger Legacy, som jeg faktisk
> betragter som et af de bedste programmer overhovdet, til registrering af

Ved en henvendelse - for flere år siden - til IBM, om en "fejl" i deres
program, fik jeg at vide, at der var forskel på "fejl" og
"uhensigtsmæssigheder", og dette har hidtil være betragtet som en
"uhensigtsmæssighed".

___________________
Ole P. Bielefeldt,
Ry
Fjern FJERNMIG i min E-mail adresse
FTM: www.familytreemaker.dk

Fra : S_Larsen

Dato : 05-01-04 21:52

"Ole P. Bielefeldt" skrev d. 04-01-04 16:35 dette indlæg :
> [...]
> program, fik jeg at vide, at der var forskel på "fejl" og
> "uhensigtsmæssigheder", og dette har hidtil være betragtet som en

Ja, det er muligt, men det undre mig at et program der bla. slår sig op
som et af de mest solgte, og dermed må formodes, så også er et af de
mest brugte, som et af de eneste programmer ikke er i stand til så
simpel en ting som at dato-sortere begivenheder, i udskrifter. De kan
kalde det uhensigtsmæssigt, jeg vil kalde det en fejl.
Her et eksempel.
Person gift 5 gange. I udskriften starter vi med hans begravelse,
derefter hans dåb (døbt), så født og herefter hans 5 ægteskaber. der
kunne være andre begivenheder, det havde ikke gjort det bedre.
Var jeg programmør, hvilket jeg gudske lov ikke er så havde jeg gravet
mig dybt ned.
Det kunne være at man i stedet for at bruge tid på at udvide programmet
med flere personer og multimedie, burde have rettet denne "uhensigt"
fejl.

Men jeg er måske den eneste blandt programmets mange betalende brugere,
der oplever at det er en fejl.

Søren Larsen

http://www.kandu.dk/