Kan Javascript forvirre IE?
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-01-04 02:03

Jeg har et lidt specielt problem, hvor et sites CSS-fil ikke hentes
automatisk af IE. Så vidt jeg ved, opstår problemet kun i IE 6.0 og kun
på få computere. Jeg har et Javascript, der skal vælge mellem fire
forskellige CSS-filer alt efter antal farver og IE-version. Kan det være
det script, der får IE til at skippe CSS-filen?

Nærmere beskrivelse af problemet:
Når man går ind på siderne står det hele forkert, fordi CSS-filen ikke
hentes. Opfrisker man siden, hentes CSS-filen, og alt står som det skal.
Og det gør det også, når man efterfølgende henter siderne igen i den
samme browsersession. Lukkes browseren, opstår problemet igen næste
gang, man går ind på sitet. Problemet er relateret til cacheen, for når
den tømmes, virker det fint - indtil næste browsersession. Jeg har
prøvet med en no-cache i et meta-tag - det virker, men gør sitet
langsomt, fordi logo mm. skal hentes på alle sider. Kan man lave
no-cache på en enkelt fil (CSS-filen)?
Jeg har ikke selv kunnet genskabe problemet, men det findes hele tiden -
af alle steder - hos sitets ejer og er også set på en anden computer.

Jeg har lagt to testsider her:
http://kimludvigsen.dk/test.htm
http://kimludvigsen.dk/test2.htm
CSS-filen ligger her:
http://kimludvigsen.dk/test.css

Undlad venligst at benytte dropdownmenuen, da der er statistik på
siderne, og jeg nødig vil have den "forurenet". Brug i stedet
ovenstående links.

--
Mvh. Kim Ludvigsen