Webspeed på østsjælland
Fra : Silas Alstrup

Dato : 04-01-04 00:09

Hejsa

Vi har lige nu en proacces adsl forbindelse, som vi er godt trætte af, både
fordi det ikke er tilladt at pille i routeren, og fordi vi ikke kan få
hurtigere hastigheder (siger de). Derfor ville jeg hører om nogen har
erfaringer med Webspeed - både generalt, og i mit område, som er Solrød
Strand (østsjælland ved køge bugt). Det skal bruges til alt fra at hente
store filer, til normal surf, til Counter-strike gaming :). Jeg vil også
gerne vide om man selv skal skaffe router (vi er 4 personer, med en switch),
og om det er nogenlunde forståeligt at sætte op selv. Jeg har rimelig styr
på netværksting, og min far på diverse elektroniske ting :).

Alt respons er velkommen :)

Hilsen Silas

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 04-01-04 01:02

"Silas Alstrup" <silan@silan.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Vi har lige nu en proacces adsl forbindelse, som vi er godt trætte af,
både
> fordi det ikke er tilladt at pille i routeren,

Har du overvejet at købe egen router. Du kan sagtens få en udemærket i
prisklassen ~500kr

>og fordi vi ikke kan få > hurtigere hastigheder (siger de).

Hvis det er pga. dæmpning ved ADSL er der jo nok ikke så meget at gøre.
Ellers tilbydes der jo op til 8mbit her fra 1. januar på Pro@ccess. (eller
Bredbånd Prof som det hedder nu)

> Derfor ville jeg hører om nogen har erfaringer med Webspeed - både
generalt, og i mit område, som er Solrød
> Strand (østsjælland ved køge bugt).

Det har jeg desværre ikke, men du kunne evt. også prøve i
tele.internet.kabelmodem, der er nok bedre chance for at finde noget
webspeedkunder. :)

Hilsen Tobias

Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 06-01-04 12:47

On Sun, 04 Jan 2004 00:08:39 +0100, Silas Alstrup wrote:

> Derfor ville jeg hører om nogen har
> erfaringer med Webspeed - både generalt, og i mit område, som er Solrød
> Strand (østsjælland ved køge bugt).
>
> Hilsen Silas

Jeg bor i Køge, og har haft webspeed i ca. 2 år nu, og jeg er godt
tilfreds. Det er intet problem at sætte en router til, den skal bare
understøtte DHCP, men det gør stort set alle routere (firewalls).

--
Mvh.
Kasper Nordal Lund