Køb af CV i udlandet.
Fra : Henrik

Dato : 03-01-04 23:40

Godt nytår til alle i gruppen.

Dette emne har vist været berørt flere gange, men jeg kan ikke finde svar på
mine spørgsmål.

1) Hvis man som privatperson køber en brugt CV i et andet EU-land, er der så
noget der skal betales ved indførsel i Danmark? (moms, afgift o.lign.)

1a) Hvis ja til ovenstående, er der så nogle beløbsgrænser indvolveret?

2) Er der specielle regler vedr indførsel af fabriksnye CV's?

2a) Er der beløbsgrænser vedr. disse fabriksnye?

3) Hvad er "grænseplader" (personvogne), og hvordan fungerer det?

Håber i er med på at afklare lidt forvirring i husstanden
--
/Henrik
(Fjern _remove_ 2 steder i mailadresse)

Fra : Henning Keseler

Dato : 10-01-04 22:37

"Henrik" <oz5adx_remove_@_remove_hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
er der så
> noget der skal betales ved indførsel i Danmark? (moms, afgift

Nej

> 2) Er der specielle regler vedr indførsel af fabriksnye CV's?

Du skal have en udfyldt Datacertificat med til syn:
http://www.trm.dk/graphics/synkron-library/faerdselsstyrelsen/dokumenter/Fagomraader/krav/dataerklaeringer/engelsk_caravan.pdf

> 2a) Er der beløbsgrænser vedr. disse fabriksnye?

Nej

> 3) Hvad er "grænseplader" (personvogne), og hvordan fungerer det?

Se her: http://www.dk-autocam.dk/H-Autocamp/HU-Grensepl.htm

Mvh Henning Keseler

Fra : Henrik

Dato : 11-01-04 13:46

"Henning Keseler" <keseler@pil-dette-udtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> o.lign.)
>
> Nej

> Du skal have en udfyldt Datacertificat med til syn:

Tak for besvarelsen - det gav mig samtidig stikord til videre søgninger.

Venligst Henrik Morsing