Lille hvid hund indfanget i Rødovre
Fra : Pwh

Dato : 03-01-04 16:05

Klokken 13 nede på DamhusEngen idag indfangede jeg sammen med
en anden hundelufter en lille hvid hund. Jeg er ikke sikker på racen, men
en Bolognese er det nærmeste jeg kan komme det efter billeder i min hundebog.
Det var den anden hundelufter (som jeg møder ofte) der havde prøvet at kalde den til
sig en 1/2 time inden jeg kom. Den var tydeligvis rendt væk da den stadig havde sin røde snor
slæbende efter sig. Den var noget sky af sig, men blev alligevel ved med at følge os engen rundt.
Det lykkedes mig så efter en 1/2 times tid at få fat i dens snor da den var optaget af en anden hund.
Vi gik op på Centrum Dyreklinik og afleverede den da den ikke havde noget navneskilt.
Så skulle der værer nogen der har hørt om en der savner en lille hvid krøllet hund med rød snor,
så vil jeg tro at den nu befinder sig på Dyrerinternatet på islevdalsvej i Rødovre.
Jeg prøvede bagefter at gå rundt i området for at se om der var nogen der savnede en hund, men uden held.

/Jens (hvorfor har folk dog ikke et navneskilt på deres hunde ???)

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-04 16:59

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg prøvede bagefter at gå rundt i området for at se om der var nogen der
savnede en hund, men uden held.

Mærkeligt hundeejeren ikke var i nærheden, men det kan jo være, at de
troede, at den var rendt hjem.
Tjekkede dyrlægen efter en chipmærkning ? Jeg går ud fra, at den ikke var
øretatoveret...

> /Jens (hvorfor har folk dog ikke et navneskilt på deres hunde ???)

Vi har haft 3 navneskilte til Buffy nu. De falder hele tiden af. Skal have
igen, næste gang vi er i Bilka. Daffys skilt, bliver heldigvis hængende.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Pwh

Dato : 03-01-04 18:14

Buffy wrote:
> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Mærkeligt hundeejeren ikke var i nærheden, men det kan jo være, at de
> troede, at den var rendt hjem.

Den havde ihvertilfælde rendt rundt nede på Engen en times tid, men der kan
jo værer mange forklaringer. Måske er ejeren faldet om, eller var pis..fuld,
eller måske et barn der har været ude og lufte den og sluppet den.

> Tjekkede dyrlægen efter en chipmærkning ? Jeg går ud fra, at den ikke
> var øretatoveret...

De scannede straks efter en Chip, men fandt ikke nogen. Vi gik før de begyndte
at lede efter tatoveringer da vores egne hunde var lidt urolige.

> Vi har haft 3 navneskilte til Buffy nu. De falder hele tiden af. Skal
> have igen, næste gang vi er i Bilka. Daffys skilt, bliver heldigvis
> hængende.

Hvordan kan det falde af, sidder det ikke i halsbåndet med en nøglering.
Havde den hund haft et skilt på havde den sikkert været hjemme nu.
Du kan forøvrigt bestille navneskilte over nettet, jeg troede faktisk at det
var lovpligtigt at hunden har sådan et på. Det er ihvertilfælde en god ide.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 03-01-04 18:25

On Sat, 3 Jan 2004 18:14:24 +0100, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>var lovpligtigt at hunden har sådan et på. Det er ihvertilfælde en god ide.

Sådan et navneskilt ER lovpligtigt, men Hansen har da også tabt sit.
Den ring han havde sit i var ikke særlig kraftig og jeg tror at det er
faldet af under vild leg. Vaks har aldrig tabt sit, så han er lovlig,
men Hansen er altså ikke lige pt.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-04 18:39

> Hvordan kan det falde af, sidder det ikke i halsbåndet med en nøglering.

Jo, men det var åbenbart for tynd en nøglering. Den er faldet af, når hun
render i buske / træer, eller når hun har leget, med andre hunde.
Vi må sætte skiltet, i en stærkere nøglering næste gang.

> Havde den hund haft et skilt på havde den sikkert været hjemme nu.

Ja, eller hvis den havde været chippet. Uanset må man da håbe, at den snart
kommer / er kommet hjem.

> Du kan forøvrigt bestille navneskilte over nettet, jeg troede faktisk at
det
> var lovpligtigt at hunden har sådan et på. Det er ihvertilfælde en god
ide.

Det er lovpligtigt med navneskilt. Jeg har ikke prøvet, at bestille
navneskilt over nettet, men det er da en mulighed. Må lige tjekke efter på
Google.
Vi har 2 gange, fundet en hundeejer vha. navneskiltet, så det er helt
sikkert en god ide.

Gad vide om folk på landet er lige så flinke til, at tjekke navneskilte..
Da Buffy var syg, havde hun forvildet sig ind i en nabohave og kunne ikke
finde hjem. Vi fandt hende først efter et par timer, da det var blevet lyst.

Vi kom på det tidspunkt til, at snakke om folk mon, i det hele taget ville
ringe, hvis de så hende. Her på landet er der jo mange hunde, som lufter sig
selv, så jeg ved ikke om folk ville være OBS på det, på samme måde, som i
byen.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-01-04 00:08

Hej Jens

Ja jeg ved det selvfølgelig ikke, men af uforklarlige årsager, så forsvinder
disse navneskilte med jævne mellemrum.
Tyveri er det sikkert ikke. Min tidligere Schæfer mistede mange skilte, og
der var ingen fremmede der kunne få lov til at røre hendes halsbånd,
medmindre en af os, stod ved siden af. Men hun tabte mange. Kendetegnende
for alle gange var det, at både skiltet og ringen manglede, så jeg går ud
fra, at ringene knækker af metaltræthed, for jeg har aldrig syntes, at nogle
af ringene har set slidt ud.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 05-01-04 17:09

> Hej Jens
>
> så jeg går ud fra, at ringene knækker af
> metaltræthed, for jeg har aldrig syntes, at nogle af ringene har set
> slidt ud.
>
> M.V.H.....Benny..

Hejsa Benny

De har nok været rustet igennem, du har nok været så ond at
du har tvunget hende til at gå tur i regnvejr

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-01-04 18:05

> Hejsa Benny
>
> De har nok været rustet igennem, du har nok været så ond at
> du har tvunget hende til at gå tur i regnvejr
>
> /Jens

Hej igen Jens

Ja det er sgu noget underligt noget, for det kunne jeg da godt finde på. I
lørdags var vi ude og træne, i frostvejr, hvad gi'r du, og mit oliefyr er
ude af drift, det bliver først lavet i morgen, hvis jeg er heldig... Nej
rust har nok ikke været problemet, det er næsten nødt til at være
metaltræthed. Jeg kan ikke komme på andet. Når man ser hvor længe de holder
til hundetegn, og hvor længe de holder som nøgleringe, så kan vi da drage
den konklusion, at det er et noget hårdere liv at være hundetegns ring, end
det er at være nøglering

Kommenter endelig dette indlæg, men brug ikke adressen, hvis du vil skrive
til mig ) Men tag den endelig med...

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 05-01-04 19:04

Benny Mortensen wrote:

> [...]
> på. I lørdags var vi ude og træne, i frostvejr, hvad gi'r du, og mit
> oliefyr er ude af drift, det bliver først lavet i morgen, hvis jeg er

Jeg håber da at du har en brændeovn til at holde varmen så længe ;)

> Kommenter endelig dette indlæg, men brug ikke adressen, hvis du vil
> skrive til mig ) Men tag den endelig med...

Ikke forstået, men det er nok bare mig der er for træt efter årets første arbejdsdag :-?

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-01-04 19:47

> Jeg håber da at du har en brændeovn til at holde varmen så længe ;)

> Ikke forstået, men det er nok bare mig der er for træt efter årets første
arbejdsdag :-?

> /Jens

Hej igen Jens

Uha, det har været en hård dag. Ellers ville du nok have set med undren på
min email adresse. Den jeg bruger lige nu, hører jo hjemme i Tyskland.
Hvorfor ikke give Spammerne lidt af deres egen post, så kan det være de
finder ud af, at det er pisseirriterende at få 100 eller flere mails om
dagen, som lover en en kæmpepik, eller en oppustelig babe, eller hvad pokker
de nu kan finde på, eller køb alt den medicin, anabolske steroider som
hjertet hurtigt vil stoppe af, så sørg endelig for at afsenderadressen
kommer med. Jo flere gange, jo flere mails får de

M.V.H....Benny..

Fra : Is

Dato : 03-01-04 19:09

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har haft 3 navneskilte til Buffy nu. De falder hele tiden af. Skal have
> igen, næste gang vi er i Bilka. Daffys skilt, bliver heldigvis hængende.
---

Jeg kan anbefale "kabelbindere" eller "strips" som de bliver kaldt på mit
arbejde, til at fastgøre navne skiltet.

Det er dem man kan bruge til f. eks at gøre ledninger fast med, eller samle
i pæne bunter.

man skal nok ikke vælge de billigste.
Selv om de er af plastik, så slider det mere på det rustfrie skilt jeg har
end på "kabelbinderen"

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-01-04 04:48

On Sat, 3 Jan 2004 19:09:28 +0100, "Is"
<detteerminnewsgruppemailadresse1@get2net.dk> wrote:

> [...]
>
>man skal nok ikke vælge de billigste.
>Selv om de er af plastik, så slider det mere på det rustfrie skilt jeg har

,men hvis man sætter nøgleringen ordentligt fast i halsbåndet eller
selen burde det altså heller ikke lige ryge af, min hund har da aldrig
tabt et eneste, selv om de leger ekstremt vildt også i buske osv,
nøgleringen skal bare være en af de helt små så kan ingen gren komme
ind i den, og hvis der skulle komme en gren ind i den så vil grenen
være så lille at den knækker. Så dem der taber skiltene er vist pga at
der er sat for store nøgleringe i.

Fra : Pwh

Dato : 03-01-04 19:59

Punish the deed, not the breed wrote:

> ,men hvis man sætter nøgleringen ordentligt fast i halsbåndet eller
> selen burde det altså heller ikke lige ryge af,

Hæ, jeg har nu selv engang mistet en hundelygte og hundetegn ved
at komme til at sætte karabinhagen fra snoren fast i nøgleringen.
Det holdt den ikke til da Tyson rykkede lidt i snoren, og i vintermørket
måtte jeg opgive at finde det igen (lygten var slukket).

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-04 20:07

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

>Så dem der taber skiltene er vist pga at
> der er sat for store nøgleringe i.

Det tror jeg ikke. Jeg tror den har været for spinkel. Daffys nøglering er
mere kraftig, da hans navneskilt er større.
Så vi må jo bare skifte den medfølgende nøglering ud, eller prøve med Eriks
forslag.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Is

Dato : 03-01-04 23:55

---klip
> [...]
> ind i den, og hvis der skulle komme en gren ind i den så vil grenen
> være så lille at den knækker. Så dem der taber skiltene er vist pga at

De ringe der har fulgt med de skilte jeg har købt , ville med sikkerhed
ikke ha holdt ret længe !

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-01-04 04:43

On Sat, 3 Jan 2004 16:05:14 +0100, "Pwh"
> [...]

>/Jens (hvorfor har folk dog ikke et navneskilt på deres hunde ???)

,jammen det er da fordi det er en hund der sikkert aldrig bliver
sluppet fri fra snoren, og så har ejeren villet spare de 50kr det
koster for et skilt, man kan godt forstå at sådan en hund stikker af
når den endelig ser sit snit til det. Hunden har sikkert fået
oplevelser den dag som den kan tænke tilbage på i mange år endnu når
den går i snor dag efter dag med sin ejer, så har den minderne fra den
gang det lykkes den at slippe fri nede på engen

iøvrigt pænt af jer at i afleverede den, og ikke som de fleste andre
bare er ligeglade.

Fra : Pwh

Dato : 03-01-04 19:53

> [...]
> den går i snor dag efter dag med sin ejer, så har den minderne fra den
> gang det lykkes den at slippe fri nede på engen

Det skulle ikke undre mig en meter at du har ret ;) men den virkede nu noget
forfrossen til sidst så det sjove var nok gået lidt af. Den må prøve igen til sommer ;)

> iøvrigt pænt af jer at i afleverede den, og ikke som de fleste andre
> bare er ligeglade.

Nu var den ligesom begyndt at følge efter os og vores hunde, så vi kunne ikke
få over vores hjerter ikke at få den afleværet i sikkerhed. Det var kun et lille skvat ;)

/Jens

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 03-01-04 22:29

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> /Jens (hvorfor har folk dog ikke et navneskilt på deres hunde ???)

Ja ufatteligt fordi det jo netop er lovpligtigt .. og vel så absolut
i ejerens egen interesse
så folk kan se hvor den bortløbne hund hører hjemme
God weekendhils fra Ami