Hvorfor!
Fra : F Andersen & J Peder~

Dato : 03-01-04 15:47

Hej.
Jeg er den heldige ejer af en dejlig grand danois som skal parres på sin
næste løbetid.
Indtil videre, har hendes løbetider, været næsten regelmæssige. Der er ca
gået 4 mdr og 2 dage mellem løbetiderne. Men selvfølgelig nu hvor vi kun
venter på hende, er der gået over 5 mdr. siden sidste løbetid.
Der er ligesom hun skal drille mig, for hun ved, jeg ser frem til tiden med
graviditet, fødsel og prægning af hvalpene.
Andre hunde ejere/opdrættere siger, at også deres tæver, nogle gange trækker
løbetiden. Mærkeligt, men den skal nok komme.
Jeg må jo bare vente spændt.

Venlig hilsen Janni

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-04 23:23

"F Andersen & J Pedersen" <nygade1@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Jeg er den heldige ejer af en dejlig grand danois som skal parres på sin
> næste løbetid.

Det lyder spændende

> Indtil videre, har hendes løbetider, været næsten regelmæssige. Der er ca
> gået 4 mdr og 2 dage mellem løbetiderne. Men selvfølgelig nu hvor vi kun
> venter på hende, er der gået over 5 mdr. siden sidste løbetid.

Det lyder ret ofte (og præcist). Normalt gåt tæven i løb, ca. hver 6. mdr.
Nogen tæver kun 1 gang årligt.
Men det er nok meget individuelt.

> Der er ligesom hun skal drille mig, for hun ved, jeg ser frem til tiden
med
> graviditet, fødsel og prægning af hvalpene.

Selvfølgelig

> Andre hunde ejere/opdrættere siger, at også deres tæver, nogle gange
trækker
> løbetiden. Mærkeligt, men den skal nok komme.
> Jeg må jo bare vente spændt.

Ja, der er jo næsten ikke andet, at gøre....

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : F Andersen & J Peder~

Dato : 05-01-04 08:39

Ja jeg synes også, at løbetid hver 4 måned er ret tit, men min dyrelæge
siger, at det ikke er unormalt. Det er da også godt, hvis hun kommer ind i
en længere og mere normal cyklus, men kunne hun ikke vente til at hvalpene
var født

Hilsen Janni

Fra : bettinaP

Dato : 05-01-04 14:43

"F Andersen & J Pedersen" <nygade1@get2net.dk> wrote in message
> [...]
trækker
> løbetiden. Mærkeligt, men den skal nok komme.

hihi, det lyder fuldstændig som Mocka. Normalt er det hver 6. måned nærmest
på klokkeslettet, men denne gang valgte hun også lige at trække den en
måned, så den parring jeg havde planlagt til slutningen af maj blir nu lige
til slutningen af juni. Jeg håber ikke hanhunde-ejerne havde troet de skulle
ud og rejse i slutningen af juni

BettinaP