[BSD] Iptraf eller ligenende til BSD
Fra : Michael

Dato : 03-01-04 12:48

På linux har jeg iptraf til at overvåge hvad der sker på et netkort
real-time, hvilke ip:porte der er connected den ene og den anden vej.

Den findes ikke som port hos FreeBSD. hvad vil i så anbefale man bruger til
dette?

Formålet er at på et lille lokalnet er der en/flere der bruger stort set alt
båndbredde til upload. Jeg har behov for at se om det er f.eks. P2P
programmer der bare står "idle" når de tænder deres pc.

Fra : Morten Davidsen

Dato : 03-01-04 18:25

Hmm ... prøv med trafshow, det benytter jeg ...

cd /usr/ports/net/trafshow/ && make all install && make clean && make
distclean

Så skulle du være kørende :)

/MD

Fra : Michael

Dato : 03-01-04 22:32

"Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk_nospam> wrote in message
> Hmm ... prøv med trafshow, det benytter jeg ...
>
> cd /usr/ports/net/trafshow/ && make all install && make clean && make
> distclean
>
> Så skulle du være kørende :)

Præcis noget i den stil, hvis der findes andre lignende tools, hører jeg
gerne om dem.

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 05-01-04 08:02

On Sat, 3 Jan 2004 22:32:21 +0100, Michael <madsen999@mailme.dk> wrote:

> Præcis noget i den stil, hvis der findes andre lignende tools, hører jeg
> gerne om dem.

Overkill:

man netstat

(netstat -bw1 -I <device>)