Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Låne 150.000 kr til opstart af virksomhed.~
Fra : Hjalte

Dato : 03-01-04 12:17

Hej alle...

Jeg er igang med at starte en cafe.
Jeg har selv 40.000 kr. men jeg skal bruge 150.000 kr. mere.

Jeg har snakket med Arbejdernes landsbank, Nordea og har forhandlinger
igang hos danske og jydske bank.

Men det virker ikke som om at de tror på ideen.
Men det gør jeg.

Problemet er også at jeg indtil dec. sidste år, var studerende.
Dvs. at det er begrænset hvor mange penge der gik ind på kontoen.

Hvis alt går galt, hvor kan jeg så ellers låne penge?

Fra : Søren

Dato : 03-01-04 22:39

"Hjalte" <hjalte@reloaded.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> igang hos danske og jydske bank.
>
> Men det virker ikke som om at de tror på ideen.

Tja når en erhvervsbank ikke tror på din idé er det "nok" rigtigt og hvad så ?
låne hos en hajbank som City eller ?
Hvad med at du og en kammerat gik igang, idag er der alt for meget arbejde for én person ?
Hvad med at undersøge behovet først en markedsundersøgelse/analyse ?
vh
Søren

Fra : Hjalte

Dato : 04-01-04 00:26

On Sat, 3 Jan 2004 22:38:33 +0100, "Søren" <Sbolten@ofir.dk> wrote:

> [...]
>Hvad med at undersøge behovet først en markedsundersøgelse/analyse ?

Sagen er den at jeg har arbejdet i cafeen i 1½ års tid.
I det sidste ½ år stod jeg for dan daglige drift.

men problemet er at jeg ikke rigtig har nogen penge at diske op med
selv. Jeg har 40.000 kr, og en bil.
Men som sagt, bankerne tror ikke på det, men jeg er sikker på at det
kan løbe rundt.

jeg har regnskab fra revisor (som faktisk syntes at det er en rigtig
god ide), og jeg har lavet en detaljeret handlingsplan.

Hvilke andre muligheder har jeg, end bankerne?
jeg har ikke specielt meget lyst til at gå ud og låne pengene af
rockere eller lign. :-/

Nogen gode ideer?

PS. Hvad er en hajbank?

Fra : Søren

Dato : 04-01-04 15:00

> jeg har regnskab fra revisor (som faktisk syntes at det er en rigtig
> god ide), og jeg har lavet en detaljeret handlingsplan.

Hvad med at henvende dig i REVISORENS bank med hans gode ide ?
Din revisor der har hjulpet dig, må kende bankens chef og på den måde gøre sit til at du
får et banklån !

> PS. Hvad er en hajbank? = En bank der tager mere end + 5 pct over nationalbankens
udlånsrente !

vh Søren

Fra : Jacob Koch

Dato : 16-01-04 01:00

Bankerne er desværre ikke ret villige til at låne til projekter, når det har
noget at gøre med resturationer - da der erfaringsmæssigt ofte er tab på
det. Men som Søren siger, få din revisor til at snakke med banken - eller
flere banker.

Fra : Carsten Thrane

Dato : 16-01-04 11:35

"Jacob Koch" <KochJacob123@hotmail.com> wrote in message news:<40072994$0$27376$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> det. Men som Søren siger, få din revisor til at snakke med banken - eller

www.pustaca.dk
39693300

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-04 13:37

Jeg bliver ved med at få reklamer fra Citybank (www.citybank.dk) der vil
låne mig op til kr. 200.000. Ved ikke noget om hvordan de er med hensyn til
renter, etc.

Lad dig ikke slå ud! Unge mennesker med mod på starte selvstændigt er hvad
Danmark har desperart mere brug for!

- Rune