Løbetid..
Fra : Betina Hansen

Dato : 02-01-04 23:46

hej Gruppe..

jeg har en Amerikansk bulldogtæve som lige er kommet i løbetid her kort før
jul..
Hvornår skal jeg særligt passe på hende med hanhunde.. jeg vil ikke have
hvalpe på hende endnu da hun kun er 1 år og det kun er hendes anden
løbetidsperiode..???
hvor lang tid kan jeg regne med hun er i løbetid???
ja, måske nogle dumme spørgsmål men jeg ahr kun haft hanhunde så en tæve er
nyt for mig.

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 03-01-04 00:12

"Betina Hansen" <stald.aamosegaard@privat.dk> wrote in message
> hej Gruppe..
>
> jeg har en Amerikansk bulldogtæve som lige er kommet i løbetid her kort
før
> jul..

Tillykke!

> Hvornår skal jeg særligt passe på hende med hanhunde.. jeg vil ikke have
> hvalpe på hende endnu da hun kun er 1 år og det kun er hendes anden
> løbetidsperiode..???

Det er meget forskelligt, men en tommelfinger-regel jeg bruger er... Hele
løbetiden!! Jeg har hørt om flat der blev gravid efter 2 dage i løbetid, men
normalt siger man 12. - 21. dag mener jeg...

> hvor lang tid kan jeg regne med hun er i løbetid???

Det er også forskelligt, men 3-4 uger er ikke unormalt!

> ja, måske nogle dumme spørgsmål men jeg ahr kun haft hanhunde så en tæve
er
> nyt for mig.

Nej, der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar...!
Min pige på 9 mdr. lader i øvrigt vente på sig, så det skal nok lige passe
at vi kommer til at stå i højeste løbetid til udstillingen i Odense!

Rinnie