Hej Alle jeg skal have lidt hjælp
Fra : Allan

Dato : 02-01-04 21:55

Ja hej alle.

Som i ved mistede jeg en af mine 2 katte her i julen.
Rigtigt Øv men jeg tror det bedste er at komme videre.

Jeg har bestemt at baghaven bliver hegnet ind.
Så mine katte må nøjes med ca 350 kvadrat M, Uden for.

Ikke fordi det var fordi jeg havde udekatte at Luffe Døde.
Nej det var nyresvigt. Og det kan komme af alt

Men jeg må jo være ærlig, Så jeg havde det ikke godt når jeg ikke vidste
hvor de var.
når de var ude og jeg ikke kunne se dem.

Luffe var min ven men han er væk nu . Så jeg må videre. Så jeg skal
have en ny MCO.

Nu er det jeg ikke ved om jeg skal vælge en som jeg kan lide
Eller en hurtig ny så jeg får en ny ven til Boris med det samme??

Boris er meget kontaktsøgendende. Med andre katte. Og kan næsten ikke være
alene.

Og jeg er helt sikker på at der ikke bliver problemer med sammenføringen
hvis det er en killing.

Boris har før samlet killinger op og inviteret dem hjem ind til mad. .

Såe hvad skal jeg gøre. ? Er det Boris eller mig der bestemmer. ?

Det er svært og jeg vil gerne have en standart, Hvis der er det. sølv eller
brun tabby.

Hvad hedder standarten ?

Jeg vil ikke have en sortsmoke for det er for tæt på.

Mvh. Allan

Fra : Kate

Dato : 03-01-04 00:39

"Allan" <virker@ikke.news> wrote in

> Såe hvad skal jeg gøre. ? Er det Boris eller mig der bestemmer. ?

Hvis jeg skal være ærlig (og det skal jeg jo) så ville det blive Boris
der bestemte hvis han var min Fortiden beviser jo at her har
kattene bestemt. Jeg må indrømme at det jeg har ment var kattenes tarv
er det jeg har handlet efter, måske lige med undtagelse af Doughnut.
Hende var der ingen af mine drenge der bad om
Med så kontaktsøgende en mis ville jeg hurtigt anskaffe en ny kammerat
til ham.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Vibeke

Dato : 03-01-04 23:48

> Nu er det jeg ikke ved om jeg skal vælge en som jeg kan lide
> Eller en hurtig ny så jeg får en ny ven til Boris med det samme??

Mon ikke det kan kombineres? Jeg syntes der er et utal af MCO-killinger til
salg, så mon ikke en aftens søgning ville kunne give et resultat?

/Vibeke

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 04-01-04 11:12

> Det er svært og jeg vil gerne have en standart, Hvis der er det. sølv
eller
> brun tabby.
>
> Hvad hedder standarten ?

MCO findes i et utal af farver, der er ingen bestemt std for det. Du er
velkommen til at se nogle af de forskellige farver der findes på kattene på
min hjemmeside.
En sort tabby er nok den mest almindelige, det er den der før i tiden hed
bruntabby og er sort med brune striber.
Standarten gælder type, den har jeg kopieret ind herunder.
Held og lykke i din søgen
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

The Maine Coon is a solid, rugged cat and is America's oldest natural
longhaired breed. Type must not be sacrificed for size, nor size for type,
the optimum being a large, typey cat. Females are somewhat smaller than
males, and allowance should be made for the slow maturation of the breed.

Head:
Medium in length and width, with a squareness to the muzzle. Allowance
should be made for broadening in males. Cheek bones high. Nose medium in
length with a gentle, concave curve and no break or bump. Chin firm and in
line with upper lip and nose.

Eyes:
Large, wide set, slightly oblique setting. Eye color can be shades of green,
gold, or copper, though white cats may be blue or odd-eyed. There is no
relationship between eye color and coat color. Clarity of eye color is
desirable.

Ears:
Large, wide at base, moderately pointed and well tufted. Set high on head
approximately an ear's width apart. Lynx-like tipping is desirable.

Body: Muscular, medium to large in size, broad chested. Body is long, with
all parts in proportion, creating a rectangular appearance. When viewed from
the rear, there is a definite squareness to the rump. Neck medium-long.

Legs and Paws:
Legs substantial, wide set, medium in length, contributing to a rectangular
appearance. Paws large, round, well-tufted (five toes in front, four toes in
back).

Tail:
Long, equal to body in length (distance from end of rump to shoulders), wide
at base and tapering. Fur full, long, and flowing.

Coat:
Fur on shoulders is short, gradually increasing in length along back and
sides, ending in full britches and long, shaggy belly fur. Fur is soft but
has body, falls smoothly, and lies close to the body. A slight undercoat is
carried. A full ruff is not expected; however, there should be a frontal
ruff beginning at the base of the ears.

Coat Colors:
All recognized colors. White trim around the chin and lip permitted except
in solid color cats.

Disqualifications:
Buttons, lockets, spots, overall even coat, short cobby body, crossed eyes,
kinked tail, incorrect number of toes.

Penalties:
Delicate bone structures, untufted paws, poor condition, nose break or bump,
undershot chin, short rounded muzzle.

Colors:
The following colors are among those recognized by most registering
associations:

White, black, blue, red, cream. Silver (chinchilla & shaded), blue-silver
(chinchilla & shaded), cameo (shell, shaded, & smoke), cream cameo (shell,
shaded, & smoke), black smoke, blue smoke, shaded tortoiseshell, shaded blue
tortie, shaded torbie, shaded blue torbie. Silver tabby (all patterns),
blue-silver tabby (all patterns), cameo tabby (all patterns), cream cameo
tabby (all patterns). Shaded brown or golden tabby (all patterns), red tabby
(all patterns), cream tabby (all patterns), brown tabby (all patterns), blue
tabby (all patterns). Bi-colors (solids with white), Parti-colors -
tortoiseshell, torbie (patched tabby), calico, blue cream, tabby with white
and other colors with white.

Fra : Allan

Dato : 05-01-04 14:55

"Allan" <virker@ikke.news> skrev i en meddelelse
> [...]

Tak for svar. Jeg er gået igang med at lede efter en ny kat til Boris.

Mvh. Allan

Fra : Allan

Dato : 07-01-04 23:44

> "Allan" <virker@ikke.news> skrev i en meddelelse
>

> Tak for svar. Jeg er gået igang med at lede efter en ny kat til Boris.
>
> Mvh. Allan

Jeg har lige lagt billet ind på en ny.
Jeg er lidt itvivl om hvad det er for det kunne godt værre en flagemus med
de der øre.

Nej Han er sød og kommer hjem om ca 20 dage. en sød lille MCO med meget
store øre og store poter.

Desværre har jeg ikke billeder men det er lige ham jeg vil ha så jeg er
glad.

Allan

Fra : Charlotte

Dato : 08-01-04 06:18

Godmorgen

> Jeg har lige lagt billet ind på en ny.

Hvor, hvor??? Vil se

> Nej Han er sød og kommer hjem om ca 20 dage. en sød lille MCO med meget
> store øre og store poter.

Hvor bliver det da bare dejligt...

KH
Charlotte
www.skovkatten.dk

Fra : Allan

Dato : 09-01-04 18:47

"Charlotte" <charlotte@fjerndetteskovkatten.dk> skrev i en meddelelse
> Godmorgen
> "Allan" <virker@ikke.news> skrev i

> Hvor, hvor??? Vil se

Ja det vil jeg også gerne men der er ikke rigtigt nogle gode billeder.
Men han kommer herfra http://www.syrenhaven.dk/kittens.htm

Siden er desværre ikke opdateret så godt. Men det er en af dem der er sort
makrel tabby.
Helt bagerst i kurven.

Jeg kan kun tælle dage ned .

Allan

Fra : Allan

Dato : 09-01-04 19:25

"Allan" <virker@ikke.news> skrev i en meddelelse

Og noget helt andet. Av hvor det gjorde ondt at sende brev til inges
kattehjem
For at fortælle at Luffe var død. For når han er død, er der vel ingen
grundt til at stå der.

Men Jeg kan ikke forstå at det kan klares med en tlf opringning til Det
danske katterigister.

Det er jo det samme som hvis jeg er blevet sur på min nabo,
Og piller nummerpladerne af hans bil og Afleverer dem og afmelder bilen på
det nærmeste synssted.

Jeg syntes det er for nemt at afmelde en kat i Det danske katteregister. Men
det kan værer de logger tlf nr.

Eller hvad ?

Allan