Text-rotation
Fra : Casper

Dato : 02-01-04 19:52

Kender ikke så meget til JavaScript, så spørger derfor om der er
en venlig person som vil lave et script til mig?

Jeg har 10 forskellige sætninger, og skal så vise en ad gangen.
Og hver gang man opdatere ens browser skal den så vise en anden!
Noget alla et banner-rotation script!

På Forhånd Tak!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 02-01-04 21:06

Casper <postmaster@zkurk.dk> writes:

> Kender ikke så meget til JavaScript, så spørger derfor om der er
> en venlig person som vil lave et script til mig?

Det skulle kunne lade sig gøre.

> Jeg har 10 forskellige sætninger, og skal så vise en ad gangen.
> Og hver gang man opdatere ens browser skal den så vise en anden!
> Noget alla et banner-rotation script!

For at kunne huske fra gang til gang skal man bruge en cookie. Det er
sådan set det der er det sværeste (og som kan fejle, hvis brugeren
ikke tillader cookies).

---
var tekster = new Array(
"Denne sætning er den første!",
"Denneher sætning er den anden",
"Der er mange sætningner at vise",
"Dette er den sidste sætning"
);

function skrivTekst() {
var tæller = 0;
// find tal fra cookie:
var match = document.cookie.match(/\bteksttaeller=(\d+)\b/);
if (match) { tæller = Number(match[1]); }

// skriv tekst og tæl tal op
tæller %= tekster.length;
document.write(tekster[tæller]);
tæller ++;

//skriv tal til cookie igen. Cookie holder en måned.
var expDate = new Date();
expDate.setMonth(expDate.getMonth()+1); // sidste salgsdato på cookie
document.cookie = "teksttaeller="+tæller+
";expires="+expDate.toUTCString()+
";path=/";
}
---