Hvor holder makreller vinterferie?
Fra : 7C

Dato : 02-01-04 19:42

Jeg har læst at kattegat har sin egen stamme af makreller der aldrig trækker
ud i Nordsøen. Og så undre det mig, at der kun fanges makreller i en kort
periode. Hvor er "torpedoerne henne om vinteren, siden vi ikke kan fange
dem?

/Søren

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-01-04 22:20

"7C" <speax@speax.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har læst at kattegat har sin egen stamme af makreller der aldrig
trækker
> ud i Nordsøen.

Hvor har du dog læst det?

> Og så undre det mig, at der kun fanges makreller i en kort
> periode. Hvor er "torpedoerne henne om vinteren, siden vi ikke kan fange
> dem?

De er i den sydligere del af nordatlanten i lidt varmere vand. Muligvis
findes de også i golfstrømmen, der jo som bekendt strækker sig helt op
langs nordnorges kyst.

--
-Jens B.

www.agnsiden.dk - Min online guide til levende agn

Fra : 7C

Dato : 03-01-04 20:29

Jeg læste det i en artikel på nettet. Her stod at stammen i kattegat aldrig
trak ud i Nordsøen, som man ellers i mange år havde regnet med at de gjorde.

Jeg kan desværre ikke huske på hvilken hjemmeside jeg fandt den.

/Søren

Fra : Dan Spares

Dato : 06-01-04 13:30

Ibiza, velsagtens.

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 08-01-04 08:53

Du tror ikke de mere er til skiferie end badeferie?

Erik Breum Petersen
Fjern ??? fra min mailadresse