Bliver katte vintertrætte?
Fra : Axelgaard

Dato : 02-01-04 18:39

Hejsa!

Vores kat er her på det sidste blevet meget træt. Jeg har læst at katte
sagtens kan sove helt op til 18timer i døgnet - det er ca. det vores gør i
disse tider. Han er begyndt at snakke meget, og spiser på andre tidspunkter
end normalt. Han plejer at spise stort set alt sin morgenmad med det samme -
det samme gælder aftensmaden.
Er det bare normal katteadfærd eller er der mon noget galt? For os er han
ikke sig selv, tror sgu han må en tur forbi dyrlægen.

Fra : Dorthe Koch

Dato : 03-01-04 08:27

> [...]
> Er det bare normal katteadfærd eller er der mon noget galt? For os er han
> ikke sig selv, tror sgu han må en tur forbi dyrlægen.

Hmmmm....det lyder lidt som Mikkel, der nærmest er blevet
vinterdeprimeret inden for den sidste måneds tid. Han sover og sover -
også selv om jeg er her. Han spiser helt normalt, og tager sig også et
dagligt legeflip, men ellers har han fast adresse i radiatorsengen. Han
er også begyndt at mjave/synge helt utroligt meget. Jeg får egentligt
ikke på fornemmelsen, han er dårlig.

Jeg ved godt, dette ikke er et svar som sådan, men nu ved du da, der
også er andre, der har det sådan. Men allerbedst ville det måske være at
få doktormanden til at kigge på ham for en sikkerheds skyld.

Med venlig hilsen
Dorthe Koch
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Axelgaard

Dato : 03-01-04 10:05

"Dorthe Koch" <d.kKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dagligt legeflip, men ellers har han fast adresse i radiatorsengen. Han
> er også begyndt at mjave/synge helt utroligt meget. Jeg får egentligt

Vores kan da også få et legeflip dagligt. Han spiser også sin mad, bare på
> [...]

> også er andre, der har det sådan. Men allerbedst ville det måske være at
> få doktormanden til at kigge på ham for en sikkerheds skyld.

Det var lige sådan et svar jeg håbede på - det er altid dejligt ikke at være
alene :) Katten er mere vågen i dag, måske han lige skulle komme sig oven på
nytårsaften :)

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 03-01-04 17:14

Hej

Vores kat sover også omkring de 18-20 timer om dagen. Når hun ikke sover er
hun enten ved at plante vores stueplante om eller ved at kvæle sin
stofmus....Så mon ikke det bare er dejligt at sove længe i disse kolde
tider?
Hun spiser og drikker også som normalt.

Mvh
Carsten