DHCP giver ikke længere IP-adresse
Fra : Ian Matheson

Dato : 02-01-04 18:30

En kammerat har en bærbar pc med w2k. Får ip adresse fra routeren. Men
ligepludselig får den ikke nogen, har kun windows egen 169.254.x.x. Jeg har
prøvet med både det indbyggede og et eksternt netkort, som windows mener
fungerer korrekt. Der kommer fin 2 små pc'ere frem ved uret, den modtager
bare intet.

Nu har jeg taget den hjem, prøver på min router, og et 3 netkort, som virker
fint. Mine andre computere får en adresse, med denne er det stadig windows
adressen. Er løbet lidt tom får idéer, så alt er velkomment,

Ian

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-01-04 20:01

"Ian Matheson" <matheson@tdcadsl.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> virker fint. Mine andre computere får en adresse, med denne er det
> stadig windows adressen. Er løbet lidt tom får idéer, så alt er

Switchen der er defekt, afbrændt port? Hvad med kablet, fint og intakt og
funker med andre computere?

--
Bjarke Andersen

Fra : Ian Matheson

Dato : 02-01-04 21:27

> Switchen der er defekt, afbrændt port? Hvad med kablet, fint og intakt og
> funker med andre computere?

Næ, hos ham virker 2 andre comutere fint. Hos mig virker mine computere
fint. Han har et indbygget netkort, og et USB, jeg har pcmcia. Altså flere
forskellige routere og kabler og stik/porte. Aben har gemt sig et andet sted

Fra : Jørn Andersen

Dato : 02-01-04 20:14

On Fri, 2 Jan 2004 18:30:10 +0100, "Ian Matheson"
<matheson@tdcadsl.dk> wrote:

>Nu har jeg taget den hjem, prøver på min router, og et 3 netkort, som virker
>fint. Mine andre computere får en adresse, med denne er det stadig windows
>adressen. Er løbet lidt tom får idéer, så alt er velkomment,

Virker den, hvis du giver den en fast IP-adresse?

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Ian Matheson

Dato : 02-01-04 21:32

> Virker den, hvis du giver den en fast IP-adresse?

Tja, så kan jeg pinge, også globale adressser. Og jeg kan se mit eget
netværk, idet det var mig der i sin tid satte den op. Men internet, eller
mailen for den sags skyld, nope

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 06-01-04 22:15

Ian Matheson wrote:

> Tja, så kan jeg pinge, også globale adressser. Og jeg kan se mit eget
> netværk, idet det var mig der i sin tid satte den op. Men internet, eller
> mailen for den sags skyld, nope

Det er sandsynligvis fordi du ikke har givet den DNS-servere. Kopier dem
fra en anden computer på samme netværk.

/Andreas

Fra : Hu Kares!

Dato : 02-01-04 22:19

Ian Matheson wrote:
> [...]
> virker fint. Mine andre computere får en adresse, med denne er det
> stadig windows adressen. Er løbet lidt tom får idéer, så alt er

Jeg var udsat for noget lignende på et tidspunkt - en af mine brugere
ringede og sagde at hans desktop ikke kunne komme på nettet - dagen efter
ringede han og sagde at nu kunne hans bærbare iingenting.

Efter lang tids roden med det, fandt jeg ud af at der var installeret et
program der lavede ged i det hele. I program files var der en mappe der hed
new.net - i denne mappe kørte jeg uninstall.exe, genstartede og så virkede
det ......

HK

Fra : Ian Matheson

Dato : 02-01-04 22:54

> [...]
hed
> new.net - i denne mappe kørte jeg uninstall.exe, genstartede og så virkede

Tak for hjælpen til alle. Der var faktisk kommet noget "snavs" ind på, dog
ikke til at finde i "tilføj/fjern pro..", et par *.exe filer i c:winnt
mappen, som passede med dagen før den gik i udu. Slettede det jeg ikke kunne
genkende, og tillige en enkelt nøgle i reg.basen, under "run". Nu virker det
som det skal.