Ammestol
Fra : André Høstrup

Dato : 02-01-04 02:38

Hej med jer, konen er temmelig lun på en ammestol og vil lige høre om der er
nogen, der selv har erfaringer med dem ?

Derudover vil jeg høre om der er nogen der ved, hvor man kan købe dem til en
billigere penge en de ca. 6000 den koster herhjemme ?

Fandt en side i USA hvor den kan fås til omkring 80 dollar og den ligner
meget den man kan købe herhjemme, men så melder det store spørgsmål sig,
hvad ville det koste at få sådan en fætter hjem til DK, med moms og skat og
den slags ?

Hvis der er nogen der kan svare på disse spørgsmål samt måske ved hvor den
kan fås billigt, så skriv gerne og smid et link med

Linket til det jeg fandt, men de sender desværre ikke uden for staterne
http://www.walmart.com/catalog/product.gsp?product_id=2153028&cat=5427&type=
1&dept=5427&path=0%3A5427&xsell=2031895

Regards. André Høstrup aka Flymann
Cellular: +45 26 844 911
ICQ 6402465
Copenhagen Denmark

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 02-01-04 08:32

"André Høstrup" <meg@NOSPAMcool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> billigere penge en de ca. 6000 den koster herhjemme ?

Spar dine penge, og brug en almindelig lænestol,
læg i stedet en god, stor pude under armen i den
side, hvor barnet lægges til, så det støtter.

Efter min mening (har dog ikke prøvet den), er det
kun et modeflip, som koster dig penge.

Mvh. Bodil.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 02-01-04 09:04

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse

> [...]
> læg i stedet en god, stor pude under armen i den
> side, hvor barnet lægges til, så det støtter.
>
> Efter min mening (har dog ikke prøvet den), er det

Fuldstændig enig.
Men nu er en almindelig lænestol mange ting - til dette formål er det
vigtigt, at den har en rimelig højde (det er svært at kæmpe sig op fra en
lav flyderstol med bebsen på armen), og at den har god lænde- og armstøtte.
Hvis I ikke har en egnet lænestol, kan den købes for en 50'er i en
genbrugsforretning, så kan I bruge de resterende 5.500 kr. til at gøre noget
godt for hinanden i stedet

Hilsen Inger

Fra : Gitte

Dato : 02-01-04 11:04

Hejsa

> [...]
>Hvis I ikke har en egnet lænestol, kan den købes for en 50'er i en
>genbrugsforretning, så kan I bruge de resterende 5.500 kr. til at gøre noget

Og det er jeg også. Jeg kunne aldrig drømme om at bruge penge på den
slags. En god lænestol, med en pude (evt- ammepude, men en hovedpude
er også udmærket, har aldrig selv brugt andet, og overvejer det heller
ikke nu, hvor jeg venter nummer 2 - før andet er bevist i det det
mindste....) Men en god lænestol, i en fornuftig højde, og gerne med
en god støtte i ryggen, er ganske fin at sidde i, når man ammer.
Og med hensyn til ammepuder, så har jeg forsøgt mig med dem, først på
sygehuset umiddelbart efter fødslen, og igen senere hos veninder - og
nej, der dur ikke, fylder alt for meget, og er for besværlige at få
"på plads". Så mit råd er, inrdret jer somI finder det bedst, og se
tiden an, hvad I har brug for af udstyr (siger moren, der har brugt
udstyr som fx. barnevogn et absolut minumum antal gange, han (sønnen
på nu 4 år) har måske sovet i den 10-20 gange i alt, og blevet kørt i
den max. 5 gange inde i byen, så jeg kunne reelt godt have undværet
den....).
Og så ellers tillykke med den forstånde begivenhed og held og lykke
med "projektet"

MVH
Gitte

Fra : Mette

Dato : 02-01-04 12:06

> Hej med jer, konen er temmelig lun på en ammestol og vil lige høre om der
er
> nogen, der selv har erfaringer med dem ?

Ja, jeg fødte min datter overthere og havde en sådan ammestol. Den er da rar
at sidde på, da den kan rokke frem og tilbage - der var bare lige ét kæmpe
problem: der var ikke plads til at holde en baby pga. armlænene...så den
blev aldrig brugt. Istedet sad jeg i sofaen med en armepude omkring livet,
baby ovenpå og så var det så nemt

Fra : Nette

Dato : 03-01-04 10:20

"André Høstrup" skrev i en meddelelse news:bt2i1o$1de$1@sunsite.dk...
> Hej med jer, konen er temmelig lun på en ammestol og vil lige høre om der
er
> nogen, der selv har erfaringer med dem ?

Undskyld, men jeg grinede altså, da jeg så den annonce...Hvad gjorde man
dog, før ammestolen blev opfundet?

Aldrig i mit liv kunne jeg finde på at investere i sådan en.
Det lugter langt væk af noget, som kun er lavet for at få penge ud af
nybagte og uvidende forældre.

Jeg vil sige som de andre: Nøjes i med det i har eller køb en gammel brugt
lænestol og smid et stykke stof over den.
Og brug i stedet pengene på noget, i kan få meget mere glæde af.

Jeannette

Fra : Brian k

Dato : 03-01-04 12:34

Hej

kik i den blå avis (jeg solgte en for 2 år siden for 3000 kr)

Fra : André Høstrup

Dato : 04-01-04 00:50

Jamen jeg siger da hjertens tak for jeres mening og erfaring har sagt
det videre til konen, men heldigvis vil hun da ikke ofre de mange mange som
den koster............ puha