Brug for lidt hjælp ang. boliglån !!!!
Fra : Brian

Dato : 01-01-04 22:14

Hejsa med jer.

Vi har et lån hos Nykredit som er et Obligationslån på 5 % med en
restløbetid på 22 år.
Vi afdrager hver 3 mdr. med kr. 12.800. ÅOP er på dette 9 %
restgælden er 501.537 kr.
Da det er til kurs ca. 80 vil det koste ca. 100.000,- kr. at indfri dette
lån.
Renter ligger på dette lån fast med 9 % i de resterende 22 år.

Vi har fået et tilbud fra Skandia Banken at vi kan låne 600.000,- kr.
Dette er et boliglån med 1 års rentetilpasning her kan vi komme ned på
9127,- kr. pr 3 måned.
Sådanne som renten er i øjeblikket.
Altså en besparelse på 3673,- kr. pr 3 måned.
Renter er sat til 3,14 ÅOP før skat. indtil næste rentetilpasning som er
hver den 1. Januar.

Hvis det var jer ville i så indfri Nykredit lånet og lave et boliglån hos
Skandia Banken eller !!!!!!!!!!

Mange hilsner fra

Brian i Valby

Fra : anders majland

Dato : 01-01-04 22:27

> Vi har fået et tilbud fra Skandia Banken at vi kan låne 600.000,- kr.
> Dette er et boliglån med 1 års rentetilpasning her kan vi komme ned på
> 9127,- kr. pr 3 måned.

Hvad er løbetiden på det lån ?

Jeg kunne godt finde på at springe på deres boligkredit - den giver jer
også større frihed med afdragene (så længe i kan følge med) - men lav
sammenligningen med samme eller evt endda kortere løbetid.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Brian

Dato : 01-01-04 22:53

Hej.

Løbetiden med det nye lån hos Skandia Banken er 22 år.
Altså det samme som Nykredit lånet.
Det jo så også fordi renten er så lav lige nu.
Da der er rente tilpasning en gang årligt kan renten jo godt stige men der
er vel langt op til
9 % som Nykredit lånet er på.
Det er selvfølelig 22 år frem i tiden og hvis vi beholder Nykredit er rente
9 % i alle 22 år.
Men lige nu og her er der jo mange penge at spare ved at flytte til Skandia
Banken.

Med Venlig Hilsen

Brian - Valby

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-01-04 23:55

Brian wrote:

> Hvis det var jer ville i så indfri Nykredit lånet og lave et boliglån hos
> Skandia Banken eller !!!!!!!!!!

Hvis det var mig, ville jeg ikke turde. Renten er historisk lav, og jeg
nægter at tro, at det kan vare ved. Men ok, sådan har jeg sagt siden
rentetilpasningslånene kom frem, og indtil nu er det jo gået meget godt.
Jeg kan dog ikke undgå at sammenligne med internetboblen, hvor mange
også troede træerne voksede ind i himlen. Og vi skal trods alt ikke så
forfærdeligt mange år tilbage for at finde en effektiv rente på omkring
20 procent.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Godt Nytaar

Dato : 02-01-04 09:31

"Brian" <brians@hund.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> restløbetid på 22 år.
> Vi afdrager hver 3 mdr. med kr. 12.800. ÅOP er på dette 9 %

Dette hænger ikke sammen - et obligationslån på 5% kan ikke have en ÅOP på
9%.

Der må være visse oplysninger som ikke er korrekte i dette eksempel.

Godt Nytår

Fra : Brian

Dato : 02-01-04 11:14

Ifølge mine papirer fra Nykredit står der :
Kontantlånsrenten i procent pr år : 8,0164
Effektiv rente i procent før skat : 9,0 %
Effektiv rente i procent efter skat : 4,8 %

Fra : Claus & Lene Viborg-~

Dato : 02-01-04 14:47

Jamen, så er det jo heller ikke et 5% lån, det er et 8%, du skriver også
kursen er 80, hvis dette havde været rigtigt ville det jo bevirke, at du kun
skulle indfri lånet til kurs 80, hvilket bevirker at du vil få en kurs
gevinst på 20% cirka. Men med den høje rente du betaler idag, så er det vist
bare med at få konverteret, men du kunne jo med fordel fået lån med sammen
ydelse som du har idag, sådan du kommer ned på en meget kortere løbetid.

/Claus

Fra : Brian

Dato : 02-01-04 16:15

Ja jeg kan se jeg har skrevet kurs 80 men det var da vi tog lånet for 8 år
siden
Hvis vi skal indfrie det skal det indfries til kurs 100.
Derfor koster det 100.000 at indfrie lånet.
Så der er et kurstab på 20 %
Vi skylder ca. 500.000 og hvis det skal indfries kommer det til at koste
600.000 kr.
Og jeg kunne selvfølelig godt få lånet i Skandia Banken ned på en kortere
løbetid en
de 22 år.
Men da det er med 1 års rentetilpasning vil det hvis og når renten stiger så
bevirke at det
månedlige afdrag vil blive højere end nu og det har vi ikke råd til.
Hvis vi skifter til Skandia Banken vil vi spare ca. 1200 kr. pr måned med
den rente der er i
øjeblikket.

Brian

Fra : alexbo

Dato : 02-01-04 18:12

"Brian" <brians@hund.dk> skrev
> Derfor koster det 100.000 at indfrie lånet.

> Hvis vi skifter til Skandia Banken vil vi spare ca. 1200 kr. pr måned med
> den rente der er i øjeblikket.

Problemet i det regnestykke er, at det kan næsten kun opad med renten.
Det der kunne være interessant er, hvad kunne du sidde for med en
konventering til et andet fastlån.

Nykredit har en side lige til det samme.

Sammenligning af nøgletal:

Eksisterende lån
Obligationslån
8 pct. i kr. Nyt lån - Obligationslån
5 pct. i kr. Nyt lån - Tilpasningslån
F1 i kr.

Årlig ydelse før skat i kr. 51.168 42.601 32.099

Restgæld i kr. 500.000 532.000 512.312

Kurs 100,00 96,16 99,75

Restløbetid (år) 22,00 22,00 22,00

Resultatet bygger på beregninger og kurser fra
22.12.2003

Det ser uforståeligt ud, kig selv på siden.

mvh
Alex Christensen

Fra : Claus & Lene Viborg-~

Dato : 02-01-04 20:59

Men hvis du vælger et F1 lån, så er det jo begrænset hvor meget renter når
at stige pr. år, men eller ville der jo vøre muligheden for at ligge det om
til et F1 lån i EURO, der har renten været stabil hele tiden... Hvis du
vælger den samme ydelse som du har idag vil du jo også skylde noget mindre
væk når der skal omlægges igen Desuden er kursen på F1 lånene jo altid
lige omkring de 100 så kurstab er jo et næsten ikke eksisterende fænomen
der..

/Claus