Opfølgning på Mortens katte
Fra : zasha

Dato : 01-01-04 21:53

Nogen husker måske Mortens to katte, der SKULLE omplaceres, eller aflives.
Samme dag som jeg fandt et hjem til kattene, blev de afleveret til et
kattehjem på Falster. Lidt ærgerligt, men jeg kunne ikke gøre det hurtigere
(1½ dag) og det ér faktisk ret svært at få nogen til at tage to katte....

Den venlige familie (fra Jylland) kontaktede kattehjemmet (jeg havde lovet
at hente kattene og køre dem til Odense hvis det var) men nu skulle de give
400kr. pr. kat for at få dem.

En smule i overkanten, da familien udelukkende ville tage dem af
barmhjertighed, og egentlig ikke lige stod og manglede 2 hankatte sådan
akut.

Så nu sidder kattene og venter på Falster, hvor de kunne have fået et liv
som stald-kattte/musefangere i det jydske.

Af og til er jeg forundret over hvor ufleksible mennekser er, for kattene
havde jo ligesom kun været på kattehjemmet én dag...

Men ok...man kan ikke vinde hver gang, og kattene overlevede...trods alt, og
får måske et andet hjem snart...men for h......da hvor det er træls!

--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi

http://chocolade.dk
og
http://hei.homepage.dk

Fra : Charlotte

Dato : 01-01-04 23:05

Hej Heidi
"zasha" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i
[snip]

> Den venlige familie (fra Jylland) kontaktede kattehjemmet (jeg havde lovet
> at hente kattene og køre dem til Odense hvis det var)
Du er faneme en gutterkvinde (undskyld mit franske, men det er du altså,
Heidi).

> men nu skulle de give 400kr. pr. kat for at få dem.
Hvor strengt i den situation, synes jeg!!!

> Af og til er jeg forundret over hvor ufleksible mennekser er, for kattene
> havde jo ligesom kun været på kattehjemmet én dag...
Jeg forundres sammen med dig - meget endda!!!

> Men ok...man kan ikke vinde hver gang, og kattene overlevede...trods alt,
og
> får måske et andet hjem snart...men for h......da hvor det er træls!
Ja! Men vi kan bare håbe på, at de snart finder et godt hjem, nu hvor de
ikke kunne blive, hvor de var i første omgang. Hvis de er dejlige katte,
skal de nok snart komme et godt sted hen. Det krydser vi fingre for.

KH
Charlotte
www.skovkatten.dk

Fra : Kim Bengtsson

Dato : 02-01-04 18:49

> [...]
>
> Men ok...man kan ikke vinde hver gang, og kattene overlevede...trods alt, og
> får måske et andet hjem snart...men for h......da hvor det er træls!

Hej

Hvor er det dog rigtigt træls at det skal ende sådan. Dem der har det
kattehjem har det vist ikke pga et godt katte hjerte.

Kunne vi evt lave noget indsamling og stadig få det til at lykkedes.
Måske lidt svært rent praktiskt, men det er træls at de skal sidde
derude pga lidt små penge.

Selv om jeg ikke har for mange giver misserne og jeg gerne et par
hundrede kr. Det bliver trukke fra kattenes lomme penge næste måned.

Med venlig hilsen
Kim Bengtsson
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 02-01-04 19:00

Kim Bengtsson <kim-frydendahlKATTE@BAKKEmail.dk> wrote in

> Det bliver trukke fra kattenes lomme penge næste måned.

Stakkels dine misser, at de skal betale

Nå, Mowgli får nok ikke lommepenge de første mange år med alt det han
har smadret de seneste to måneders tid. Jeg kan nævne to
middagstallerkener, to dyre krus, som jeg sikkert ikke kan skaffe mere,
det gjorde han meget lidt populær i et par dage.Og så har jeg slet ikke
tal på hvor mange urtepotter der er røget en tur. Det værste var dog da
han lige op til jul smadrede Johans madskål for lige den type kan jeg
ikke få flere af og den har jeg været rigtig glad for.
Jo, hvis Mowgli ikke sørger for andet så sørger han da for der ikke
skal være så meget at flytte med når det en gang lykkes at finde et
andet sted at bo

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : zasha

Dato : 02-01-04 19:48

"Kim Bengtsson" <kim-frydendahlKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Selv om jeg ikke har for mange giver misserne og jeg gerne et par
> hundrede kr. Det bliver trukke fra kattenes lomme penge næste måned.

Hej Kim

Jeg synes det umiddelbart er en god ide, men så skal det da nok gå lidt
tjept, for familien der ville tage dem, kikker sig nu om efter nogle andre
katte i nærheden af hvor de bor (Årre, Jylland). Jeg har tilbudt at hente
dem og køre dem til Odense, en udgift på omkring 550kr og ca. 300km i bil,
så jeg synes ikke også jeg vil betale for kattene, også fordi de ikke er i
livsfare mere.
men lad mig høre OM der kan skrabes yderligere 600kr sammen weekenden over,
så kan vi jo se om vi kan nå det.

mange hilsner fra Miver og Mulle's mor Heidi

http://hei,homepage.dk

Fra : Ragna Skott

Dato : 02-01-04 21:27

Hej Heidi!
Jeg har sendt en privat mail til din hotmail-adresse.

Venlig hilsen
Ragna
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ragna Skott

Dato : 02-01-04 21:55

Hej Heidi!

Mailen kommer hele tiden tilbage, selv om jeg har fjernet spamsikringen.
Gider du lige sende mig en mail på: rahas snabela tdcadsl.dk ?

Venlig hilsen, Ragna

Fra : zasha

Dato : 02-01-04 22:05

"Ragna Skott" <rahasKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Heidi!
>
> Mailen kommer hele tiden tilbage, selv om jeg har fjernet spamsikringen.
> Gider du lige sende mig en mail på: rahas snabela tdcadsl.dk ?
>
> Venlig hilsen, Ragna

Det er nok fordi der skal være en "underscore" mellem zasha og x
altså zasha_x snabela hotmail.com, men jeg har sendt dig en mail så den kan
du bare besvare, det er fra min CyberCity mail.

Hilsen Heidi

Fra : Pia Nave

Dato : 02-01-04 22:38

zasha wrote:
> [...]
> så kan vi jo se om vi kan nå det.
>
> mange hilsner fra Miver og Mulle's mor Heidi

Hejsa

Først og fremmest vil jeg ønske alle her i gruppen et rigtigt godt nytår
Dernæst synes jeg det er en rigtig god idé med en lille (undtagelsesvis)
indsamlig til de små misser og deres forhåbentligt nye familie
Jeg 'donerer' med glæde en lille 'hund' til formålet.
Jeg kom til at tænke på den såkaldte Tortiekonto.......bliver den brugt
i forb. med sådanne formål her.....eller hvad?
(Jeg er altså ikke liiiige helt inde i det med den dersens konto...sorry
:-/)

--
Mvh. Pia

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 02-01-04 23:50

Pia N skrev
<Jeg kom til at tænke på den såkaldte Tortiekonto.......bliver den brugt
i forb. med sådanne formål her.....eller hvad? >

Vi har faktisk ikke "løsløbt" katte før men er der enighed
skulle det vel ikke være et problem. Der står 1600 kr
pt. men de er "øremærkede" til Callies neutralisation, efter
balladen omkring Coco's neutralisation tvivler jeg stærkt
på at KV-repræsentanten vil godkende at det bliver i
deres regi, så der skal regnes med fuld pris. Og da Dorthe
nu har fået en flot fyr inden for dørene, kan behovet opstå
hurtigt *GGG*

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : dpl

Dato : 03-01-04 00:07

Marianne Hellemose wrote:
> [...]
> deres regi, så der skal regnes med fuld pris. Og da Dorthe
> nu har fået en flot fyr inden for dørene, kan behovet opstå

Hejsa!
Ja, Callie er jo ved at blive en stor pige, så jeg havde egentlig tænkt
at det skulle ske her i januar, for en sikkerheds skyld. Hun gør for
øvrigt stadig store fremskridt, og er en dejlig dame, som forhåbentlig
snarest finder en sød familie der vil tage sig godt af hende.

Tror nu nok jeg kan forhandle lidt "rabat" hos dyrlægen, så der evt.
kunne afses et beløb til de to andre katte også. Skulle der mangle nogle
kroner i sidste ende, så klarer min sønderslåede økonomi nok også det
*grin*.

Callie-pigen kan ses her:
http://www.vildkat.dk/index.php?sidenummer=10

Hilsen Dorthe

Fra : Kim Bengtsson

Dato : 02-01-04 22:50

> [...]
> så kan vi jo se om vi kan nå det.
>
> mange hilsner fra Miver og Mulle's mor Heidi

Hej Heidi

Kan så absolut godt forstå du ikke også vil betale for kattene. Syntes
det er smukt gjort at du vil køre så langt for misserne´s skyld.
Måske der kan blive samlet så meget ind at du kan få dækket din kørsel.

Kunne de gl ejere måske være interesseret i at spæde lidt til ? Eller
har de allerede betalt.

Syntes helt ærligt at det er noget ( en masse grimme bandeord ) svineri
at kattehjemmet vil ha så mange penge for kattene. De har jo ingen
udgifter haft på de katte. Måske lidt mad og grus men det er vel også
det ???

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 02-01-04 23:58

Kim skrev
[...]

Næh det er da rigtigt at det er lidt ufleksibelt, men på den
anden side afliver de ikke kattene når de har brugt for
400 kr kost og bakke, og der er ingen tvivl om at dem er
der også nogle af, de har nogle helt klare retningslinier som de er nødt til
at følge, for at få tingene til at køre rundt.

Jeg har haft noget mailen med Gitte på Falster kattehjem,
og så TV øst's udsendelse om hende, en veninde har haft sin kat i pension
derude, og jeg er ret sikker
på at hun har hjertet på rette sted og er fuldt ud lige så
tosset med katte som os andre.

Fra : Allan

Dato : 03-01-04 00:08

"Marianne Hellemose" <hellemose.som2@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ***Ailurophil***
> 'The greatness of a nation and its moral progress can be
> judged by the way its animals are treated

Nej du har nok ret Der er nok en masse udgifter der skal holdes.

Og Så er det med at være hård og holde på det.
Lad os dog håbe at det er et godt sted.

Det er ikke nemt at være flink.
Nogle gange må man skære iggenem for at blive ved med at være flink.

Nu er vi jo så heldige her inde så der er en masse der vil hjælppe de der 2.

Og det er jo godt.

Så det går jo nok det hele.

Allan

Fra : Allan

Dato : 03-01-04 00:12

"Allan" <virker@ikke.news> skrev i en meddelelse

> [...]
> Nogle gange må man skære iggenem for at blive ved med at være flink.
>
> Nu er vi jo så heldige her inde så der er en masse der vil hjælppe de der

Og jeg jeg så lige at tortiekontoen også snakker. Så er der håb.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 03-01-04 09:53

> [...]
> derude, og jeg er ret sikker
> på at hun har hjertet på rette sted og er fuldt ud lige så

Det vil jeg også tro, at hun er, ellers havde hun sikkert ikke et katteinternat
- kan ikke forestille mig, at det er nogen guldgrube.
Jeg ved ikke om Gitte læser med her, eller om nogen
informerer hende om denne debat.
Jeg må indrømme, at jeg ikke kan forstå, hvorfor hun skal udnævnes til
en pengegrisk person, der er mere interesseret i ussel
mammon end i kattenes ve og vel.
Hun gik med til at tage to katte ind,
ellers var de blevet aflivet.
Det synes jeg da, hun fortjener tak for og ikke mere
eller mindre fjendtlige udtalelser.
Måske føler hun ikke, at det er i kattenes bedste interesse at blive
fragtet tværs over landet, for at blive staldkatte i det jyske!
Jeg ved ikke, hvad der i dette tilfælde ligger i ordet "staldkatte", men formoder
at det er katte, der skal leve i stalen og ikke inde i huset med familien.
Det kan man så mene om, hvad man vil,
det er jo bedre end en aflivning.
Men nu er de jo så ikke længere i fare for at få sprøjten,
så hvorfor al denne snak om løskøbning!
Der sidder sikkert mange katte rundt omkring i samme situation,
som bemeldte familie kunne tage imod.
Da de overhovedet ikke kender kattene og derfor ikke er dybt forelskede i dem,
kan jeg ikke se, at de har lidt det helt store tab, fordi de ikke får netop disse katte!
Jeg vil så lige sige, at jeg synes, Heidi har gjort det godt,
da hun forsøgte med så kort varsel at skaffe misserne et nyt hjem - ingen tvivl om det.
Men jeg synes altså ikke, at Tortie-kontoen skal bruges til at løskøbe katte fra et internat
- medmindre de er i overhængende livsfare for at blive aflivet.
Og det er der vel ikke tale om her??

Mvh Eva

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 03-01-04 10:30

Eva skrev
<Det vil jeg også tro, at hun er, ellers havde hun sikkert ikke et
katteinternat >

Næh vel, jeg er ihvertfald ikke i tvivl om at hun "brænder"
lige så meget for kattene som de fleste af os herinde, og
skulle jeg nogensinde komme i en situation hvor jeg var
nødt til at aflevere en kat på internat ville Gitte være den
første jeg kontaktede.

<-- kan ikke forestille mig, at det er nogen guldgrube. >

Nej det er det bestemt heller ikke Falsters Kattehjem
hører under Dyrenes Beskyttelse, de afholder udgifterne,
så Gitte må følge deres regler, og regler er der nødt til
at være også for kattenes skyld. Og at katte bør koste
"noget" er jo ellers en ting de fleste af os kan blive enige
om.

<Jeg må indrømme, at jeg ikke kan forstå, hvorfor hun skal udnævnes til en
pengegrisk person, der er mere interesseret i ussel mammon end i kattenes ve
og vel.>

*GGG* vi er nogle stykker der er kommet i godt selskab
og jeg vil da byde Gitte velkommen i kredsen af "penge-
griske" og blot tilføje at de penge der kommer ind på
Falsters Kattehjem ikke går i Gittes lommer, men i DB's
kasse, som er dem der financerer Kattehjemmet

Fra : Kate

Dato : 03-01-04 12:04

"Eva Schmidt" <safeni@paradis.dk> wrote in

> Det synes jeg da, hun fortjener tak for og ikke mere
> eller mindre fjendtlige udtalelser.

Jeg tror og håber at det var en umiddelbar frustration over at kattene
lige pludseligt ikke fik det hjem der var stillet i udsigt.
Selvfølgeligt koster det at drive et internat. Men lige i kampens hede
tænkte jeg da også at når nu kattene kun havde siddet der i højst et
par dage.

Jeg må nok give dig ret i at tortiekontoen ikke skal bruges her, men
dem som vil hjælpe kan gøre det direkte til Heidi.

Fra : Pia Nave

Dato : 03-01-04 20:45

Eva Schmidt wrote:

> [...]
> - medmindre de er i overhængende livsfare for at blive aflivet.

Nu var det med Tortiekontoen jo også bare et spg., da jeg ikke helt har
styr på hvordan den fungerer.
Men derudover var det ikke min mening, at kontoen skulle finansiere
løskøbet, men bare at dem der ville kunne indbetale pengene på den konto
istedet for......for måske at gøre det nemmere på forhånd at have en
konto at indbetale på.
Men jeg kan godt se at det måske bare skabte lidt forvirring i stedet

--
Mvh. Pia

Fra : Kirsten

Dato : 03-01-04 03:17

"zasha" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Den venlige familie (fra Jylland) kontaktede kattehjemmet (jeg havde lovet
> at hente kattene og køre dem til Odense hvis det var) men nu skulle de
give
> 400kr. pr. kat for at få dem.

Jeg har selv betalt 400 pr. kat, de sad hos dyrlægen og ventede på den
sidste sprøjte
Jeg så dem da jeg var der med mine andre katte til vaccination.

> En smule i overkanten, da familien udelukkende ville tage dem af
> barmhjertighed, og egentlig ikke lige stod og manglede 2 hankatte sådan
> akut.

Jeg stod heller ikke lige og manglede 2 hunkatte
NETOP derfor syntes jeg det er OK med prisen, så er dyrlægen da rimelig
sikker på jeg ikke bare lukker dem ud henne på hjørnet, fordi jeg havde ondt
af de 2 stakler. Derudover kommer så vaccination, øretatovering og
neutralisering, så jo, det koster desværre/heldigvis at være barmhjertig

> Så nu sidder kattene og venter på Falster, hvor de kunne have fået et liv
> som stald-kattte/musefangere i det jydske.

Tro mig, det er ikke altid lykken.

Venlig hilsen Kirsten