Klapvogn og voksipose
Fra : Fischer & Døssing

Dato : 01-01-04 19:55

Hvis nogen kan svare mig på følgende vil jeg blive glad:

Hvilken alder skal børn have førend man kan transportere dem i klapvogn
?

Hvor længe kan man bruge en voksipose; er det til barnet er et år eller
længere ?

På forhånd tak for hjælpen.

Henriette Døssing

Fra : Kirstine

Dato : 01-01-04 20:28

In article <I1_Ib.1872$ZU7.9@news.get2net.dk>, tmp@REMOVETHISfischer.as
says...
> Hvis nogen kan svare mig på følgende vil jeg blive glad:
>
> Hvilken alder skal børn have førend man kan transportere dem i klapvogn
> ?

Barnet skal kunne sidde selv og stabilt og have optrænet en vis styrke i
ryg og mavemuskler. Hvis det er en klapvogn med fast rygstøtte, kan
barnet IMO sagtens transporteres i den fra det er knapt 1 år. Selvom det
er en klapvogn, kan barnet jo lægges ned en gang i mellem, hvis man er
på en længere tur. Som tommelfingerregel bør et lille barn ikke sidde i
en klapvogn mere end ½ time ad gangen, da det er ret hårdt for barnets
ryg - så man skal kunne afveksle ved at lægge barnet ned eller
alternativt lade barnet gå selv, når det er stort nok til det.

> Hvor længe kan man bruge en voksipose; er det til barnet er et år eller
> længere ?

Min erfaring er, at voksiposen kan bruges i barnevognen de første par
år.

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*
http://www.minipip.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 03-01-04 05:22

Fischer & Døssing skrev:

> Hvis nogen kan svare mig på følgende vil jeg blive glad:
>
> Hvilken alder skal børn have førend man kan transportere dem i
> klapvogn ?

Hvis ryggen kan lægges ned i klapvognen: fra nul mdr.

> Hvor længe kan man bruge en voksipose; er det til barnet er et år
> eller længere ?

Lige så længe den ikke er for kort.
Jeg kender ikke lige længden på en voksipose, men det må være let at finde
ud af

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 04-01-04 09:45

Hej Henriette.

Vi begyndte med at bruge klapvogn, da Kristian var 6 mdr, hvor han kunne
sidde selv.

Voksiposen kan man bruge så længe, man har lyst.

Hilsen Rikke.