kløe
Fra : kenneth sørensen

Dato : 01-01-04 17:06

hejsa

sidste år havde vi lånt en lille pony som kom til at klø som den du omtaler,
og ham vaskede vi af i virkon s et produkt som man blandt andet kan købe på
apoteket for under 30 kr og det virker ganske effektivt. jeg har lært at
bruge det af dyrlægen som fortalte at det tager mange forskellige slags utøj
og er uskadeligt for hesten.
det værste er jo at de små ponyer har meget pels og tager lang tid om at
tørre men vores blev pakket godt ind i tæpper og dækkener og fik noget hø i
containeren og så stod han og hyggede sig til han var tør.
venlig hilsen dorthe

Fra : Heidi Falch

Dato : 01-01-04 17:57

Hejsa,

> [...]
>bruge det af dyrlægen som fortalte at det tager mange forskellige slags utøj

Nårh - helt uskadelig er det nu ikke Man skal ihvertfald passe på
sine egne hænder, når man bruger det, og når det virker udtørrende på
min hud, gør det sikkert også på hestens.

--
Knus

Trolden

Fra : Anet

Dato : 01-01-04 23:30

"Heidi Falch" <trold@troldepus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> sine egne hænder, når man bruger det, og når det virker udtørrende på
> min hud, gør det sikkert også på hestens.

(klip)

Virkon S bruges også til at desinficere stalde og staldinventar med i
industrien hvor der laves dyr til slagtning. Virkon S er jo et middel som
har en godt bakteriel dræbende effekt men det er ikke farligere end at man
ved f.eks salmonellatilstande i dyrebesætninger kan komme lidt af midlet i
drikkevandet for at gennemskylle vandingsanlæg og slanger med. Når der
findes en virkning så findes der også altid en bivirkning. Men Virkon S er
godt til mange ting. Det er også godt hvis f.eks hesten har mug i koderne.
Daglig afvaskning med Virkon S er godt og det tørrer muggen ud og så kan man
behandle med en god salve så må selv muggen give op.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Line C.P.

Dato : 02-01-04 18:39

"Anet" <aneteng FJERNDETTEHER@hotmail.com> wrote in message
> (klip)
>
> Virkon S bruges også til at desinficere stalde og staldinventar med i
> industrien hvor der laves dyr til slagtning.

klipp...--
> ~ Hilsen
> Annette ~

Virkon S brukes her i Norge til desinfeksjon av operasjonsstuer.
Samt annen desinfeksjon. Men ikke til kirurgiske instrumenter, da det er
meget sterkt og etsende.

Jeg ville personlig aldri anvende dette middelet på min hest eller på ting
den kan slikke eller gnage på.

Mvh Line, Sykepleier og Hestefantast...

Fra : Anet

Dato : 04-01-04 15:56

"Line C.P." <lchrispr@online.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> meget sterkt og etsende.
>
> Jeg ville personlig aldri anvende dette middelet på min hest eller på ting

Jeg ville nu godt turde bruge Virkon S på mine dyr og har også gjort det
flere gange. Jeg er lidt af den opfattelse at hellere bruge et middel nogle
få gange som virker end at bruge et middel i lang tid som man ved er
skrappere. Jeg bruger kun dette middel meget begrænset men er ikke bange for
det. Jeg har erfaring med midlet igennem dagligt brug i over 7 år. Jeg har
også haft mine fingre i det flere gange og joh, alt sæbe tørrer da ud men
det var ikke noget som jeg syntes var slemt overhovedet og slet ikke noget
der krævede creme eller noget.

For andre interesserede kan der læses mere på nedenstående link.

http://www.pah.nu/pah_dk/produktinfo_dk/receptfria_produkter_dk/virkon_s_dk/virkon_s_dk.htm

--
~ Hilsen
Annette ~