Skal jeg OC istedet??
Fra : er

Dato : 01-01-04 16:41

Det ser ud til at der penge at spare ved OC. Jeg har hørt at man kan få en
AMD Barton 2600 til at køre 3200, det er jo en besparelse på 1742!!!

Kan det virkelig lade sig gøre og kan den så også clockes til at køre med
400 Mhz på bussen?

Johs

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 01-01-04 16:45

In news:C6XIb.65769$jf4.4164658@news000.worldonline.dk ,
er <dfg@sdf.com> typed:
> Det ser ud til at der penge at spare ved OC. Jeg har hørt at man kan
> få en AMD Barton 2600 til at køre 3200, det er jo en besparelse på
> 1742!!!

Min barton (333 fsb) 2500 kører fint med 400 fsb =3200+

> Kan det virkelig lade sig gøre og kan den så også clockes til at køre
> med 400 Mhz på bussen?

Kender ikke lige 2600 'eren, men bare din ram er ddr3200(400 fsb) har jeg
faktisk ikke hørt om nogen som ikke har ramt de 3200+ på et ordenligt
bundkort (Nforce2 chipsæt)

--
/Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : er

Dato : 01-01-04 16:52

"Bjarke Ravn-Jonsen" <usenet@mandril.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kender ikke lige 2600 'eren, men bare din ram er ddr3200(400 fsb) har jeg
> faktisk ikke hørt om nogen som ikke har ramt de 3200+ på et ordenligt

Hvorfor faen har nogen ikke fortalt mit det noget før!! Så er der jo slet
ikke grund til at smide pengene ud på en 3000 eller 3200!!

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 01-01-04 17:25

In news:ehXIb.65774$jf4.4164936@news000.worldonline.dk ,
er <dfg@sdf.com> typed:
> Hvorfor faen har nogen ikke fortalt mit det noget før!! Så er der jo
> slet ikke grund til at smide pengene ud på en 3000 eller 3200!!

Ja det ved jeg da ikke :)
Men de første mange hits på google efter barton 2500 handler om
overclocking, det samme gør en masse indlæg i dk.edb.hardware.bundkort og
dk.edb.hardware.overclocking
De samme steder kan du også få en masse hjælp til at OC'e din måske kommende
cpu :)

Fra : Per Nielsen

Dato : 01-01-04 17:23

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:
> Kender ikke lige 2600 'eren, men bare din ram er ddr3200(400 fsb) har
> jeg faktisk ikke hørt om nogen som ikke har ramt de 3200+ på et
> ordenligt bundkort (Nforce2 chipsæt)

Hvilken køler kan i det tilfælde anbefales?

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 01-01-04 17:28

Per Nielsen wrote:
> Hvilken køler kan i det tilfælde anbefales?

ThermalRight SLK serien + en Papst blæser...

--
Martin K

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 01-01-04 17:49

In news:3ff44a6f$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk ,
Martin Kirschmeyer <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> typed:

> ThermalRight SLK serien + en Papst blæser...

Jeps... uden tvivl noget af det bedste...Måske bare lidt dyrt :) Men mindre
kan også gøre det, faktisk kan selv en box amd køler klare jobbet, hvis bare
man har lidt luft i kabinettet, og kan leve med lidt høje temperature (50+)
Jeg selv klare jobbet med en :
http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1725007892

Fra : Per Nielsen

Dato : 01-01-04 17:51

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:
> Jeg selv klare jobbet med en :
> http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1725007892

Har du fået en Barton 2500+ overclocket til en 3200+ med den køler?

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 01-01-04 18:39

In news:bt1j5v$m6e$1@sunsite.dk ,
Per Nielsen <dazzler53@hotmail.com> typed:

> Har du fået en Barton 2500+ overclocket til en 3200+ med den køler?

Ja ?
http://ravn.lir.dk/MBM%205%20Interval%20Log.html for temp stat fra mbm.

Fra : Per Nielsen

Dato : 01-01-04 18:48

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:
> Ja ?
> http://ravn.lir.dk/MBM%205%20Interval%20Log.html for temp stat fra
> mbm.

Takker for svaret.

Fra : Per Nielsen

Dato : 01-01-04 17:48

Martin Kirschmeyer wrote:
> ThermalRight SLK serien + en Papst blæser...

På edbpriser kan jeg se at der er 4 udgaver i ovennævnte serie. Skal jeg
regne med at den dyreste også er den bedste, eller er en af de andre mere
anbefalelsesværdig?

Fra : Per Nielsen

Dato : 01-01-04 18:00

Per Nielsen wrote:

> På edbpriser kan jeg se at der er 4 udgaver i ovennævnte serie. Skal
> jeg regne med at den dyreste også er den bedste, eller er en af de
> andre mere anbefalelsesværdig?

Og hvilken Papstblæser? Vil en Papst 80mm low noise 19db kunne klare jobbet?
Eller skal man op i en 92mm? Hvor meget larmer en Papst 92mm Variofan 3412
N2/GMV i forhold til en Papst 19db eller en alm. boxed Barton CPU?

Fra : Per Nielsen

Dato : 01-01-04 18:03

Per Nielsen wrote:
> [...]

Mig igen . Og ingen problemer med montering på et Abit NF7-S?