Ny MySQL installation
Fra : Familien Kofoed

Dato : 01-01-04 16:24

Som adskillige andre her i grp har jeg fundet ud af at det hedder minimum
MySQL hvis man skal videre. Jeg har i dag downloaded den, men jeg kan ikke
få den i gang.

I 'winmysqladmin.exe' under fanen med Process er der intet at se. I fanen
med Databases er der ikke mulighed for 'Create Database' når jeg
højreklikker. Når jeg starter og stopper MySQL fra trafiklyset kan jeg se at
en tilsvarende process 'mysql-nt.exe' starter og stopper. Jeg troede det var
fordi jeg ikke havde MySQL-driver og downloadede en, så nu kan jeg se i ODBC
at jeg har en driver.

Jeg har Win2000. Systemet ligger på drev D: og jeg har en fil i roden af C:
der hedder MY.CNF og den bliver læst - det kan jeg se.

Er der nogen forslag?

Godt nytår
Vagn Kofoed

Fra : Rosengren

Dato : 07-01-04 13:25

On Thu, 1 Jan 2004 16:24:05 +0100, "Familien Kofoed"
<vagn.kofoedFJERN@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg har Win2000. Systemet ligger på drev D: og jeg har en fil i roden af C:
>der hedder MY.CNF og den bliver læst - det kan jeg se.

Hej Vagn

Jeg har selv samme problem og et mere, nemlig at jeg ikke kan få den
til at loade driveren i ODBC.

Man fandt du en løsning på problemet med hvorfor du ikke kan "create
database" ?

Hilsen
Rosengren

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 07-01-04 19:41

Familien Kofoed skrev:

> [...]
>
> Jeg har Win2000. Systemet ligger på drev D: og jeg har en fil i roden af C:
> der hedder MY.CNF og den bliver læst - det kan jeg se.

Jeg har ingen erfarin med en opsætning som din, men prøv om ikke der er
noget brugbart her:

<http://www.google.com/search?q=mysql+windows+installation>

mvh

Jesper Brunholm