Bygge sin egen linux
Fra : Michael

Dato : 01-01-04 16:02

Findes der egentligt et eller andet sted en oversigt over hvilke programmer
som minimum skal til at lave en linux der kan boote og man kan logge ind og
køre et par kommandoer.

Kender til lfs men synes det er for omfattende.

andre? evt. gode sider?

--
Mvh & Godt Nytår

Fra : Michael

Dato : 01-01-04 18:23

"Michael" <madsen999@mailme.dk> wrote in message
> [...]
programmer
> som minimum skal til at lave en linux der kan boote og man kan logge ind

Indtil videre har jeg lavet et lille "kopi" filsystem med en række busybox
kommandoer, et par libs

ld-linux.so.2
libc.so.6

og kan p.t. chroot derind.

Planen er så at lave en kerne også

Men savner noget info at gå efter :)

Ligeledes hvis jeg ikke benytter Busybox så synes jeg at ligemeget hvilke
programmer som jeg vil installere har dependencies til forskellige libs m.m.
Det føles lidt ligesom en "kabale" hvor kortene skal ligge rigtigt fra
starten, da den ellers ikke går op

Nogen input?

Michael

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 01-01-04 19:12

Michael wrote :

> Kender til lfs men synes det er for omfattende.

Ved ikke rigtigt hvad du har gang i men kender du tomsrtbt? Det er en
distro som kan ligge på en enkelt diskette. Du kan selv bygge videre på
den hvis du vil, som den er er den hovedsagelig beregnet til
"redningsoperationer".

--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Socketd

Dato : 01-01-04 20:19

On Thu, 1 Jan 2004 16:01:46 +0100
> [...]

> kan logge ind og køre et par kommandoer.
>
> Kender til lfs men synes det er for omfattende.

http://www.tldp.org/LDP/lfs/html/ måske?

mvh
socketd