Cature TV til harddisk
Fra : JayBee

Dato : 20-04-01 00:35

Hej kloge hoveder :)

Jeg har købt et Hauppauge WinTV kort og vil gerne optage fra TV til min
harddisk. Jeg er løbet ind i problemer for jeg kan ikke optage som jeg gerne
vil.
Jeg vil jo gerne optage i en ok kvalitet (med lyd) så det ikke fylder
alverden - dvs. ca. 10mb pr. min. Det program som er med "WinTV2000" er
kanon til at se TV men capture - OUCH!! Dét kan det ikke. Nogen gode
forslaw´ til et program jeg kan bruge incl. Codec´s eller andre gode tips og
ideer. Hvad virker for dig??
Jakob B.

Fra : --==JKADK==--

Dato : 20-04-01 09:48

"JayBee" <jaba@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> kanon til at se TV men capture - OUCH!! Dét kan det ikke. Nogen gode
> forslaw´ til et program jeg kan bruge incl. Codec´s eller andre gode tips

Du skal en tur forbi Microsoft .. find deres gratis Encoder 7
http://microsoft.com/windows/windowsmedia/en/download/default.asp

Den sætter du op til at bruge dit WinTv kort .. evt som Default Capture card
Derefter laver du en profil som matcher dit behov eller bruger en af de
profiler der allerede ligger
i encoderen .. du streamer nu signalet fra WinTv kortet .. det har nogle
fordele .. god kvalitet i forhold til
fil størelsen .. og væsentligt mindre system krævende end at lave capture
til f.eks. avi ..

Du kan også prøve om dit Capture kort kan komprimere i f.eks. Indeo Codec ..
version 5.11 kan
varmt anbefales .. jeg bruger det dagligt selv ..

Èn ulæmpe ved at streame signalet via Encoder 7 er de manglende muligheder
for efterfølgende at kunne redigere det ..

MVH

Fra : emeskay

Dato : 20-04-01 11:31

DivX kan også varmt anbefales.. Problemet med kortet(jeg har det selv) er,
at der ikke er indbygget de/encoder.. Det kræver rigtigt meget CPU at grappe
i god kvalitet..