min kat er sløv
Fra : Katja Gøbel

Dato : 01-01-04 14:06

Hej alle sammen

Først og fremmest et Godt Nytår til Jer alle.

Derudover skal jeg lige søge lidt hjælp blandt Jer kattekendere. Jeg har
lige været på ferie i lalandia med mine to mislinger 1½ og 2 år. I starten
af ferien fik de begge en ormekur der passede til deres kilo fordi jeg
frygtede orm pga. den ene ofte lagde an til at kaste op, men gjorde det
ikke, da der ikke kom noget ud. Det var den 25. dec (første dag på ferien).
Han har stort set herefter ikke været sig selv (kan jo også i høj grad have
noget med ferien at gøre). Nu er jeg kommet hjem (den 31. dec) og han er
stadig helt modløs og gider ikke noget overhovedet. Han ligger bare på
gulvet hvor han står og gider ikke engang hoppe op i sin kurv. Jeg kan tage
ham op uden han gør modstand og ligge ham i min seng, hvor han vitterligt
aldrig har ligget før. Han løber altid fra mig med det samme, men det gør
han ikke nu. Han snakker slet ikke som han plejer, han spiser stort set
heller ikke noget og ligger bare og er helt dvask på gulvet. Han gider ikke
lytte til mig. Gider knap nok løfte et øre. Det er sq meget trist.

Håber virkelig der er en der kan hjælpe mig. Det skal siges at begge katte
er indekatte. og min anden kat har der slet ikke været noget med
overhovedet.

hilsen katja

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 01-01-04 14:11

Hej Katja

Det lyder bestemt ikke godt !! Jeg tror du må finde en dyrlægevagt og ta'
afsted med det samme !!! Når han bare ligger på gulvet hvor du sætter ham,
lyder det slemt !!!!

Pøj pøj !

Hilsen Pia og misserne

--
Photos: http://community.webshots.com/user/pia_denmark
Website: http://www.sitecenter.dk/dear_jane

Fra : Pia Nave

Dato : 01-01-04 14:27

Pia Lihme Petersen wrote:
> [...]
> afsted med det samme !!! Når han bare ligger på gulvet hvor du sætter ham,

Hej Katja

Jeg kan kun være helt enig med Pia.....afsted til dyrlægen med dig og
den lille mis!!
Håber det går iorden med ham, så pøj pøj herfra også!

Og godt nytår til alle

--
Mvh. Pia

Fra : Kate

Dato : 01-01-04 15:01

"Katja Gøbel" <katja@goebelconsult.dk> wrote in

> Først og fremmest et Godt Nytår til Jer alle.

Også et godt nytår til dig.

Må bare gentage Pia'erne.
Det lyder bestemt i mine ører som om at en dyrlæge er påkrævet hurtigt.
Når en kat bliver så sløv og ligefrem ændrer adfærd er der grund til
bekymring synes jeg.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Katja Gøbel

Dato : 01-01-04 21:43

Tak for hjælpen. Jeg kørte til dyrlæge med ham, men det var desværre for
sent. Han kom til dyrlæge kl 17.30 og døde 20.08 af en hjertesygdom mente
dyrlægen. Han havde fået blodpropper i benene og var kun 32 grader varm og
enormt dehydreret. virkelig en skidt start på året og jeg savner ham
virkelig, men når man tænker på følgerne af sådan en sygdom var det bedst at
han døde.

Hvordan kommer man videre efter man har haft så dejlig en kat??

Hvordan kan sådanne hjertesygdomme opstå udover hvis det er medfødt?

Hvad med min anden kat? hvordan klarer jeg det bedst med hende udover at
give hende en masse kærlighed og opmærksomhed.

Håber på hjælp i denne svære tid.

hilsen katja

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 01-01-04 22:25

Kære Katja

Det gør mig meget ondt at høre ... som du skriver - en frygtelig trist start
på året .. Jeg føler med dig .. **snøft**

Cyper-kram fra Pia og misserne

Fra : Pia Nave

Dato : 01-01-04 23:59

Hej Katja

Katja Gøbel wrote:
> [...]
> enormt dehydreret. virkelig en skidt start på året og jeg savner ham
> virkelig, men når man tænker på følgerne af sådan en sygdom var det bedst at

Det er jeg meget ked af at høre Åha, den lille stakkel! Men jo, hvis
udsigterne havde været dårlige for den lille mis.....så var det jo nok
det bedste

> Hvordan kommer man videre efter man har haft så dejlig en kat??

Det ved jeg ikke.....andet end at det er møg svært!! De gange jeg har
mistet,
har jeg nærmest begravet mig fuldstændig, og bare tudet og tudet i 1 uge
- 14 dage.....
Men du kan jo trods alt trøste dig _lidt_ med, at din lille mis har det
godt nu :-/

> Hvordan kan sådanne hjertesygdomme opstå udover hvis det er medfødt?

Jeg ved det ikke Katja.....men jeg undrer mig også!
Jeg har selv en kat der har hjertefejl. Der har _aldrig nogensinde_
været noget som helst at mærke på ham. Dyrlægen fandt 'først' ud af det
da han var omkring de 2 år, mens vi var til det årlige tjek. De
foregående gange har dyrlægen _intet_ fundet/hørt....og jeg _ved_ at hun
altså har tjekket hans hjerte _hver gang_!
Anyway, hun (dyrlægen) sagde til mig at det var medfødt.....
Om det har været det i dit tilfælde, kan jeg jo ikke sige....men noget
tyder åbenbart på at det 'pludselig' kan dukke op 'til
overfladen'...?!(hmm....underligt udtryk, Pia)

> Hvad med min anden kat? hvordan klarer jeg det bedst med hende udover at
> give hende en masse kærlighed og opmærksomhed.

Det kommer vel lidt an på hvor meget de to misser har haft sammen....og
om hun kommer til at trives som enekat.
Men jo....masser (!!) af nuser og kram....og måske med tiden, en ny
'partner in crime'

> Håber på hjælp i denne svære tid.

Jeg tror hurtigt du vil finde en _rigtig_ stor trøst i din anden mis! Et
eller andet sted så oplever jeg, at dyr tit er _så_ meget bedre til at
hjælpe og trøste een.....de er der bare fuldstændig uforbeholdent!

> hilsen katja

Håber det går Katja.....jeg føler virkelig med dig!
Pøj pøj med din anden lille mis

--
Mvh. Pia

Fra : Flemming N.

Dato : 02-01-04 10:05

On Thu, 1 Jan 2004 21:43:02 +0100, in dk.fritid.dyr.kat you wrote:

>Han kom til dyrlæge kl 17.30 og døde 20.08

Det er jeg ked af

>Hvordan kommer man videre efter man har haft så dejlig en kat??

Det er bestemt ikke nemt, og det vil tage et godt stykke tid foer
savnet bliver mindre brug tiden sammen med din anden kat, jeg er
sikker på at det nok skal hjælpe en del...

Mvh,

Flemming
--
- Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure? (G.O'Dowd) -

Fra : Allan

Dato : 02-01-04 11:12

"Katja Gøbel" <katja@goebelconsult.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad med min anden kat? hvordan klarer jeg det bedst med hende udover at
> give hende en masse kærlighed og opmærksomhed.

Hej Katja.

Det er en grim oplevelse at miste en god kat.
Og måden at komme over det, Er vist noget med at se fremad, Og ikke tilbage.

Det prøver jeg ivertifald lige nu sammen med min kat Boris, Der er tilbage
efter jul

Men som du skriver så vær glad for den du har. Og giv hende en masse
kærlighed.
Det hjælper. Men tager tid.

Mvh.

Allan

Fra : Kate

Dato : 02-01-04 13:26

"Katja Gøbel" <katja@goebelconsult.dk> wrote in

> Tak for hjælpen. Jeg kørte til dyrlæge med ham, men det var
> desværre for sent. Han kom til dyrlæge kl 17.30 og døde 20.08 af
> en hjertesygdom mente dyrlægen.

Jeg er ked af at det var så galt. Det er hårdt at miste en elsket mis.

> Hvordan kommer man videre efter man har haft så dejlig en kat??

Tja, det er jo forskelligt fra person til person. Jeg har det godt med
at tale om ting som går mig på. Jeg har fortalt op og ned ad døre og
stolper om mine to katte som døde for hhv 2½ og knapt et år siden.

> Hvad med min anden kat? hvordan klarer jeg det bedst med hende
> udover at give hende en masse kærlighed og opmærksomhed.

Ligesom mennesker er forskellige er katte det også. Da Oliwer døde for
2½ år siden var jeg meget i tvivl om hvordan jeg skulle takle det.
Efter nogen tid måtte jeg tage en beslutning om hvad der var bedst for
mine katte (Johan og Sofie). For Sofies skyld ville det nok være bedst
kun at have hende og brormand, men problemet var at Johan begyndte at
mobbe hende. Han har altid været en mere aktiv kat end hende. Efter ca.
6 mdr. købte jeg så min Somali. Han tog meget af presset fra Sofie, så
jeg syntes at det var det rigtige for mine katte.
Det jeg grundlæggende siger er at du ikke skal styrte ud og anskaffe en
anden kat. Lad lige sorgen sætte sig og se reaktionen fra den anden
kat. Nu ved jeg jo ikke hvor tætte dine katte var, så det spiller også
ind. Her var ingen af de andre katte knyttede til Sofie, så da hun døde
i Marts var der kun savn hos mig.

Håber du kan bruge det til lidt.

Fra : lonekjaer@hotmail.co~

Dato : 06-01-04 13:38

"Katja Gøbel" <katja@goebelconsult.dk> wrote in message news:<bt204q$1n5e$1@news.cybercity.dk>...

> Hvordan kan sådanne hjertesygdomme opstå udover hvis det er medfødt?

Hej Katja

Hjertesygdomme kan opstå af taurin-mangel - en aminosyre som er
utrolig vigtig for katte. Taurin-niveauet kan sikres nogenlunde ved at
købe kattemad hos dyrlægen/dyrehandleren i stedet for supermarkedet.
Dette er dog ikke en 100%forsikring imod hjertesygdomme, da sygdomme
selvfølgelig (som hos alle andre væsener) kan opstå af mange andre
grunde.

Trøstekram

fra

Lone

Fra : Katja Gøbel

Dato : 08-01-04 15:06

hej, ja det sagde dyrlægen, men jeg køber også kun kattemad hos dyrlægen, og
kun engang imellem får de en godbid, men som regel rejer og ikke tit
dåsemad.

hilsen katja