Shuttle XPC
Fra : Jesper Christensen

Dato : 31-12-03 20:37

Hej
Kan ikk få mit nye grafik (radeon9200se) til at virke.
Problemmet lader til at være agp slot på bundkortet.
Det er en shuttle xpc. Nogle forslag???
Mvh
Jesper

Fra : BorreBoy

Dato : 31-12-03 13:12

"Jesper Christensen" <jcrally@city.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Kan ikk få mit nye grafik (radeon9200se) til at virke.
> Problemmet lader til at være agp slot på bundkortet.
> Det er en shuttle xpc. Nogle forslag???

Du skal da vidst hellere koncentrere dig om champagnen. Den skal du åbenbart
snart åbne...

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 31-12-03 13:15

Hvis det er en xpc med grafik på bundkortet. skal du måske vælge i bios at
bruge agp-slottet

mvh
TK

Fra : Henrik_Ny

Dato : 31-12-03 13:15

Hej jesper!

Jeg har selv en Shuttle XPC, og da jeg købte den undersøgte jeg meget
inden om det var muligt at putte et radeon 9700PRO i og jeg fik svaret
ja.
da jeg så modtog mit kort viste det sig at kortet kun ville kører
kortvarigt (til det blev belastet lidt) så jeg tog det med ind til
shg.dk og spurgte hvad der var galt.
Han forklarede at radeon og geforce FX serien krævede så meget strøm at
den 200W lille PSU som er i shuttlen ikke kan trække det. Derfor blev
jeg henvist til GF4 serien.
Jeg kører idag upåklageligt med et GF4 TI4800SE!
Men hvis du virkelig ønsker at køre med dit radeon kort kan man købe en
250W PSU, så den skulle kunne klare selv de største kort.

http://www.kandu.dk/

Fra : Jesper Christensen

Dato : 01-01-04 00:22

tak for svaret
har også prøvet med et gammelt ATi rage128Ultra, med samme resultat.
Må se at få byttet mit kort til radeon til et gf4.
Jesper

Fra : Olesen

Dato : 31-12-03 16:08

> tak for svaret
> har også prøvet med et gammelt ATi rage128Ultra, med samme resultat.
> Må se at få byttet mit kort til radeon til et gf4.

Hvis 2 grafikkort ikke gir' lyd fra sig på den ene eller anden måde,
kan det så ikke være bundkortet den er gal med ?

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-03 17:26

Olesen skriblede:

> Hvis 2 grafikkort ikke gir' lyd fra sig på den ene eller anden måde,
> kan det så ikke være bundkortet den er gal med ?

Hvornår er grafikkort begyndt at give
_Lyd fra sig_

--
/Gevaldi

Fra : Jonathan Fromer

Dato : 31-12-03 16:11

Hej

> har også prøvet med et gammelt ATi rage128Ultra, med samme resultat.
> Må se at få byttet mit kort til radeon til et gf4.

Stop lige en halv, radeon9200se eller rage128 bruger naeppe mere stroem
end et gf4-kort, saa jeg tror ikke det er der dit problem er. Under alle
omstaendigheder er det nok en godt ide at vaere 100% foer du loeber ud
at bruger flere penge

Hvad mener du med "Kan ikk få mit nye grafik (radeon9200se) til at
virke." ?

Starter pc'en ikke ?
Den starter fint, men er ustabil?
Den starter, med der er ikke billede hvis du tilslutter skaermen til
ati-kortet ?
Eller ?

Har du set Thomas Kristiansens post ? Som han skriver, hvis du har et
inbygget grafikkort skal du eksplicit i bios vaelge at pc'en bruger dit
eget kort og ikke det inbyggede som primaer skaerm.

--
Jonathan Fromer