Kradseri på væggen
Fra : Anja

Dato : 31-12-03 10:26

Kan man vende en kat af med at hvæsse klør i tapetet ??
Pelle på 7-8 mdr. har altid gjort det, men i et meget lille omfang, og meget
sjældent.
Men nu efter jeg har fået en kat mere for 2 mdr siden, er han gået helt amok
med det.

De har et kradsebrædt, som de begge bruger flittigt.
Og det virker som om at det mest er i leg eller kampens hede, at Pelle
forsøger sig med at springe på ad væggen. Men dog også engang i mellem med
fuld overlæg.

Mine vægge ligner snart noget der er løgn.
Jeg har prøvet at sprøjte Feliway på ...og også noget, som skulle have en
lugt katte ikke kan lide, men hver morgen jeg står op, ser tapetet værrer og
værrer ud.

Er der noget at gøre ??

Hilsen Anja

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 31-12-03 10:44

"Anja" <kiwiol1@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lugt katte ikke kan lide, men hver morgen jeg står op, ser tapetet værrer

Hej Anja

Vores Atomic brugte oz tid på tapet, selv om de havde kradsebræt på væggen.
Så fik misserne et gulv-til-loft miljø og siden har der ikke været, et
eneste krads i tapeten.
Ide måske? *S*

/Joan

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 01-01-04 18:41

Anja wrote:

> [...]
> lugt katte ikke kan lide, men hver morgen jeg står op, ser tapetet værrer og

Jeg har haft stor succes med at holde det nede ved at male tapetet over, så
snart Maja er gået amok på det. Det fjerner "kradsehullere", og så er det
pludselig ikke så interessant mere. Det ser ud til at jo mere flænset tapetet
er,
jo sjovere er det at kradse i det. Det kræver bare desværre at du har en
maling der matcher tapetets farve meget nøjagtigt, ellers kommer det til at
se forfærdeligt ud.

Ulrik Magnusson