Hvem kender Camping Baia del Marinao, Vada~
Fra : Risager

Dato : 30-12-03 23:39

Fra : T. Hartung

Dato : 31-12-03 10:50

--
mvh.

T. Hartung ** Nu også med GPS **
VW Passat 1,8T - Hobby 545TK Prestige
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : John Nielsen

Dato : 31-12-03 12:26

Hej.
Jeg har været inde at se på jeres hjemmeside. Meget fint beskrevet.
Jeg syntes bare pladsen ser lidt lille ud. Er der større pladser at bo på ?.
Er det en bil fri plads hvor bilen er parkeret udenfor ?.
Vi er også interesseret i at køre til Toscana området men ved ikke hvor vi
skal bo.
Jeg har også set på en campingplads som hedder CAMPING TRIPESCE som skulle
ligge i samme område.
Er der nogen som kender denne plads?.

Mvh. John Nielsen
idskov@post4.tele.dk

Fra : T. Hartung

Dato : 31-12-03 14:42

"John Nielsen" <idskov@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Jeg har været inde at se på jeres hjemmeside. Meget fint beskrevet.

Takker

> Jeg syntes bare pladsen ser lidt lille ud. Er der større pladser at bo på
?.

Ja der er større pladser - men ikke voldsom store - hvor vi holdte kunne
forteltet ikke være - men det var nu heller ikke nødvendigt - nul regn !!

> Er det en bil fri plads hvor bilen er parkeret udenfor ?.

Jeps ingen biler - faktisk dejligt - man må køre ind og ud med sin CV ellers
ikke !!

> Vi er også interesseret i at køre til Toscana området men ved ikke hvor vi
> skal bo.

bemærk at man enten må vælge mellem strand eller pool vi har ikke fundet
noget med begge dele - derfor valgt vi Baia del Marinao dan den ligger i
gåafstand fra den offentlige strand

Fra : drm

Dato : 01-01-04 19:39

Det er ikke umuligt at finde en campingplads med begge dele. Sidste år boede
vi på dennne campingplads

http://www.montaperto.it/mareblu/

som ligger i Cecina (tæt på Vada). Der var en fin pool, og stranden var
også god (300 m til stranden. Vejen går gennem en pinjeskov, så der er
skygge hele vejen). Der var underholdning hver aften - især for børn.

Vi havde lejet et mobil home - nu har vi selv købt en cv og skal af sted med
den for første gang næste sommer.

mvh
Dorthe

Fra : T. Hartung

Dato : 01-01-04 19:43

"drm" <sure500@nospamhotmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> også god (300 m til stranden. Vejen går gennem en pinjeskov, så der er
> skygge hele vejen). Der var underholdning hver aften - især for børn.

Det er præcist som "subj" - der er også kun 300 m til stranden gennem
skoven - men det jeg mente var - at man ikke har både pool og direkte
strandadgang fra pladsen til pladsens egen private strand - det fås næsten
kun ved Lidoen og lige syd for - bemærk næsten ))

Fra : drm

Dato : 02-01-04 08:27

I det her tilfælde var der godt nok en "indhegning" lige neden for
campingpladsen, som var "campingpladsens strand", men 50 m længere væk var
stranden lidt bedre (syntes vi)...

Jeg har kigget på billederne fra jeres ferie i området, og jeg kan se, at
der er flere ting, som vi godt ville have set men ikke fik set (vi har
heller ikke aircondition i bilen, så det der med at køre for meget rundt i
varmen må vente til vi en gang får en anden bil .

Vi har i 5 år holdt ferie ved Gardasøen, og jeg må indrømme, at da vi kørte
gennem Toscana, tænkte vi "er det det?". Alle taler om Toscana, og vi havde
nogle forventninger om noget, som vi ikke helt vidste hvad var. Vi har det
nok sådan lidt, at Toscana er lidt opreklameret. Vi nød det, da vi kørte op
gennem området fra Gardasøen mod Brennerpasset - er der smukkere nogen
steder? Det bliver nok Gardasøen igen i år - nu skal vi jo også lige prøve
at køre med campingvognen og se, om bilen kan trække den -:) (Passat 1.6
1997 + Hobby 440 1993). Vi er utrolig spændt på at se, hvordan det går
(altså om vi forbliver campister -:) - det kræver jo lidt tålmodighed at
komme frem og tilbage, når vi plejer at køre igennem i ët hug.

Hilsen
Dorthe

Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-01-04 11:07

"drm" <sure500@nospamhotmail.dk> wrote in message

> kørte gennem Toscana, tænkte vi "er det det?". Alle taler om Toscana,
> og vi havde nogle forventninger om noget, som vi ikke helt vidste
> hvad var. Vi har det nok sådan lidt, at Toscana er lidt opreklameret.

Mht. dramatisk skønhed lever Toscana langt fra op til alperne, men området
besidder en helt egen skønhed, som måske ikke umiddelbart slår en dansker,
fordi vi kender det hjemmefra. Bløde bakker og et gennemgående blidt
landskab.
For mig er et toscansk sommerlandskab et landskab i den gule og brune palet
med rækker af pinjer og cypresser på åsene. Og store smilende solsikker
overalt - hvis man nu må være lidt lyrisk.
Men ellers synes jeg at Toscanas styrke er dens byer - intetsteds i verden
finder man så vidunderlige byer, hvadenten det er de større byer som Firenze
og Sienne (Pisa lever IMHO ikke op til disse) med enorme kunstskatte og
særegen byarkitektur. Ja for mig, er Sienna simpelthen den smukkeste by jeg
nogensinde har set.
Eller de utallige mindre byer - de 2 vinbyer Montalcino og Montepulciano
eller byen på bjergsiden, Cortona - alle er de IMHO fantastiske. Men man
skal altså ud af bilen og bruge fødderne.
Det er samlinger af renaisance- og middelalderkunst, der slår alt - også
ofte i småbyerne.
Og endeligt er der de kulinariske perler - mad og vin. Derimod vil jeg
hævde, at strandene kun er moderate og at kysten er lidt vel tivoliseret.

Men Toscanas styrke finder man ikke ved at køre igennem - men ved at dykke
ned i den og opleve.

vh
Jan

Fra : Risager

Dato : 01-01-04 22:32

> [...]
> skygge hele vejen). Der var underholdning hver aften - især for børn.
>
> Vi havde lejet et mobil home - nu har vi selv købt en cv og skal af sted

Hvordan var stranden - sand eller småsten ?

Hilsen Torben

Fra : drm

Dato : 02-01-04 08:27

Stranden var fin - det var sandstrand, men for at komme i vandet skal man gå
gennem en "rende" på ca. 2 m med småsten (god idé med badesko). Når man
kommer forbi disse sten, er der sandbund.