Creative DXR2?
Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 30-12-03 22:40

Jeg er, i min hamsteren på hardware, kommet i besiddelse af et ældre kort,
der hedder Creative DXR2.

Det er et PCI kort med en vga udgang, vga indgang og et loopkabel.
Hvad er det for et kort og er det noget, der kan bruges til noget idag?

Jeppe Ladefoged
http://www.underflow.dk
degofedal_spamfilter01@ÆØÅunderflow.dk (Spamfilter: Fjern ÆØÅ)

Fra : Torben Nielsen

Dato : 30-12-03 22:54

Jeppe Ladefoged wrote:
> [...]
>
> Det er et PCI kort med en vga udgang, vga indgang og et loopkabel.
> Hvad er det for et kort og er det noget, der kan bruges til noget idag?

Hej Jeppe,

DXR2 er et DVD-acceleratorkort. Du tilslutter dit grafikkort til
DXR-kortet og DXR-kortet til din skærm. Jeg vil nu ikke mene at
det er nødvendigt at bruge DXR-kortet nu om dage, da moderne
computere har masser af kræfter til at afspille DVD-film flydende.

Mvh.
Torben

Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 30-12-03 23:32

> [...]
> det er nødvendigt at bruge DXR-kortet nu om dage, da moderne
> computere har masser af kræfter til at afspille DVD-film flydende.

Jeg har prøvet at sætte det i min pc. Windows XP finder det ikke automatisk
og billedet er mere sløret end når kortet ikke er sat til.
Så ud med det igen.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 30-12-03 23:38

On Tue, 30 Dec 2003 22:53:47 +0100, Torben Nielsen
<tor_niel@fjernes.msn.com> wrote:

>da moderne
>computere har masser af kræfter til at afspille DVD-film flydende.

Min 650MHz kan køre DVD film flydende uden specielle kort, så det er i
hvert fald sandt!

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : Søren Christensen

Dato : 31-12-03 13:24

"Stefan Bruhn" <spamfilter@ghashul.dk> skrev i en meddelelse

> Min 650MHz kan køre DVD film flydende uden specielle kort, så det er i
> hvert fald sandt!

Fordelen er at hvis du har en computer af ældre dato dvs under 1ghz kan det
være en fordel, for så
belaster den ikke computeren så meget og du kan lettere lave noget andet på
computeren imens.
Men ellers har jeg også forlængest revet mit ud.
Det duer nemlig kun til mpg filer og ukomprimerede avi filer og ikke Divx
typen.

Venligst