Hvilken blæser køler mest?
Fra : Izeqb

Dato : 19-04-01 22:47

Jeg har sat mit kabinet ind i en reol. I reolen sidder to blæsere, en ind og
en udsugning. Jeg skal have "disablet" den ene, da de larmer meget.

Hvilken blæser køler bedst. Ind- eller udsugningen?

// Hjalte

Fra : JayBee

Dato : 20-04-01 00:12

"Izeqb" <izeqb@secret.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en udsugning. Jeg skal have "disablet" den ene, da de larmer meget.
>
> Hvilken blæser køler bedst. Ind- eller udsugningen?

Hej
Du kan jo selv teste det. Slå den ene fra, mål temperaturen over en periode,
og byt så rundt og mål igen.
Jakob B.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-04-01 01:24

Izeqb skrev...

>Jeg har sat mit kabinet ind i en reol. I reolen sidder to blæsere, en
>ind og en udsugning. Jeg skal have "disablet" den ene, da de larmer
>meget.

Måske var 7V tricket en bedre idé. Læs mere i OC FAQ'en.

--
kent - Overclocking FAQ:
www.oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Jesper Moltke Sørens~

Dato : 20-04-01 13:53

Sådan rent teoretisk vil jeg mene, at ved kun at have indblæsning er der
mulighed for at noget af den "kolde" luft bliver presset med ud....hvorimod
ved en udsugning vil der vel kun fjenes varm luft....men test det det er vel
den bedste måde at finde ud af det på

/Jesper

Fra : Torben F@rum

Dato : 20-04-01 14:12

Izeqb skrev i meddelelsen <9bnmb0$1aeq$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
>en udsugning. Jeg skal have "disablet" den ene, da de larmer meget.
>
>Hvilken blæser køler bedst. Ind- eller udsugningen?

Du kan jo bare serieforbinde begge blæsere, de vi så køre noget langsommere,
larme meget mindre og flytte lidt mindre luft.

Torben Farum