Hivlket DVD-brænder software?
Fra : Jimmy

Dato : 30-12-03 21:42

Hej

Jeg har brug for at kunne brænde DVD'er til backup af al min data.
Jeg skal således ikke lave skiver af film ol.

Til dette vil jeg gerne bruge min text mode RH 9 filserver.

Hvilket brændersoftware vil I anbefale til en Lite-On 411S?

Programmet skal jo kunne scriptes.

Mvh
Jimmy

Fra : Esben Laursen

Dato : 30-12-03 22:56

"Jimmy" <nyhedsgruppe2@get2net.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Til dette vil jeg gerne bruge min text mode RH 9 filserver.
>
> Hvilket brændersoftware vil I anbefale til en Lite-On 411S?

Jeg har haft held med dvdrecord (http://www.nongnu.org/dvdrtools/)
ellers har jeg også haft kikket lidt på growisofs
http://fy.chalmers.se/~appro/linux/DVD+RW/
Der er også en fetter der har lavet en patch til cdrecord så den
understøtter DVD-R(W)
cdrecord - http://shor.ter.dk/772900166
cdrecord patch - http://www.abcpages.com/~mache/cdrecord-dvd.html
en mere patch - http://people.mandrakesoft.com/~warly/files/cdrtools/

håber der hjalp lidt =)

Jeg har også scriptet et lille backup script, det er ikke smukt, men det
virker efter hensigten. Jeg kan godt smide det i dk.binær hvis du vil have
lidt inspiration til hvordan det kan gøres...

Hygge

Esben

Fra : Jimmy

Dato : 30-12-03 23:01

"Esben Laursen" <hyber@NOSPAM-PLEASE.hyber.dk> wrote in message

> [...]
> http://fy.chalmers.se/~appro/linux/DVD+RW/
> Der er også en fetter der har lavet en patch til cdrecord så den

Hold da op - der er nok at tage fat på.
Jeg er sikker på det hjalp.
Mine skiver vil være -R

> Jeg har også scriptet et lille backup script, det er ikke smukt, men det
> virker efter hensigten. Jeg kan godt smide det i dk.binær hvis du vil have
> lidt inspiration til hvordan det kan gøres...

Det må du meget gerne!

Tak for hjælpen,
Jimmy

Fra : Esben Laursen

Dato : 30-12-03 23:09

<snip>

> Det må du meget gerne!

Er hermed gjort med subj. "backup script, fra dk.edb.system.unix"

--
Esben