Cd-Rom drev stadig væk
Fra : Mads E. Husted

Dato : 30-12-03 21:34

Hej igen Ng

Min nabo køre XP Pro. og har fået et problem med hans cd-rom drev det vises
ikke i "denne computer".
Jeg har prøvet at skifte det ud, men der vises stadigvæk ikke noget. Under
"enhedshåndtering" kan jeg godt finde cd-rom drevet, men der står denne gule
udråbsten og den vil ikke installere drevet.

Jeg har fået foreslåt at "Fjern enheden med det gule udråbstegn. Genstart og
lad Windows finde
det igen"
Virkede ikke.

Eller

start Regedit og slet Upperfilters og Lowerfilters nøglerne i
HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlClass{4D36E965
-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Men det er jeg ikke helt med på
hvordan skal det gøres?

MVH
--
Mads

Fra : Peter

Dato : 30-12-03 22:30

"Mads E. Husted" <Mads.husted@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> start Regedit og slet Upperfilters og Lowerfilters nøglerne i
> HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlClass{4D36E965

Du kommer godt nok ikke med mange oplysninger, hvilket gør det svært at give
dig et svar.
Hvor mange harddiske og drev er der tilsluttet ide portene?
Er alle jumpere sat som de skal?
Har du søgt efter ide enheder i bios?

Peter B

Fra : Mads E. Husted

Dato : 30-12-03 23:01

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
give
> dig et svar.
> Hvor mange harddiske og drev er der tilsluttet ide portene?

Der sidder kun en HD i og et cd-rom drev på vær sit kapel og den har altid
virket, men så en dag er cd drevet væk

Jeg har været inde i biosen og den finder den som den skal.

MVH
--
Mads

Fra : Peter

Dato : 30-12-03 23:22

> [...]
> virket, men så en dag er cd drevet væk
>
> Jeg har været inde i biosen og den finder den som den skal.

Sidder jumperen rigtigt som master?
Sidder kablet rigtig i ide porten. Prøv evt. at tage det op og sætte det i
igen.
Har du prøvet at skifte kabel?
Har du prøvet at sætte cd-rom drevet som slave til harddisken (husk at
flytte jumper)?
Virker cd-drevet i dos? (prøv med en opstarts diskette og gå fra A prompten
over til cd bogstavet, og tag evt. et dir på cd-drevet

Peter B

Hvis alt det ovenstående er som det skal være, og det stadig ikke virker, så
start computeren i fejlsikker tilstand (F8). Gå derefter i
kontrolpanelet/system/hardware/enhedshåndteringen/dobbeltklik på "cd and dvd
drev"/højreklik på det drev der kommer frem/vælg fjern/gå tilbage til
skrivebordet og genstart computeren. Så skulle den gerne finde det igen.

Peter B

Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 30-12-03 23:34

> Der sidder kun en HD i og et cd-rom drev på vær sit kapel og den har altid
> virket, men så en dag er cd drevet væk
>
> Jeg har været inde i biosen og den finder den som den skal.

Jeg har været ude for det samme hvor en Windows XP maskine ikke installerede
2 cdrom ordentligt.
Løsningen var den reg key du selv har fundet. Efter en genstart virker det
hele igen.

Jeppe Ladefoged
http://www.underflow.dk
degofedal_spamfilter01@ÆØÅunderflow.dk (Spamfilter: Fjern ÆØÅ)

Fra : Flemming

Dato : 30-12-03 23:52

"Jeppe Ladefoged" <degofedal_spamfilter01@ÆØÅunderflow.dk> skrev i en
meddelelse news:bssugf$m83$1@sunsite.dk...

> [...]
> 2 cdrom ordentligt.
> Løsningen var den reg key du selv har fundet. Efter en genstart virker det
Jeg har som nævnt den 29/12 samme problem. Skal disse parametre slettes i
reg.databasen eller skal de evt. erstattes med noget andet?

Hilsen Flemming

Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 31-12-03 00:21

> Jeg har som nævnt den 29/12 samme problem. Skal disse parametre slettes i
> reg.databasen eller skal de evt. erstattes med noget andet?

Ja, UpperFilters og LowerFilters skal bare slettes.
Genstart når du har gjort det.

Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 31-12-03 00:26

> Ja, UpperFilters og LowerFilters skal bare slettes.
> Genstart når du har gjort det.

Kan du se cdrom drevet i BIOS'en og evt i DOS?

Fra : Flemming

Dato : 31-12-03 10:15

"Jeppe Ladefoged" <degofedal_spamfilter01@ÆØÅunderflow.dk> skrev i en
meddelelse news:bst1hs$6p2$1@sunsite.dk...

> Kan du se cdrom drevet i BIOS'en og evt i DOS?
>
> CDromdrevet findes i BIOS men tilsyneladende ikke i DOS; men den er vel
også styret af XP?
Upperclass og Lowerclass er de identiske med de to værdier eller filer
'0000' og '0001'?

Hilsen Flemming

Fra : Flemming

Dato : 31-12-03 10:27

> slettes

> også styret af XP?
> Upperclass og Lowerclass er de identiske med de to værdier eller filer
> '0000' og '0001'?
> For så virker det ikke. Der meldes stadig om en fejl i
registreringsdatabasen.

Fra : Mads E. Husted

Dato : 31-12-03 10:51

"Jeppe Ladefoged" <degofedal_spamfilter01@ÆØÅunderflow.dk> skrev i en
meddelelse news:bst194$r47$1@sunsite.dk...

> [...]
> degofedal_spamfilter01@ÆØÅunderflow.dk (Spamfilter: Fjern ÆØÅ)
>
> Skal jeg bare slette UpperFilters og LowerFilters når jeg søger efter
UpperFilters for kommer jeg hen til den og så er det bare at slette den ene
fil og så gøre det samme ved UpperFilters?

MVH
--
Mads