put & take om vinteren
Fra : Basse

Dato : 30-12-03 20:33

Hej alle

Lidt spørgsmål fra en nybegynder.

Er der nogen der ved om det er til at fange noget i put & take søerne om
vinteren ?, Der er jo nogle der har lukket om vinteren mens andre er åbne.
Bliver der sat ligeså mange fisk ud om vinteren som ellers ?. Er der nogle
hints om hvordan der skal fiskes om vinteren ?. Nogle anbefalinger af søerne
i østjylland området ? Jeg synes overhovedet ikke at en regnbue fra en put
& take smager ligeså fremragende som en havørred fra kysten, er det bare mig
der er 'hys' eller er der andre meninger om dette ?.

Håber at der er nogle der vil hjælpe.

m.v.h.

Leif Pedersen

Fra : Spangkuk

Dato : 31-12-03 00:30

> Er der nogen der ved om det er til at fange noget i put & take søerne
om
> vinteren ?, Der er jo nogle der har lukket om vinteren mens andre er
åbne.

Har fisket en del i P&T. Min favoritsø har åbent om vinteren, men som
han
selv siger, så er det for hyggens skyld. Der bliver taget meget, meget
lidt.

> Bliver der sat ligeså mange fisk ud om vinteren som ellers ?.

Ejeren prøver altid, så vidt muligt, at sætte det ud som bliver taget.
Intet mere, intet mindre, medmindre der er et større arrangement på
vej, så kommer der somregel lidt ekstra guf i søen.

> Er der nogle
> hints om hvordan der skal fiskes om vinteren ?.

De fisk der udsættes, er opfodret og opvokset med et foder, der ligner
og lugter som PowerBait. Så den er altid go', men flue på flåd kan
bestemt også gøre underværker. Har aldrig fanget på spinder, og kun
en enkelt på gennemløber.

>Nogle anbefalinger af søerne
> i østjylland området ?

Nope, bor på Djævleøen.

Spang

Fra : Poul Krogh

Dato : 31-12-03 12:19

Hej.

Ja der er masser at fange i P&T om vinteren. Jeg ved ikke hvor mange fisk
der bliver sat ud om vinteren i forhold til om sommeren, det er vel bestemt
af hvor mange der fisker, hvilket jo nok er færre i vinterhalvåret. Om
P&T'erne har åbent om vinteren, kommer vel an på om de har installeret
ventilationsanlæg i søerne, så de kan holde isen væk.

Jeg er fluefisker, så jeg ved jo ikke om dette kan hjælpe dig.
Jeg fisker med en lille sort nymfe med kobberhoved og en meget lille hvid
"vinge". Den fiskes MEGET langsomt og i MEGET SMÅ ryk på bunden eller tæt
derved. Hvis den glipper, bruger jeg typisk en flue der er noget større
(typisk en str. 8 lang), med gul/grøn, nærmest fluo krop og hvid maraboo
hale og vinge og kuglekædeøjne. Den fiskes bare langsomt, i lange træk, og
sluttes af med af lille nip i linen, så får den en lidt dansende bevægelse
inden den begynder at dale inden næste tag.

Plejer at tage til Pinds mølle P&T, der har jeg hørt at de også har fået
bækørreder sat ud, har ikke selv været der i nogen tid, så det kan være det
bare er en halv vind.

Knæk og bræk, og husk nu "kaffen", det er jo koldt

Poul Krogh

Fra : Calle

Dato : 09-01-04 14:38

Fisker osse en del om vinteren, hvor jeg ikke synes at fiskeriet er særligt
meget ringere end resten af året. Men der skal fiskes DYBT - personligt
foretrækker jeg blink - enten et hvidt stripper eller boss eller et
gennemløbsblink (salmo) i grøn/rød. Fælles for disse er at de er gode ved
lave indspinningshastigheder.
Mvh. Calle.