MS Windows
briani 27239
Stifinder
Fra : Arne Skriver

Dato : 30-12-03 11:25

Hej

Kan man indstille Stifinder til at pege et bestemt sted i filsystemet hver
gang den åbnes, og i givet fald: hvordan gøres det? Windows 2000 pro.

Med venlig hilsen

Arne Skriver

Fra : Villy Jensen

Dato : 30-12-03 11:41

> Kan man indstille Stifinder til at pege et bestemt sted i filsystemet hver
> gang den åbnes, og i givet fald: hvordan gøres det? Windows 2000 pro.

Jeg forventer at syntaksen er mage til WINXP - Prøv at lave en genvej med
kommandoen:
"%SystemRoot%\explorer.exe /e,/select,c:"

Der er MASSER af (WINXP) eksempler på
http://www.theeldergeek.com/start_explorer_in_c_drive.htm

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Arne Skriver

Dato : 30-12-03 15:12

"Villy Jensen" <diy4wd@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg forventer at syntaksen er mage til WINXP - Prøv at lave en genvej med
> kommandoen:
> "%SystemRoot%\explorer.exe /e,/select,c:"

Tak for hurtigt og kompetent svar. Det virker også med Windows 2000.

Med venlig hilsen

Arne Skriver

Fra : BH

Dato : 31-12-03 00:32

> [...]
> kommandoen:
> "%SystemRoot%\explorer.exe /e,/select,c:"

Hvor præcist er det man skal indsætte denne kommando ?

Mvh

BH

Fra : Villy Jensen

Dato : 31-12-03 09:00

> Hvor præcist er det man skal indsætte denne kommando ?

enten i
Start - Kør kommandoindtastningsfeltet

eller som
kommandolinje i en nyoprettet genvej (ups, jeg kan se at man IKKE skal
indtaste gåseøjnene)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : xxx@nowwhere.com

Dato : 30-12-03 16:43

On Tue, 30 Dec 2003 11:25:25 +0100, "Arne Skriver"
<skriverkarlen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Kan man indstille Stifinder til at pege et bestemt sted i filsystemet hver
>gang den åbnes, og i givet fald: hvordan gøres det? Windows 2000 pro.

Opret genvej sådan: %SystemRoot%\explorer.exe ,/e,x: - hcor x er det
drev du ønsker f.eks. c eller d osv.

mvh
Flemming