hvilken canon fotoprinter kan anbefales ??~
Fra : Jakob

Dato : 30-12-03 16:39

Hej

Min søster skal have en fotoprinter, der også skal bruges til alm
udprintning. Det er vigtigt at den kan printe i rimelig hastighed, og at
der er 4 patroner for blækøkonomi. Den skal helst ikke koste meget mere
end 1200 kr, og jeg vil meget gerne have nogle bud på hvad der kan
anbefales ??

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 31-12-03 09:27

"Jakob" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der er 4 patroner for blækøkonomi. Den skal helst ikke koste meget mere
> end 1200 kr, og jeg vil meget gerne have nogle bud på hvad der kan

Hej Jakob
Køb dog en HP printer f.eks. 7260 eller en anden fotosmart, de virker og vil
i det lange løb være en væsentlig bedre investering end en Canon printer.
Min gamle tese tror jeg stadig holder: Scanner fra Canon - printer fra HP.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Jakob

Dato : 31-12-03 09:57

> [...]
> Min gamle tese tror jeg stadig holder: Scanner fra Canon - printer fra HP.

Hej Poul

Har bare hørt at canon er noget mere økonomisk når det kommer til blæk,
men det ved jeg ikke om holder.

Hygge

Jakob

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 31-12-03 12:31

HP.

> Hej Poul
>
> Har bare hørt at canon er noget mere økonomisk når det kommer til blæk,
> [...]
Hej Jakob
Vil sige det på den måde at jeg tog springet fra HP til Canon og er nu
tilbage på HP og hvis man f.eks vil udprinte billeder er HP i længden klart
billigere et lille hint når man udskifter patroner i HP skifter man samtidig
printerhovedet dette sker ikke i en Canon og så vidt jeg kan finde ud af ved
hjælp af egne og venners oplevelser holder et printerhoved i en Canon ca.
mellem 5 og 7 patronudskiftelser.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Per Nielsen

Dato : 31-12-03 14:23

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i en meddelelse
> [...]
ved
> hjælp af egne og venners oplevelser holder et printerhoved i en Canon ca.

Hvilke HP printere op til 1.500,- har seperate farvepatroner, og hvor køber
man disse billigst?

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 31-12-03 14:51

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> samtidig
> ved
>
> Hvilke HP printere op til 1.500,- har seperate farvepatroner, og hvor

Hej Per
HP kører ikke med separate farvepatroner men med 2 og 3 farvers patroner
prøv at se under udsalget der er startet photosmart printerne får fra 799
dette gælder både 7260 og 55xx kn ikke lige huske numret kører begge med
patronerne 56 - 57 - 58 koster lige omkring 225 kr stykket den ene er en
farvepatron - en en sort - og endelig en photopatron, går dog glimrende med
en farvepatron og den sorte i og de kører fotoret IV. Spekulerer på at
skifte min HP 916c ud med såden svend (så har de indgange for flashram på
forsiden)
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Per Nielsen

Dato : 01-01-04 14:16

> HP kører ikke med separate farvepatroner men med 2 og 3 farvers patroner

Takker for svaret. Er de virkelig ikke kommet længere ? Jeg kigger også
på farvepatronøkonomien, og det kan da godt gøre at jeg vælger HP fra igen.
Det bliver nok en Canon eller Epson. Er der nogle gode sider derude, hvor de
tester printerne mod hinanden?

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-04 14:48

Per Nielsen wrote:
> "Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i en meddelelse

> Takker for svaret. Er de virkelig ikke kommet længere ?

Spørgsmålet er vel om de _vil_ længere, for HP tjener jo mere ved at
folk udskifter farvepatron hver gang én af farverne løber tør.
Den eneste måde at lære dem det på, er ved ikke at købe HP.

Fra : Per Nielsen

Dato : 01-01-04 14:52

"Jens C. Hansen [Odense]" <"[usenet]±[greylion]=[dk]"> skrev i en meddelelse
> Spørgsmålet er vel om de _vil_ længere, for HP tjener jo mere ved at
> folk udskifter farvepatron hver gang én af farverne løber tør.
> Den eneste måde at lære dem det på, er ved ikke at købe HP.

Det var også det jeg tænkte. Det irriterer mig grænseløst at skulle smide en
måske halvfyldt farvepatron ud, bare fordi der ikke er mere tilbage af den
ene farve. Jeg har lige bestemt mig for at det heller ikke bliver en HP
denne gang .

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-12-03 12:36

On Tue, 30 Dec 2003 16:39:06 +0100, Jakob wrote:

> [...]
> der er 4 patroner for blækøkonomi. Den skal helst ikke koste meget mere
> end 1200 kr, og jeg vil meget gerne have nogle bud på hvad der kan

Canon er noget møg, forstået på den måde, at det sjældent virker i
Linux ret godt.. Så væk med dem.

Køb Epson eller HP - det virker!

--
Martin Johansen [6000]

Fra : Jakob

Dato : 01-01-04 14:50

> Canon er noget møg, forstået på den måde, at det sjældent virker i
> Linux ret godt.. Så væk med dem.

Hvilket så er ret ligemeget hvis man ikke har tænkt sig at køre linux.

Hygge

Jakob

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-01-04 16:20

On Thu, 01 Jan 2004 14:49:40 +0100, Jakob wrote:

> Hvilket så er ret ligemeget hvis man ikke har tænkt sig at køre linux.

Det har du ret i, men hvor stod det i det oprindelig indlæg??

--
Martin Johansen [6000]

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 02-01-04 13:07

Martin Johansen [6000] wrote:

> Det har du ret i, men hvor stod det i det oprindelig indlæg??

Jeg syntes at ovenstående linie var helt på sin plads.
Jeg står nemlig i den situation at jeg overvejer at købe en Canon Smartbase
MP700, og jeg kører Linux.
Er der nogen der ved om det kan fungere?

--
/kenne
Computers are like airconditioners:

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-01-04 18:38

On Fri, 02 Jan 2004 13:06:48 +0100, Kenneth Kristensen wrote:

> Jeg syntes at ovenstående linie var helt på sin plads.

> Jeg står nemlig i den situation at jeg overvejer at købe en Canon Smartbase
> MP700, og jeg kører Linux.
> Er der nogen der ved om det kan fungere?

Prøv at tjekke op på http://www.linuxprinting.org

Men som de skriver er det et usikkert felt, så har jeg helt droppet Canon
på det punkt - det virker alt for usikkert, hvor en HP fx bare kører
lige igennem og virker med det samme.

--
Martin Johansen [6000]