kopi af harddisk
Fra : filur

Dato : 30-12-03 01:18

hej alle
hvis det ikke er den rigtige gruppe så vær venlig at linke til rigtige
nå er der nogen der ved hvilken ghost der kan kopiere en harddisk partition
med nfts og forklare lidt om hvordan helst på dansk hvis i vil maile så
fjern (filur) mailaddressen

venlig filur

Fra : Thomas Hansen

Dato : 30-12-03 01:53

On Tue, 30 Dec 2003 01:17:41 +0100, filur <glb@(filur)tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
> partition
> med nfts og forklare lidt om hvordan helst på dansk hvis i vil maile så

Du skal have fat i udgave 2003 den vws jeg kan klare ntfs partisioner.
Jeg ved ikke om der er kommet en 2004 udgave ligesom antivirus. Men hvis
der er kan det sikkert også bruges.

/Thomas

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 30-12-03 09:45

wrote:

>nå er der nogen der ved hvilken ghost der kan kopiere en harddisk partition
>med nfts og forklare lidt om hvordan helst på dansk

Det kan Ghost 2003, som Thomas nævner i sit svar.
Efter min mening er det den hidtil bedste Ghost-version, bl.a. fordi
den fuldt ud understøtter NTFS.

Imidlertid kan alle de øvrige nyere Ghost-versioner (fra V.6.5 og
frem) også kopiere NTFS-partitioner, men kun

1) ved kopiering af en hel harddisk

2) hvis man har en FAT-partition til at gemme på.

Vedr. 1):
Den manglende mulighed for at kopiere en enkelt NTFS-partition
skyldes, at der anvendes en DOS-bootdiskette, og fra DOS kan de
enkelte NTFS-partitioner ikke ses.

Vedr. 2):
De tidligere versioner kan ikke gemme på NTFS-partitioner; de kan kun
gemme på FAT-partitioner.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : filur

Dato : 02-01-04 22:54

"Gert Søgaard Jensen" <nospamto@gert-soegaard-jensen.dk> skrev i en
meddelelse news:dkc2vv0ssdppl0b3erj3a46vmf74rt5g33@4ax.com...

> [...]
> enkelte NTFS-partitioner ikke ses.
>
> Vedr. 2):
> De tidligere versioner kan ikke gemme på NTFS-partitioner; de kan kun

jeg siger mange tak for svarene

jeg har fået ghost 2003 edition pro

og har prøvet den uden held
jeg er nok ikk dygtig nok endnu håber det kommer æv
godt nytår
M.V.H. Filur

Fra : René Jensen

Dato : 04-01-04 21:56

filur wrote:
> jeg siger mange tak for svarene
>
> jeg har fået ghost 2003 edition pro
>
> og har prøvet den uden held
> jeg er nok ikk dygtig nok endnu håber det kommer æv

Jeg forudsætter at du har en opstartsdiskette, og du kun ønsker at
ghoste den første partition (med NTFS) til en anden partition (med
FAT/FAT32).

1. Start med din opstartsdiskette.

2. Vælg den harddisk/partition du ønsker at gemme dit Ghost-image,
f.eks. hvis din harddisk er opdelt i to partitioner - en med NTFS og en
med FAT32.
Vær dog opmærksom på at du ikke vil kunne se din NTFS partition fra DOS,
så derfor vil det første drev (C:) være din anden partition med FAT32.

3. Indsæt en diskette med GHOST.EXE eller GHOSTPE.EXE og kør med
følgende parametre:

/clone,mode=pdump,src=1:1,dst=backup.gho

.... ønsker du at benytte kompression kan du specificere dette vha.:

-z1 ... -z9, hvor -z1 er store og -z9 max kompression.

Med venlig hilsen,
René Jensen