Glædelig jul
Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 29-12-03 22:47

         Hej =)

   Som jeg vist har løftet sløret en smule for er jeg nu igang
med at lede efter hest. For jeg har nemlig fået verdens bedste
julegave - min søde kæreste som bestemt ikke er særligt glad for heste
har lovet at jeg må låne pengene til at købe hesten for af ham - på
den måde har jeg nemlig pengene her og nu, rentefrit. Og da jeg jo har
part på en hest i forvejen bliver der sat penge til side hver måned
til boks, undervisning, smed og dyrlæge - så jeg skal blot finde
overskud til at betale ham tilbage hvilket når vi nu kommer ud over
december ikke skulle være det store problem =)
   Og så kommer det spændende projekt. At finde den rette hest.
Min annonce på hestenettet indeholder blandt andet dette:

Alderen: Max 12 år.

Højden: Ikke mindre end 145cm.

Køn: Ikke vigtigt.

Temperament: Rolig og omgængelig men absolut arbejdsvillig - både fra
jorden og hvis hesten er tilredet også fra ryggen.

Talent: Hesten skal være allround. Jeg ønsker en hest, jeg både kan
ride i dressur og spring (Den skal have talent til L-klasserne i både
spring og dressur) samt i terrænet - til jagt og evt. distance på let
plan.

Uddannelsesniveau: Gerne tilredet - men som et minimum arbejdet fra
jorden således at den er vant til at blive trukket, bundet, striglet
og i øvrigt håndteret.

Prisen: Kommer naturligvis an på hesten, og hvad den kan.

   Yderligere er der nogle info omkring mig og om hvor hesten
bliver opstaldet osv.
   Det håber jeg naturligvis gir noget pote - men for pokker -
jeg har luret omkring og der er godt nok ikke mange af dem til salg.
En del af de der er koster enten det hvide ud af øjnene (Så god er jeg
ikke så det ville være ikke så lidt et spild at give 100.000,- for en
landsstævnepony!) eller også er de enten 15 år+ eller under 2 :/

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : skingur

Dato : 30-12-03 12:15

"Trine Stubbe Teglbjærg" skrev d. 29-12-03 22:47 dette indlæg :
> [...]
> har lovet at jeg må låne pengene til at købe hesten for af ham - på
> den måde har jeg nemlig pengene her og nu, rentefrit.

Hej Trine..og glædelig jul. Det var da en dejlig gave!

Min svigermor har et par dejlige trakhenere til salg. Den ene regner hun
med at få godt 70 tusind for, når den er redet til... hvad den kloster
pt kan jeg da undersøge, hvis trakhenere er noget for dig? Det er meget
dejlige heste med super sind. Pæne og velgående. (Derudover er jeg jo
til ismuler, så jeg synes de har for lidt hår!!)

Du kan da maile mig på christina underskår schmidt snabela get2net dot
dk, hvis du er interesseret. Vi bor i nordjylland....

FGlædelig jul og godt nytår, Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 30-12-03 15:15

On Tue, 30 Dec 2003 11:14:49 GMT, "skingur" <skingur.news@kandu.dk>
wrote:

> [...]
>dejlige heste med super sind. Pæne og velgående. (Derudover er jeg jo
>til ismuler, så jeg synes de har for lidt hår!!)

   Med mindre din mors trakhenere ikke er mere end ca 150cm høje
så er jeg ikke interesseret =) Ud over at jeg altså er gladere for
ponyer (Der er noget med ponyers temperament vs temperamentet hos en
stor hest =) så er jeg nemlig ikke ret stor. Jeg rider pt på en DV som
er lige omkring 155cm og jeg synes faktisk at han er lige stor nok! =)
......!
   Jeg er og blir ponyrytter ;) (Selv om jeg da jeg have alderen
stort set aldrig red på ponyer ... hmmmm ;)

Fra : Pia J

Dato : 30-12-03 15:22

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> wrote in message

> [...]
> stor hest =) så er jeg nemlig ikke ret stor. Jeg rider pt på en DV som
> er lige omkring 155cm og jeg synes faktisk at han er lige stor nok! =)

Nåja, var det ikke os der skulle ud og kigge på hest sammen?

Problemet er at raceponyer vist er lidt pebrede i pris, som Welsh Cob og
Connemara? Hvis man nu kunne finde en der var lige et par cm over
ponymål....

Jeg kendte en som fik en billig DV på størrelse med din, de fleste vil jo
have dem 170-180, men en noget mere smækker model (han er lidt rundmavet, er
han ikke?). Den kunne vi sagtens have redet, nøj den var køn.

:Pia

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 30-12-03 17:57

On Tue, 30 Dec 2003 15:21:52 +0100, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote:

>Nåja, var det ikke os der skulle ud og kigge på hest sammen?

   Heh - jo - der var vist nok noget der ;)

>Problemet er at raceponyer vist er lidt pebrede i pris, som Welsh Cob og
>Connemara? Hvis man nu kunne finde en der var lige et par cm over
>ponymål....

   Uhm - faktisk synes jeg ikke at connemaraponyer er så sindsygt
dyre. Det kommer jo vældigt an på hvad de kan. Jeg kan sagtens ride
den op selv over noget tid. Det vigtigeste for mig er at den har
talentet (Gangen) så der er noget at bygge på =)

>Jeg kendte en som fik en billig DV på størrelse med din, de fleste vil jo
>have dem 170-180, men en noget mere smækker model (han er lidt rundmavet, er
>han ikke?). Den kunne vi sagtens have redet, nøj den var køn.

   Om han er rundmavet? Tjoeh ... han ser ud som om han skal fole
her til foråret. Meeen han er da holdt op med at se ud som om det var
med tvillinger ;) (Halm er af det onde nemlig!) Men nu har jeg jo
altså forelsket mig totalt i connemaraen. Og finder jeg ikke den
rigtige lige om snart kan jeg jo bare spare lidt flere penge op til
den =)

Fra : Pia J

Dato : 30-12-03 18:07

> [...]

> altså forelsket mig totalt i connemaraen. Og finder jeg ikke den
> rigtige lige om snart kan jeg jo bare spare lidt flere penge op til

Se jeg har aldrig mødt nogen tror jeg, men de ser kønne ud. Hvis du skal ud
at kigge kan det da være, jeg vil med bare for erfaringens skyld. De fleste
af de racer jeg falder for er nemlig DYRE.

:Pia (som drømmer om at finde en dværg-frieser <G>)

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 30-12-03 18:39

On Tue, 30 Dec 2003 18:07:19 +0100, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote:

>Se jeg har aldrig mødt nogen tror jeg, men de ser kønne ud. Hvis du skal ud
>at kigge kan det da være, jeg vil med bare for erfaringens skyld. De fleste
>af de racer jeg falder for er nemlig DYRE.

   http://www.stutteri-bech.dk/Salgsliste.htm <-- ham den lækre i
toppen koster 15000,- =) Ham vil jeg gerne over og gramse lidt på i
det nye år ;)

Fra : Pia J

Dato : 30-12-03 19:11

> [...]

> http://www.stutteri-bech.dk/Salgsliste.htm <-- ham den lækre i
> toppen koster 15000,- =) Ham vil jeg gerne over og gramse lidt på i

Han er ganske afgjort en STEG!

:Pia

Fra : Anet

Dato : 30-12-03 19:28

> Han er ganske afgjort en STEG!
>
> :Pia

(klip)

Jeg har selv haft connemare i mange mange år. Jeg syntes ikke, at han på
nyværende tidspunkt ser ud af så frygtelig meget, men det er jo fordi, at
han er så ung formodentlig endnu og ikke færdigudviklet. Han mangler lidt
hals på den rigtige side af halsen og har tendens til underhals nedenunder.
Men han har en pæn krop bygningsmæssigt. En lidt svag markeret manke som kan
give problemer med at få en sadel til at ligge godt og tilbage i sadellejet
på korrekte sted. Hovedet er pænt og et rigtigt connemarehoved med det rette
udtryk. Prisen er ok til hestens udseende.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Pia J

Dato : 30-12-03 19:44

"Anet" <aneteng FJERNDETTEHER@hotmail.com> wrote in message

> [...]
rette
> udtryk. Prisen er ok til hestens udseende.

Han er vel næppe tilredet andet end sadelvant, og jeg synes det er uhyre
svært at se hvad de udvikler sig til. Men han virker da harmonisk. Jeg har
set "grimmere" ungheste blive superlækre efter et par års ridning.

Hesten nedenunder har bedre manke, grimmere hals?

Jeg synes de står med forbenene meget under sig - er det fordi de
tilfældigvis læner sig fremad, skal de se sådan ud, eller er de "forkert
vinklet"? (jeg aner ikke en bønne om eksteriør udover det jeg synes er pænt)

Føllet på samme side har tilsyneladende fået præmier, men i mine øjne ligner
det "bare" enhver baby - hvordan kan man kende skidt fra kanel?

:Pia

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 30-12-03 19:57

On Tue, 30 Dec 2003 19:44:02 +0100, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote:

> [...]
>svært at se hvad de udvikler sig til. Men han virker da harmonisk. Jeg har
>set "grimmere" ungheste blive superlækre efter et par års ridning.

   Han er 2½ så det håber jeg saaaatme ikke at han er ... altså
sadelvant. =) (Hvilket han ikke er hvis de har fulgt den opskrift de
selv giver på hvordan man laver en lækker ridepony andetsteds på siden
=)

>Hesten nedenunder har bedre manke, grimmere hals?

   Ham nedenunder er descideret grim i mine øjne.

> [...]
>
>Føllet på samme side har tilsyneladende fået præmier, men i mine øjne ligner
>det "bare" enhver baby - hvordan kan man kende skidt fra kanel?

   Umiddelbart vil jeg ikke bedømme føl ud fra billeder - jeg vil
da se dem - og se dem gå - samt prøve at pilleroderage på dem for at
se hvordan de finder sig i at blive befamle =) Billeder er sgu
taknemmelige =)

Fra : Pia J

Dato : 30-12-03 20:16

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> wrote in message

> Han er 2½ så det håber jeg saaaatme ikke at han er ... altså

Ok, jeg er ikke god til at regne - jeg havde set 3½ :)

Det kunne være sjovt at få Anettes mening om føllets forældre?

:Pia

Fra : Anet

Dato : 30-12-03 21:19

hej Pia

Der er her et par links du kan kigge på som hører til føllets familie.

Øxenholm Markbook
http://www.connemarapony.dk/Hingsteejerneskatalog/oexenholm_markbook_ch_36.htm

Innellan kestrel
http://www.connemarapony.dk/Hingsteejerneskatalog/innellan%20kestrel.htm

Her på nedenstående link kan du læse om connemarehingstene. Prøv at ligge
mærke til at de yngre hingste ser lidt anderledes ud. Der er meget mere saft
og kraftig dem syntes jeg og en dejlig dynamisk energi over dem.
http://www.connemarapony.dk/hingsteejernes_hingstekatalog.htm

Jeg syntes altid, at det stutterie der hed Øxenholm havde meget dejlige
connemare hingste. De udmærkede sig til samtlige kåringer med altid godt
afkom. De avlede gode rideponyer til både dressur og spring. Markbook som jo
er morfaren har været i avlen i mange år og han har været meget brugt. Han
har virkelig avlet det man kan sige gode rideponyer som all-round. Han har
formået at få afkom så højt kåret i avlen også. Det eneste minus jeg kan
huske fra ham var hans indfodethed. Jeg har set et par afkom der var lettere
indfodet efter ham. Indfodethed gør at hesten står med hovene drejet indad
mod hinanden og når de så går så svinger hovene i en bue udaf og så indad
igen. Det er ikke særlig kønt set forfra. Når en hest er indfodet kan den
have tendens til at kunne være lettere disponeret for ledskader. Han havde
ellers et godt sind som han ofte avlede videre.

Innellan Kestrel er en nyere hingst som er kommet frem. Jeg kender ham ikke
personligt, da han jo er af nyere dato, men kigger man på hans beskrivelser
ser han nogenlunde ok ud lige med undtagelsen af hans forbens stilling og at
går snævert for. Det er jo noget som man skal se på hos hans afkom om det
samme gør sig gældende hos dem. Indfodethed kan man godt leve med, men kønt
er det ikke og det kan forkorte hestens liv nogle år (se ovenfor).

Hos føllet vil jeg som ovenskrevet ligge mærke til dens benstilling for om
den står indfodet også. Jeg ville også ligge mærke til om den var snæver
for. På billedet ser det ikke umiddelbart sådan ud må jeg sige. Men billeder
kan snyde. Jeg syntes rigtig godt om bygningen på føllet. Jeg kan godt lide
hans overlinie og hans kraftighed og power i helhedsbilledet.

Prøv at gå ind og læse en masse på denne side for der er god information om
racen.
http://www.connemarapony.dk

Som en rettesnor så er heste med stutterinavne som Øxenholm og Skovse gode
stamheste at gå ud efter. Det er bundgode avlslinier tilbage i tiden.
--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Pia J

Dato : 30-12-03 21:33

> [...]
lide
> hans overlinie og hans kraftighed og power i helhedsbilledet.

Han har en god mås men er hans forkoder ikke meget stejle?

Tak for spændende info og links.

:Pia

Fra : Anet

Dato : 30-12-03 21:39

> Han har en god mås

(klip)
Ja, han har en dejlig bygning af racen. Skønt med en ordentlig bygning der
oser af kraft og saft.

men er hans forkoder ikke meget stejle?

Det er lidt svært at se på billedet, men jeg tror det ikke. Føl og plage har
tit sådan nogle lange koder og ben i forhold til resten af kroppen. Billedet
er ikke særlig godt til at vurdere det på men umiddelbart vil jeg sige, at
han ser ok ud i forhold til at stå stejlt.

> Tak for spændende info og links.

(klip)
Var så lidt, men vidste ikke om du havde set og læst på de link.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Anet

Dato : 30-12-03 20:26

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> On Tue, 30 Dec 2003 19:44:02 +0100, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote:

Hej til Trine og Pia

Jeg har set mange connemarer i årenes løb og redet mange opvisninger på dem
og fremvist mange af dem til kåringer. Det er en skøn race, at ride på både
for børn og voksne. Jeg skrev også en lille kort tråd om det her for nogen
tid siden. Tror at ihvertilfælde at Trine kan huske den.
Jeg så bare på billederne og skrev ned hvad jeg så som rettesnor.
Hvis man kigger billeder kan man godt somme tider få et forkert billede af
en hest i forhold til virkeligheden, men det giver tit et fingerpraj om hvor
man er henne og om hesten overhovedet er noget for en. Når jeg ser på
billederne af de tre heste og sammenligner de to øverste vil jeg sige, at
den øverste helt klart er at foretrække. Den er mest færdig i udviklingen og
den har klart meget mere udtryk end den skimlede. Fundamentet er meget bedre
på den øverste hest i bund og grund. Nu kan jeg også godt lide den
dunfarvede skimmelhest i sig selv farven. Skimler tænder jeg ikke så meget
på, men som sagt den rigtige hest har ingen bestemt farve. Den øverste hest
er den mest typiske connemare af den moderne type. Den virker mere muskuløs
i det og vil ved rigtig ridning højst sandsynlig få en fin hals der vil
komme til at sætte sig rigtig.
Fotografering af heste fra siden og opstilling til kåringer foran dommer
foregår altid således at hesten skal stå "åbent" til kameraet eller
dommeren. Det vil sige, at det forben og bagben der er over mod kamera eller
dommer skal være stå længst ude. Prøv at se det på billederne. Så kan man
bedre bedømme hesten ens fra hest til hest og hesten vil ikke virke
sammenknebent men derimod åben og imødekommende.
Der er stadig god tid til den øverste skal tilrides. Den ser ud som om, at
den vil vokse en lille bid mere endnu når jeg ser på manke og bagparten. Det
vil være godt at arbejde med den her i foråret og forsommeren og så først
tilride den til sidst på sommeren. Nogle vælger også at lade deres pony gå
til den bliver næsten 4 år gammel. Det kommer lidt an på hvor udvokset
ponyen er. Det vigtigste med en ung hest er at skynde sig langsomt
....forstået på den måde, at man skal gå langsomt frem og være grundig med
sine ting med hesten. Huske at selv om det går godt så ikke gå for hurtigt
frem men lade tiden gå lidt og tage små skridt ad gangen.
Bedømmelse af føl er en meget svær ting. For et føl kan gå bagest i
følkåringen men så kan den til den endelige voksne kåring blive fløjhoppe.
Eller også så kan den vinde og gå fløj som føl og blive nummer sidst til den
endelige kåring som voksen. Det er meget svært men man kan se på faren og
moren og så kan man prøve at danne sig et billede og om føllet har nogen af
de værdier som man sætter pris på som f.eks sind. Hvis hesten ikke senere
skal bruges til avl så betyder en korrekt hals måske ikke det stor eller om
den har et korrekt connemaretypehoved heller ikke.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Pia J

Dato : 30-12-03 19:16

> http://www.stutteri-bech.dk/Salgsliste.htm <-- ham den lækre i
> toppen koster 15000,- =) Ham vil jeg gerne over og gramse lidt på i
> det nye år ;)

Ved du også hvad føllebøllen i bunden koster? Jeg kan godt lide hans mor...

:Pia

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 30-12-03 19:58

On Tue, 30 Dec 2003 19:16:22 +0100, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote:

>Ved du også hvad føllebøllen i bunden koster? Jeg kan godt lide hans mor...

   Nej - jeg har fundet Ålegårds Monty på hestenettet oprindeligt
- derfor kender jeg prisen på ham. Men du kan jo evt. skrive og høre
ad =)

Fra : Pia J

Dato : 31-12-03 10:01

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> wrote in message

> - derfor kender jeg prisen på ham. Men du kan jo evt. skrive og høre
> ad =)

Pænt hurtige til at svare er de også! Han koster 11

Men jeg overvejer stadig om jeg skal købe hest helt til mig selv, når jeg nu
gerne vil lære gemalen at ride. Og han kræver lidt mere masse og højde end
en connemara. NEJ, jeg har ikke råd til to, mangler stadig 100.000 til
husforbedringer...

:Pia

Fra : Anet

Dato : 31-12-03 13:33

> [...]
> gerne vil lære gemalen at ride. Og han kræver lidt mere masse og højde end
> en connemara. NEJ, jeg har ikke råd til to, mangler stadig 100.000 til

(klip)

Vi har jo her i huset stået i samme situation. Køb en hest til dig selv og
lad manden få nogle ture på den indimellem. En connemare er stærk og så kan
I finde ud af nøjagtig hvad det er for en hest han gerne vil have og har god
tid til at finde det rigtige til ham.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Pia J

Dato : 31-12-03 13:40

> Vi har jo her i huset stået i samme situation. Køb en hest til dig selv og
> lad manden få nogle ture på den indimellem. En connemare er stærk og så
kan

Han er 2 meter høj og vejer 125 kg? Ikke lige den ideelle lærehest, han har
siddet på hesteryg 1 gang før i sit liv da vi var på bjergtur i Spanien for
2 år siden.

:Pia

Fra : Anet

Dato : 31-12-03 21:48

> [...]
har
> siddet på hesteryg 1 gang før i sit liv da vi var på bjergtur i Spanien

(klip)

Okay, så er han lige stor nok og nok over gennemsnittet af mænder.....*SSS*.
Prøv evt. med en oldenborg den vil være stærk nok til ham.

--
~ Hilsen
Annette ~>

Fra : Pia J

Dato : 31-12-03 22:50

> Okay, så er han lige stor nok og nok over gennemsnittet af
mænder.....*SSS*.
> Prøv evt. med en oldenborg den vil være stærk nok til ham.

Jep - men hold kæft hvor er de kedelige på alle mulige måder. :) Så er det
bare mig der holder op med at ride

:Pia

Fra : Anet

Dato : 01-01-04 13:02

> [...]
> mænder.....*SSS*.
>
> Jep - men hold kæft hvor er de kedelige på alle mulige måder. :) Så er det

(klip)

Tja, det er jo en smagssag *SSS*, men så prøv med en frederiksborg for dem
er der fut i. De kan godt være lidt varme.
eller måske er en Tinker noget for Jer. Men jeg kan godt se at du er meget
lille og til ponyer og han er meget stor så I bliver nok nød til i længden
at have hver Jeres hest.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Pia J

Dato : 01-01-04 14:44

> eller måske er en Tinker noget for Jer. Men jeg kan godt se at du er meget
> lille og til ponyer og han er meget stor så I bliver nok nød til i længden
> at have hver Jeres hest.

Jeg er ikke nødvendigvis til ponyer, men under 160 vil nok være mest
praktisk når man er 156. En tinker, andaluser eller frieser er jo brede og
kan tage meget af hans benlængde selvom de ikke er så høje, men friesere er
dyre og der er tendens til at lave dem meget store efterhånden. Jeg kan
sagtens ride store heste, men det er bøvlet at komme op og jeg kan godt lide
at kunne få benene ned om. Ved ikke hvorfor jeg synes bedst om de
"eksotiske" racer! Knabstrupper findes jo også i alle størrelser.

Da han ikke ved om han gider ride eller ej før han har prøvet, skal det i
første omgang også være noget jeg kan bruge - så kan vi altid finde en stor
tinker til ham fx (jeg er i tvivl om de er for rolige for min smag når man
er vant til araber - men jeg har aldrig mødt en tinker) Jeg har også tænkt
på en nordsvensk til ham, de er meget charmerende synes jeg. Min fornemmelse
er måske, at han ender med kun at have lyst lejlighedsvis - så en eller
anden pensionisthest af ubestemmelig race vil også være fin, selskab skal de
jo have.

:Pia

Fra : skingur

Dato : 30-12-03 23:22

"Trine Stubbe Teglbjærg" skrev d. 30-12-03 15:15 dette indlæg :
> [...]
> ......!
>    Jeg er og blir ponyrytter ;) (Selv om jeg da jeg have alderen
> stort set aldrig red på ponyer ... hmmmm ;)

Svigermors heste!!!!

Nå...havde jeg vidst at du er ponyrytter ville jeg aldrig have foreslået
dem...du skrev bare "ikke mindre end 145", så jeg troede osv osv!!! Næ,
det er sgu nogle store skrumler!!

Jeg er jo også ponyrytter i mit hjerte, derfor de islandske...

http://www.kandu.dk/

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 31-12-03 10:20

On Tue, 30 Dec 2003 22:22:02 GMT, "skingur" <skingur.news@kandu.dk>
wrote:

>Svigermors heste!!!!

   Ups =)

>Nå...havde jeg vidst at du er ponyrytter ville jeg aldrig have foreslået
>dem...du skrev bare "ikke mindre end 145", så jeg troede osv osv!!! Næ,
>det er sgu nogle store skrumler!!

   Det er ikke fordi jeg har noget imod dem - men jeg kan slet
slet ikke nå ned om sådan en kamel og så begynder det sgu at være
svært at ride dem ordentligt.

>Jeg er jo også ponyrytter i mit hjerte, derfor de islandske...

   Islændere passer ikke til mit temperament. =) Jeg vil gerne
have mulighed for at ride et stævne i ny og næ og måske komme lidt
deropad i klasserne. Det passer islændere sig vist ikke til =)

Fra : Anet

Dato : 31-12-03 13:35

> Det er ikke fordi jeg har noget imod dem - men jeg kan slet
> slet ikke nå ned om sådan en kamel og så begynder det sgu at være
> svært at ride dem ordentligt.

(klip)¨
Tendensen i dag er desværre, at folk ellers skal have så store skrumler af
heste, at de bare slet ikke kan ride dem. Jeg syntes, at det er en lidt
kedelig tendens. Men har dog også set flere der pludselig mister lysten til
de enorme heste og finder lykken med en pony eller en forvokset pony.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 31-12-03 16:47

On Wed, 31 Dec 2003 13:35:24 +0100, "Anet" <aneteng
> [...]

>kedelig tendens. Men har dog også set flere der pludselig mister lysten til
>de enorme heste og finder lykken med en pony eller en forvokset pony.

   Jeg forstår ikke at folk er så forhippede på at få sådan nogle
store heste....Gangen blir altså ikke bedre af at hesten blir 10 cm
større. Til gengæld kommer der større belastning på benene så man
oftere står med en varmblods med dårlige ben. Det er uforståeligt at
man ikke avler efter sunde heste med stor gang - men er så forhippede
på at de skal være stooooore!

Fra : Zirfelt

Dato : 30-12-03 12:21

Hvor skønt for dig at det er tid til at du får din egen hest. Vi er selv i
gang med at kigge på hest til min mand. Du har ret, man skal se sig for. Og
sikke mange lange køreture det kan blive til, fordi ejeren beskriver sin
hest lidt mere rosenrødt end den er værd. Karsten ikke har flere krav end:
en rimelig højde, rolig, trafiksikker, styrbar og et behaligt blidt sind. Da
den kun skal bruges til skovtur. Ja og så kommer det der måske er sværest:
Den skal kunne gå i løsdrift.
I øvrigt en god annonce du har lagt på hestenettet.
Godt nytår fra Irene.