/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Jeg begriber IKKE hvordan Tiscali bare vil~
Fra : Nic


Dato : 29-12-03 22:50

Som flere af jer nok ved, har jeg lidt under et konstant pakketab på 3-6%.

Tiscali kan INTET gøre er svaret fra support.

Jeg skifter derfor udbyder. Nogen der kan fortælle om lign. "skandaler" fra
andre danske ISP'er?

Sørgeligt imho.



 
 
Hans (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 29-12-03 23:15

"Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:hk1Ib.65227$jf4.4070980@news000.worldonline.dk...
> Som flere af jer nok ved, har jeg lidt under et konstant pakketab på 3-6%.
>
> Tiscali kan INTET gøre er svaret fra support.
>
> Jeg skifter derfor udbyder. Nogen der kan fortælle om lign. "skandaler"
fra
> andre danske ISP'er?
>
Jeg prøvede med en tracert til dig, og denne Tiscaliserver på ruten ser ud
til at give periodiske pakketab som den eneste:

cr0.ron.tiscali.dk [213.237.127.44]

Det er måske den som er dit problem, hvis du altid er tvunget til at bruge
den?

/ Hans



Nic (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 29-12-03 23:40

> Jeg prøvede med en tracert til dig, og denne Tiscaliserver på ruten ser ud
> til at give periodiske pakketab som den eneste:
>
> cr0.ron.tiscali.dk [213.237.127.44]

Jeps. Det er netop min central. Men hvis pakketabet er på centralen, er
meget jo nået. Så er det jo ikke min egen adsl-linje, og så er det tiscali's
eget net - så skal de sateme... ;)

Gider du pinge den noget mere og poste resultatet?



Mithril (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Mithril


Dato : 29-12-03 23:54

"Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> wrote in message
news:A32Ib.65242$jf4.4074137@news000.worldonline.dk...
> > Jeg prøvede med en tracert til dig, og denne Tiscaliserver på ruten ser
ud
> > til at give periodiske pakketab som den eneste:
> >
> > cr0.ron.tiscali.dk [213.237.127.44]
>
> Jeps. Det er netop min central. Men hvis pakketabet er på centralen, er
> meget jo nået. Så er det jo ikke min egen adsl-linje, og så er det
tiscali's
> eget net - så skal de sateme... ;)
>
> Gider du pinge den noget mere og poste resultatet?

Jeg har også lige kørt en omgang ping -t 213.237.127.44 og lod den køre i 5
minutter, og jeg fik 3% pakketab

(Jeg pinger fra en TDC linie i Århus, men det er jo underordnet)



Nic (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 29-12-03 23:58

> > Gider du pinge den noget mere og poste resultatet?
>
> Jeg har også lige kørt en omgang ping -t 213.237.127.44 og lod den køre i
5
> minutter, og jeg fik 3% pakketab
>
> (Jeg pinger fra en TDC linie i Århus, men det er jo underordnet)

Klasse. tak. Nu skal tiscali have fingeren ud!



Christian Joergensen (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Christian Joergensen


Dato : 30-12-03 03:16

On Mon, 29 Dec 2003 23:58:07 +0100, Nic wrote:

> Klasse. tak. Nu skal tiscali have fingeren ud!

Har du overvejet din attitude? Forestil dig du sidder hos kundeservice, og
skal vælge mellem følgende to henvendelser:

Nummer 1:
"Nu er det kraftedeme nok! Nu må i satme få fingeren ud! Nu har jeg
pinget jeres central 1000 gange og der er fyldt med fejl! Jeg begriber
IKKE hvordan i kan acceptere det!"

Nummer 2:
"De seneste par dage har jeg oplevet væsentlige pakketab på min
forbindelse. Med hjælp fra andre har jeg på bedste vis forsøgt at
lokalisere fejlen for at hjælpe Jer lidt. På forhånd tak."

Hvem ville du svare først?

--
Christian Jørgensen | Pity the poor egg: it only gets laid once.
http://www.razor.dk |


Nic (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 30-12-03 10:36

> Har du overvejet din attitude? Forestil dig du sidder hos kundeservice, og
> skal vælge mellem følgende to henvendelser:
>
> Nummer 1:
> "Nu er det kraftedeme nok! Nu må i satme få fingeren ud! Nu har jeg
> pinget jeres central 1000 gange og der er fyldt med fejl! Jeg begriber
> IKKE hvordan i kan acceptere det!"
>
> Nummer 2:
> "De seneste par dage har jeg oplevet væsentlige pakketab på min
> forbindelse. Med hjælp fra andre har jeg på bedste vis forsøgt at
> lokalisere fejlen for at hjælpe Jer lidt. På forhånd tak."

Min attitude er på intet tidspunkt gået ud over en sagsløs medarbejder.



Benjamin (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Benjamin


Dato : 30-12-03 00:20

Mithril wrote:
>> "Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> wrote in message
>> news:A32Ib.65242$jf4.4074137@news000.worldonline.dk...
>>>> Jeg prøvede med en tracert til dig, og denne Tiscaliserver på
>>>> ruten ser ud til at give periodiske pakketab som den eneste:
>>>>
>>>> cr0.ron.tiscali.dk [213.237.127.44]
>>>
>>> Jeps. Det er netop min central. Men hvis pakketabet er på
>>> centralen, er meget jo nået. Så er det jo ikke min egen adsl-linje,
>>> og så er det tiscali's eget net - så skal de sateme... ;)
>>>
>>> Gider du pinge den noget mere og poste resultatet?
>>
>> Jeg har også lige kørt en omgang ping -t 213.237.127.44 og lod den
>> køre i 5 minutter, og jeg fik 3% pakketab
>>
>> (Jeg pinger fra en TDC linie i Århus, men det er jo underordnet)

Jeg har også lige pinget 213.237.127.44 i over 5 minutter og har haft 0% i
packetloss.
Jeg sidder på en Cybercity adsl linje i Hillerød.

--

/ Benjamin




Nic (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 30-12-03 00:22

> Jeg har også lige pinget 213.237.127.44 i over 5 minutter og har haft 0% i
> packetloss.
> Jeg sidder på en Cybercity adsl linje i Hillerød.

Minus logik i det :( Det sucks.



Lars Christensen (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Lars Christensen


Dato : 30-12-03 00:33

On Tue, 30 Dec 2003 00:19:35 +0100, "Benjamin"
<nospam@REMOVETHISSHITFIRSTfreeworld.dk> wrote:

>
>Jeg har også lige pinget 213.237.127.44 i over 5 minutter og har haft 0% i
>packetloss.
>Jeg sidder på en Cybercity adsl linje i Hillerød.

Samme her og sidder på en Tiscali linie i Rønne


--
Lars
Skal det gå ad helvede til, så skal det gå med musik

Palle Jensen (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 30-12-03 17:47

Benjamin wrote in news:bsqcqd$2ivg$1@news.cybercity.dk:

> Jeg har også lige pinget 213.237.127.44 i over 5 minutter og har
> haft 0% i packetloss.
> Jeg sidder på en Cybercity adsl linje i Hillerød.

Samme her...

Pinging 213.237.127.44 with 32 bytes of data:

Reply from 213.237.127.44: bytes=32 time=27ms TTL=247
Reply from 213.237.127.44: bytes=32 time=28ms TTL=247
Reply from 213.237.127.44: bytes=32 time=28ms TTL=247
Reply from 213.237.127.44: bytes=32 time=28ms TTL=247

Ping statistics for 213.237.127.44:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 27ms, Maximum = 28ms, Average = 27ms

--
Palle Jensen

For kontakt via E-mail: Skift "invalid" ud med "dk"
For contact via E-mail: Change "invalid" to "dk"

Nic (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 30-12-03 17:52

> Samme her...
>
> Pinging 213.237.127.44 with 32 bytes of data:
>
> Reply from 213.237.127.44: bytes=32 time=27ms TTL=247
> Reply from 213.237.127.44: bytes=32 time=28ms TTL=247
> Reply from 213.237.127.44: bytes=32 time=28ms TTL=247
> Reply from 213.237.127.44: bytes=32 time=28ms TTL=247
>
> Ping statistics for 213.237.127.44:
> Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
> Approximate round trip times in milli-seconds:
> Minimum = 27ms, Maximum = 28ms, Average = 27ms

Det er det mildt sagt begrænset hvor meget 4 pakker fortæller ;)



Benjamin (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Benjamin


Dato : 30-12-03 17:57

Nic wrote:
>>> Samme her...
>>>
>>> Pinging 213.237.127.44 with 32 bytes of data:
>>>
>>> Reply from 213.237.127.44: bytes=32 time=27ms TTL=247
>>> Reply from 213.237.127.44: bytes=32 time=28ms TTL=247
>>> Reply from 213.237.127.44: bytes=32 time=28ms TTL=247
>>> Reply from 213.237.127.44: bytes=32 time=28ms TTL=247
>>>
>>> Ping statistics for 213.237.127.44:
>>> Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
>>> Approximate round trip times in milli-seconds:
>>> Minimum = 27ms, Maximum = 28ms, Average = 27ms
>>
>> Det er det mildt sagt begrænset hvor meget 4 pakker fortæller ;)

Mon ikke ;)

lav 1000 pakker ... så er der grundlag for en nogenlunde statistik :)
--

/ Benjamin




Klaus Ellegaard (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 30-12-03 18:00

"Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> writes:

>Det er det mildt sagt begrænset hvor meget 4 pakker fortæller ;)

Eller lidt mere generelt: det er begrænset hvad ping-pakker til
en router siger. Hvis routeren har noget som helst andet at lave,
dropper den ping-pakkerne. Ikke fordi den ikke virker, men fordi
dens opgave er at route pakker - ikke at svare på dem.

Sorry - men sådan er verden altså.

Man skal ha' gang i mtr eller lignende værktøjer for at få et
klart billede af problemet. mtr er også underlagt den detalje,
men dens virkemåde gør, at problemer træder tydeligt frem selv
med et vist administrativt pakketab.

Mvh.
   Klaus.

Nic (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 30-12-03 18:09

> Man skal ha' gang i mtr eller lignende værktøjer for at få et
> klart billede af problemet. mtr er også underlagt den detalje,
> men dens virkemåde gør, at problemer træder tydeligt frem selv
> med et vist administrativt pakketab.

Hvad får du af pakketab til min central?



Klaus Ellegaard (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 30-12-03 18:27

"Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> writes:

>Hvad får du af pakketab til min central?

Packets Pings
Hostname %Loss Rcv Snt Last Best Avg Worst
1. 192.168.1.1 0% 128 128 0 0 0 0
2. atm2-0-1031161.virnxx13.ip.tele.dk 1% 127 128 275 11 89 645
3. ge2-0-5.1000M.virnxg1.ip.tele.dk 0% 128 128 12 11 11 12
4. pos0-0.622M.virnxg2.ip.tele.dk 0% 128 128 11 10 12 15
5. ge-4-3-0-2.cph10.ip.tiscali.net 0% 128 128 13 12 12 13
6. tiscali-dk-1.ip.tiscali.net 0% 128 128 13 12 13 15
7. atm1-1-0-1.cr0.od.tiscali.dk 0% 127 127 20 19 20 21
8. fe2-0.cr1.od.tiscali.dk 0% 127 127 20 19 21 24
9. cr0.ron.tiscali.dk 2% 125 127 23 22 25 34

Jeg skulle mene, at det reelle pakketab er 0.

Som du kan se, har jeg pakketab *TIL* hop 2, men pakketabet videre
er 0. Ergo er der ikke pakketab *VIA* hop 2, selvom det kunne se
sådan ud.

Læg også mærke til, at ping-tiden *TIL* hop 2 er 645 ms, mens den
*VIA* hop 2 er mindre end 11 ms.

To vigtige ord: "til" og "via". Der er stor forskel.

Mvh.
   Klaus.

Nic (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 30-12-03 18:30

> Jeg skulle mene, at det reelle pakketab er 0.

Bare mystisk jeg aldrig før har lidt af problemer.

Sider og roder lidt med min Zyxel, som Tiscali trods alt har skiftet en
cisco677 til.
Den kan teste lidt, har den info som du / nogen herinde kan bruge til noget?

Info som:

Downstream noice margin
relative capacity occupation: 90%
noise margin downstream: 34.5 db
output power upstream: 12.0 dbm
attenuation downstream: 23.0 db


osv? :)




Nic (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 30-12-03 18:32

> Jeg skulle mene, at det reelle pakketab er 0.

Noget er galt.

Faldt lige over dette:

WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 320 kbps
Downstream Speed: 480 kbps


Jeg betaler for 1024/512 . . . :)

TISCALIIIII! ;)



Klaus Ellegaard (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 30-12-03 18:39

"Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> writes:

> Upstream Speed: 320 kbps
> Downstream Speed: 480 kbps

Dit kobber eller en komponent i en af enderne har det skidt.

>TISCALIIIII! ;)

Jep. Få dem til at undersøge sagen.

En del kunne tale for, at det skyldes vejret (fugt i kabler),
men der kan sagtens være andre og nemmere-at-fikse årsager.

Mvh.
   Klaus.

Nic (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 30-12-03 18:43

> En del kunne tale for, at det skyldes vejret (fugt i kabler),
> men der kan sagtens være andre og nemmere-at-fikse årsager.

Ciscoen sagde at jeg kunne få op til små 6mbit - så kobberet er vel ok?



Klaus Ellegaard (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 30-12-03 18:45

"Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> writes:

>> En del kunne tale for, at det skyldes vejret (fugt i kabler),
>> men der kan sagtens være andre og nemmere-at-fikse årsager.

>Ciscoen sagde at jeg kunne få op til små 6mbit - så kobberet er vel ok?

Den skal jo lige blive enig med den anden ende også. Snak med
Tiscali, så de kan kigge på sagen fra headend'en.

Mvh.
   Klaus.

Nic (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 30-12-03 18:48

> Den skal jo lige blive enig med den anden ende også. Snak med
> Tiscali, så de kan kigge på sagen fra headend'en.

I will. Danke.



H@nsen (31-12-2003)
Kommentar
Fra : H@nsen


Dato : 31-12-03 00:36

Klaus Ellegaard wrote:
> En del kunne tale for, at det skyldes vejret (fugt i kabler),

Mener du seriøst at telefonkabler er afhængie af vejret ?



Andreas Plesner Jaco~ (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 31-12-03 01:02

On 2003-12-30, H@nsen <tele1adslSLET_LIGE_DETTE@OG_DETTEtele2adsl.dk> wrote:

>> En del kunne tale for, at det skyldes vejret (fugt i kabler),
>
> Mener du seriøst at telefonkabler er afhængie af vejret ?

Oh yes. Prøv at tale med folk fra Nørrebro, der ligger mig bekendt
stadig papirisolerede telefonkabler der.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Exercise caution in your daily affairs.

Karsten (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Karsten


Dato : 30-12-03 21:02

Nic :
>Faldt lige over dette:
>
> WAN Port Statistics:
> Link Status: Up
> Upstream Speed: 320 kbps
> Downstream Speed: 480 kbps
>
>
>Jeg betaler for 1024/512 . . . :)

hej
hvordan er det liiige man kan se det ?
mvh. Karsten

(kan squ ikke huske hvordan :P )


Nic (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 30-12-03 21:13

> >Jeg betaler for 1024/512 . . . :)
>
> hej
> hvordan er det liiige man kan se det ?

Hvilken router? :)



Karsten (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Karsten


Dato : 30-12-03 21:14

Nic :
> hvordan er det liiige man kan se det ?
>
>Hvilken router? :)

677


Nic (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 30-12-03 21:30

> >Hvilken router? :)
>
> 677

sh int wan0 mener jeg - ellers check paikin.dk



Karsten (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Karsten


Dato : 30-12-03 21:35

Nic :
>sh int wan0 mener jeg - ellers check paikin.dk

tak


Egil Solberg (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Egil Solberg


Dato : 30-12-03 21:35


"Karsten" <kfj@jyde.dk> wrote in message
news:q3n3vvoolpkjggoia2n24gjtfibg5eq5jd@news.tiscali.dk...
> Nic :
> > hvordan er det liiige man kan se det ?
> >
> >Hvilken router? :)
>
> 677

sh in wan0



Nic (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 30-12-03 21:49

> Jeg skulle mene, at det reelle pakketab er 0.

Jeg får lige nu 6% til 212.54.64.171 - gider du pinge min central nu?



Andreas Falck (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 30-12-03 21:58

I news:exlIb.65484$jf4.4121118@news000.worldonline.dk skrev
Nic følgende:

>> Jeg skulle mene, at det reelle pakketab er 0.
>
> Jeg får lige nu 6% til 212.54.64.171 - gider du pinge min central
> nu?

Ping-statistikker for 212.54.64.171:
Pakker: Sendt = 265, modtaget = 265, tabt = 0 (0% tab
Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
Minimum = 10ms, Maksimum = 12ms, Gennemsnitlig = 10ms


--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://sdanet.dk/ + http://skabelsen.info/
http://bibeltro.dk/ + http://bibel-skole.dk/
*** *Alle med debatforum* ***


Nic (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 30-12-03 22:02

> > Jeg får lige nu 6% til 212.54.64.171 - gider du pinge min central
> > nu?
>
> Ping-statistikker for 212.54.64.171:
> Pakker: Sendt = 265, modtaget = 265, tabt = 0 (0% tab
> Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
> Minimum = 10ms, Maksimum = 12ms, Gennemsnitlig = 10ms

Jaja, nu er jeg helt klar over at navneserveren svarer fint - det var MIN
central du/i skulle pinge ;)

gerne 500+ pakker



Andreas Falck (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 30-12-03 22:10

I news:tJlIb.65490$jf4.4121626@news000.worldonline.dk skrev
Nic følgende:

>>> Jeg får lige nu 6% til 212.54.64.171 - gider du pinge min central
>>> nu?
>>
>> Ping-statistikker for 212.54.64.171:
>> Pakker: Sendt = 265, modtaget = 265, tabt = 0 (0% tab
>> Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
>> Minimum = 10ms, Maksimum = 12ms, Gennemsnitlig = 10ms
>
> Jaja, nu er jeg helt klar over at navneserveren svarer fint - det
> var MIN central du/i skulle pinge ;)
>
> gerne 500+ pakker

Så giv mig adresse/ip-nummer så skal jeg pinge din central når jeg har
sat min datter af ved Bornholmerbåden (jeg er altså hjemme igen om ca.
1 time)

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://sdanet.dk/ + http://skabelsen.info/
http://bibeltro.dk/ + http://bibel-skole.dk/
*** *Alle med debatforum* ***


Nic (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 30-12-03 22:13

> Så giv mig adresse/ip-nummer så skal jeg pinge din central når jeg har
> sat min datter af ved Bornholmerbåden (jeg er altså hjemme igen om ca.
> 1 time)

Ønsk hende god tur :)

213.237.5.209



Benjamin (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Benjamin


Dato : 30-12-03 23:28

Nic wrote:
>>> Så giv mig adresse/ip-nummer så skal jeg pinge din central når jeg
>>> har sat min datter af ved Bornholmerbåden (jeg er altså hjemme igen
>>> om ca. 1 time)
>>
>> Ønsk hende god tur :)
>>
>> 213.237.5.209

Først 1000 pakker fra en XP maskine:

Ping-statistikker for 213.237.5.209:
Pakker: Sendt = 1000, modtaget = 971, tabt = 29 (2% tab),
Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
Minimum = 26ms, Maksimum = 91ms, Gennemsnitlig = 29ms

og umiddelbart i forlængelse, med en Linux maskine, igen 1000 pakker:

--- 213.237.5.209 ping statistics ---
1000 packets transmitted, 979 received, 2% packet loss, time 1008719
rtt min/avg/max/mdev = 26.041/29.832/50.032/2.870 ms

Begge på samme 2048/512 adsl linje fra Cybercity lokaliseret i Hillerød.


--

/ Benjamin




Nic (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 30-12-03 23:37

> Ping-statistikker for 213.237.5.209:
> Pakker: Sendt = 1000, modtaget = 971, tabt = 29 (2% tab),
> Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
> Minimum = 26ms, Maksimum = 91ms, Gennemsnitlig = 29ms

Og det er netop det som jeg har været foruden i mine 3 år som kunde. De
sidste 3 mdr har dog været ringe...

Sidste udvej bliver cybercity eller webspeed - sidstenævnte er dog ikke helt
med prismæssigt?



Benjamin (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Benjamin


Dato : 30-12-03 23:42

Nic wrote:
>>> Ping-statistikker for 213.237.5.209:
>>> Pakker: Sendt = 1000, modtaget = 971, tabt = 29 (2% tab),
>>> Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
>>> Minimum = 26ms, Maksimum = 91ms, Gennemsnitlig = 29ms
>>
>> Og det er netop det som jeg har været foruden i mine 3 år som kunde.

Hvad er det du henviser til at du har været foruden?

>> De sidste 3 mdr har dog været ringe...
>>
>> Sidste udvej bliver cybercity eller webspeed - sidstenævnte er dog
>> ikke helt med prismæssigt?

En af mine venner har webspeed .. det kører udemærket, han har da ikke
klaget. Det skal siges at han ej er "nørd" på området ..

Cybercity har jeg som sagt selv .. tilfreds kunde gennem 3 år med nogle af
de laveste pings på de fleste spilservere jeg har været på (CS, AQ2, BF1942,
MOHAA).

--

/ Benjamin




Nic (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 30-12-03 23:49


> >> Og det er netop det som jeg har været foruden i mine 3 år som kunde.
>
> Hvad er det du henviser til at du har været foruden?
Pakketab. Jeg kan ligesom andre skrive under på at hvis tiscali's
kundeservice og administration var som deres dsl-produkt, så ville andre
udbydere ryste i bukserne.
Da det modsatte desværre er tilfældet har de tabt ENDNU en kunde på gulvet.

> >> Sidste udvej bliver cybercity eller webspeed - sidstenævnte er dog
> >> ikke helt med prismæssigt?
>
> En af mine venner har webspeed .. det kører udemærket, han har da ikke
> klaget. Det skal siges at han ej er "nørd" på området ..
>
> Cybercity har jeg som sagt selv .. tilfreds kunde gennem 3 år med nogle af
> de laveste pings på de fleste spilservere jeg har været på (CS, AQ2,
BF1942,
> MOHAA).

Hælder også til CC, men det er ikke uden nedetid at skifte til dem :(



SoS (31-12-2003)
Kommentar
Fra : SoS


Dato : 31-12-03 04:00

<snip>
| Hælder også til CC, men det er ikke uden nedetid at skifte til dem :(

Er det ikke bare at smække et gammelt modem i boxen, og få et 'betal hvad du bruger for'-abbonnement
hos en tilfældig udbyder.
Langsomt, ja, men du _kan_ da komme på og checke mail/news/hvaddunuskal.

SoS



Jan Andersen (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Jan Andersen


Dato : 31-12-03 15:55

Hejsa.

Har været CC kunde siden 1997 og har ikke haft nedtid i alle de år, ud over
planlagte opgraderinger af deres udstyr..

Godt nytår

//Jan

"Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:dhnIb.65522$jf4.4124644@news000.worldonline.dk...
>
> > >> Og det er netop det som jeg har været foruden i mine 3 år som kunde.
> >
> > Hvad er det du henviser til at du har været foruden?
> Pakketab. Jeg kan ligesom andre skrive under på at hvis tiscali's
> kundeservice og administration var som deres dsl-produkt, så ville andre
> udbydere ryste i bukserne.
> Da det modsatte desværre er tilfældet har de tabt ENDNU en kunde på
gulvet.
>
> > >> Sidste udvej bliver cybercity eller webspeed - sidstenævnte er dog
> > >> ikke helt med prismæssigt?
> >
> > En af mine venner har webspeed .. det kører udemærket, han har da ikke
> > klaget. Det skal siges at han ej er "nørd" på området ..
> >
> > Cybercity har jeg som sagt selv .. tilfreds kunde gennem 3 år med nogle
af
> > de laveste pings på de fleste spilservere jeg har været på (CS, AQ2,
> BF1942,
> > MOHAA).
>
> Hælder også til CC, men det er ikke uden nedetid at skifte til dem :(
>
>



Martin Johansen [600~ (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 31-12-03 00:25

On Tue, 30 Dec 2003 23:28:07 +0100, Benjamin wrote:

> og umiddelbart i forlængelse, med en Linux maskine, igen 1000 pakker:
>
> --- 213.237.5.209 ping statistics ---
> 1000 packets transmitted, 979 received, 2% packet loss, time 1008719
> rtt min/avg/max/mdev = 26.041/29.832/50.032/2.870 ms

Hos mig:

--- 213.237.5.209 ping statistics ---
1371 packets transmitted, 1339 received, 2% packet loss, time 1383223ms
rtt min/avg/max/mdev = 35.734/80.273/313.124/35.219 ms

> Begge på samme 2048/512 adsl linje fra Cybercity lokaliseret i Hillerød.

TDC 512/128.

--
Martin Johansen [6000]


Andreas Falck (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 30-12-03 23:31

I news:TTlIb.65494$jf4.4121756@news000.worldonline.dk skrev
Nic følgende:

>> Så giv mig adresse/ip-nummer så skal jeg pinge din central når jeg
>> har sat min datter af ved Bornholmerbåden (jeg er altså hjemme
>> igen om ca. 1 time)
>
> Ønsk hende god tur :)

Har lkige sms'et hende med ønsket

> 213.237.5.209

Her er så resultat:

Ping-statistikker for 213.237.5.209:
Pakker: Sendt = 903, modtaget = 888, tabt = 15 (1% ta
Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
Minimum = 23ms, Maksimum = 53ms, Gennemsnitlig = 25ms

Jeg havde samtidig gang i to store downloads og en enkelt stor
upload - ved ikke om noget sådant kan have en negativ indflydelse på
resultatet. Jeg sidder i Kgs. Lyngby

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://sdanet.dk/ + http://skabelsen.info/
http://bibeltro.dk/ + http://bibel-skole.dk/
*** *Alle med debatforum* ***


Palle Jensen (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 31-12-03 00:33

Nic wrote in news:43iIb.65389$jf4.4108856@news000.worldonline.dk:

> Det er det mildt sagt begrænset hvor meget 4 pakker fortæller ;)

Rigtigt.. Men hvad med tidspunktet? Hvad med de øvrige
omstændigheder?

Vi kan ikke tale om statistik når vi ikke kan sikre os de samme
betingelser.

Måske sidder han netop og svinedownloader fra nettet i det øjeblik
jeg pinger, og imens du sender 1000 pakker afsted ligger han og sover


Så alt det pingeri ud i det blå er vist spild af tid..

--
Palle Jensen

For kontakt via E-mail: Skift "invalid" ud med "dk"
For contact via E-mail: Change "invalid" to "dk"

Rudi Stegen (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 30-12-03 00:02

Hej Nic, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

>> cr0.ron.tiscali.dk [213.237.127.44]
>
> Jeps. Det er netop min central. Men hvis pakketabet er på
> centralen, er meget jo nået. Så er det jo ikke min egen
> adsl-linje, og så er det tiscali's eget net - så skal de sateme...
> ;)
>
> Gider du pinge den noget mere og poste resultatet?

Jeg ved ikke med Hans, men fra mig og til den central er der ikke noget
pakketab (nu for 5 min. da prøvede, andet kan jeg selvfølgelig ikke
sige). Jeg smed 50 pingpakker efter den, og den reagerede perfekt, jf.
<news:Xns9460F2841A353RudiStegen@dknews.tiscali.dk>

Men derudover siger evt. tab ved "pingpakker" ikke særlig meget i sig
selv [1]. Routeren kan have travlt med at smide "rigig" trafik videre,
hvorfor den ikke ødsler kræfter på "pingpakker". Det er ret fornuftigt.

Men jeg ved ikke, hvordan du oplever den fejl, du omtaler (hakken i
alm. trafik, spil eller..?)

[1] Oplever man ged i sin trafik, kan pingpakker - fx i form af
Windows' tracerts - selvfølgelig give et vink, hvis en ellers fint
svarende router synes at reagere groggy etc.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Nic (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 30-12-03 00:08

> Jeg ved ikke med Hans, men fra mig og til den central er der ikke noget
> pakketab (nu for 5 min. da prøvede, andet kan jeg selvfølgelig ikke
> sige). Jeg smed 50 pingpakker efter den, og den reagerede perfekt, jf.
> <news:Xns9460F2841A353RudiStegen@dknews.tiscali.dk>
Gør mig lige en tjeneste og smid 1000 så :)

> Men derudover siger evt. tab ved "pingpakker" ikke særlig meget i sig
> selv [1]. Routeren kan have travlt med at smide "rigig" trafik videre,
> hvorfor den ikke ødsler kræfter på "pingpakker". Det er ret fornuftigt.
Men når pakketabet nu er "stabilt" 24/7 - i mine tidligere 3 år som kunde
har der aldrig været problemer, ej heller i primetime.
Noget må være galt.

> Men jeg ved ikke, hvordan du oplever den fejl, du omtaler (hakken i
> alm. trafik, spil eller..?)
Det hele - ftp-flowstops, hakken i spil osv... Generelt langsomt internet,
på trods af fine ping-tider



Rudi Stegen (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 30-12-03 00:34

Hej Nic, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

>> Jeg smed 50 pingpakker efter den, og den reagerede perfekt, jf.
>> <news:Xns9460F2841A353RudiStegen@dknews.tiscali.dk>
> Gør mig lige en tjeneste og smid 1000 så :)

Ingen Windowsmaskine kan holde sig på benene så længe

>> Men derudover siger evt. tab ved "pingpakker" ikke særlig meget i
>> sig selv [1]. Routeren kan have travlt med at smide "rigig"
>> trafik videre, hvorfor den ikke ødsler kræfter på "pingpakker".
>> Det er ret fornuftigt.
> Men når pakketabet nu er "stabilt" 24/7 - i mine tidligere 3 år
> som kunde har der aldrig været problemer, ej heller i primetime.
> Noget må være galt.

Hvis det ikke blot er "pingpakker" - ja.

>> Men jeg ved ikke, hvordan du oplever den fejl, du omtaler (hakken
>> i alm. trafik, spil eller..?)
> Det hele - ftp-flowstops, hakken i spil osv... Generelt langsomt
> internet, på trods af fine ping-tider

I så fald er noget helt sikkert galt.

Jeg formoder, du har undersøgt dig selv (alle kabler til og med det,
der går ind i vægstikket hives af, daskes lidt med med og sættes i
igen. Gerne også netkortet)?
Og selvfølgelig minimalt udstyr mellem pc og vægstik (dvs. én pc sat
direkte til routeren sat i vægstikket).

I så fald: Har du mulighed for at låne en anden "Tiscalirouter" (dvs.
en anden Tiscalikundes router) mage til den, du har for lige af afprøve
det?

Ellers prøv supporten i telefonen.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Stig Johansen (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Stig Johansen


Dato : 30-12-03 09:40

Rudi Stegen wrote:

> Hej Nic, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:
>
>>> Jeg smed 50 pingpakker efter den, og den reagerede perfekt, jf.
>>> <news:Xns9460F2841A353RudiStegen@dknews.tiscali.dk>
>> Gør mig lige en tjeneste og smid 1000 så :)
>
> Ingen Windowsmaskine kan holde sig på benene så længe


Okay, så fra en Linux spand (TDC linie Herlev):

--- 213.237.127.44 ping statistics ---
1174 packets transmitted, 1171 received, 0% packet loss, time 1187288ms
rtt min/avg/max/mdev = 23.623/26.190/92.253/3.463 ms


--
Med venlig hilsen
Stig Johansen

Hans (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 30-12-03 10:03

"Stig Johansen" <aaa@bbb.com> skrev i en meddelelse
news:bsrdmi$9e8$1@sunsite.dk...
>
> Okay, så fra en Linux spand (TDC linie Herlev):
>
> --- 213.237.127.44 ping statistics ---
> 1174 packets transmitted, 1171 received, 0% packet loss, time 1187288ms
> rtt min/avg/max/mdev = 23.623/26.190/92.253/3.463 ms
>
Gider du prøve på 212.54.86.99 på samme måde?

/ Hans



Stig Johansen (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Stig Johansen


Dato : 31-12-03 06:39

Hans wrote:

> "Stig Johansen" <aaa@bbb.com> skrev i en meddelelse
> news:bsrdmi$9e8$1@sunsite.dk...
>>
>> Okay, så fra en Linux spand (TDC linie Herlev):
>>
>> --- 213.237.127.44 ping statistics ---
>> 1174 packets transmitted, 1171 received, 0% packet loss, time 1187288ms
>> rtt min/avg/max/mdev = 23.623/26.190/92.253/3.463 ms
>>
> Gider du prøve på 212.54.86.99 på samme måde?
>

Ja, dog er det måske ikke det bedste tidspunkt at køre test på, men her er
det:
--- 212.54.86.99 ping statistics ---
1238 packets transmitted, 1237 received, 0% packet loss, time 1251323ms
rtt min/avg/max/mdev = 20.533/22.414/59.795/3.103 ms

--
Med venlig hilsen
Stig Johansen

Peder Vendelbo Mikke~ (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Peder Vendelbo Mikke~


Dato : 31-12-03 20:34

Hans skrev:

> Gider du prøve på 212.54.86.99 på samme måde?

Lavet for et øjeblik siden. Jeg sidder på en TDC Bredbånd Pro 256/256 i
Århus i udkanten af mini-Tyrkiet og er ved at hente fra diverse news-
servere, på en anden maskine, i øjeblikket (det er nok grunden til de
lange svartider) (beklager de lange linier):

"C:\>pathping 212.54.86.99

Tracing route to fe2-0.cr1.od.tiscali.dk [212.54.86.99]
over a maximum of 30 hops:
0 000apvmw2k3.kommunalbastards.org [192.168.1.33]
1 192.168.1.1
2 atm0-0-0-1441151.arcnxx1.ip.tele.dk [80.198.142.157]
3 ge-0-2-0-3.1000M.arcnxu1.ip.tele.dk [195.249.14.249]
4 so-0-0-0.2488M.albnxu1.ip.tele.dk [195.249.7.238]
5 pos1-0.622M.lynxg1.ip.tele.dk [195.249.2.46]
6 ge-4-3-0-2.cph10.ip.tiscali.net [192.38.7.61]
7 tiscali-dk-1.ip.tiscali.net [213.200.73.6]
8 atm1-1-0-1.cr0.od.tiscali.dk [212.54.86.10]
9 fe2-0.cr1.od.tiscali.dk [212.54.86.99]

Computing statistics for 225 seconds...
Source to Here This Node/Link
Hop RTT Lost/Sent = Pct Lost/Sent = Pct Address
0
000apvmw2k3.kommunalbastards.org [192.168.1.33]
0/ 100 = 0% |
1 1ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 192.168.1.1
0/ 100 = 0% |
2 270ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0%
atm0-0-0-1441151.arcnxx1.ip.tele.dk [80.198.142.157]
0/ 100 = 0% |
3 265ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0%
ge-0-2-0-3.1000M.arcnxu1.ip.tele.dk [195.249.14.249]
0/ 100 = 0% |
4 259ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0%
so-0-0-0.2488M.albnxu1.ip.tele.dk [195.249.7.238]
0/ 100 = 0% |
5 265ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% pos1-0.622M.lynxg1.ip.tele.dk
[195.249.2.46]
0/ 100 = 0% |
6 272ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0%
ge-4-3-0-2.cph10.ip.tiscali.net [192.38.7.61]
0/ 100 = 0% |
7 274ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% tiscali-dk-1.ip.tiscali.net
[213.200.73.6]
0/ 100 = 0% |
8 285ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% atm1-1-0-1.cr0.od.tiscali.dk
[212.54.86.10]
0/ 100 = 0% |
9 292ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% fe2-0.cr1.od.tiscali.dk
[212.54.86.99]"


Hans (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 30-12-03 00:47

"Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:Qt2Ib.65249$jf4.4076074@news000.worldonline.dk...
> > Jeg ved ikke med Hans, men fra mig og til den central er der ikke noget
> > pakketab (nu for 5 min. da prøvede, andet kan jeg selvfølgelig ikke
> > sige). Jeg smed 50 pingpakker efter den, og den reagerede perfekt, jf.
> > <news:Xns9460F2841A353RudiStegen@dknews.tiscali.dk>
> Gør mig lige en tjeneste og smid 1000 så :)
>
Jeg er blevet lidt usikker på om det er 213.237.127.44 der er synderen, da
hoppet før også giver pakketab.

Prøv og følg ruten til fe2-0.cr1.od.tiscali.dk [212.54.86.99] og se om dit
pakketab først starter der.

/ Hans



Peder Vendelbo Mikke~ (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Peder Vendelbo Mikke~


Dato : 31-12-03 20:34

Rudi Stegen skrev:

> Hej Nic, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

>>> cr0.ron.tiscali.dk [213.237.127.44]

>> Gider du pinge den noget mere og poste resultatet?

> Jeg ved ikke med Hans, men fra mig og til den central er der ikke
> noget pakketab (nu for 5 min. da prøvede, andet kan jeg selvfølgelig
> ikke sige).

Heller ikke hos mig.

Pathping-kommandoen (Windows 2000 og fremefter) kan måske give lidt
mere?

Jeg sidder på en TDC Bredbånd Pro 256/256 i Århus i udkanten af mini-
Tyrkiet og er ved at hente fra diverse news-servere, på en anden maskine, i
øjeblikket (det er nok grunden til de lange svartider):

(beklager de lange linier)

"C:\>pathping 213.237.5.209

Tracing route to fe2-0.cr0.bol.tiscali.dk [213.237.5.209]
over a maximum of 30 hops:
0 000apvmw2k3.kommunalbastards.org [192.168.1.33]
1 192.168.1.1
2 atm0-0-0-1441151.arcnxx1.ip.tele.dk [80.198.142.157]
3 ge-0-2-0-3.1000M.arcnxu1.ip.tele.dk [195.249.14.249]
4 so-0-0-0.2488M.albnxu1.ip.tele.dk [195.249.7.238]
5 pos1-0.622M.lynxg1.ip.tele.dk [195.249.2.46]
6 ge-4-3-0-2.cph10.ip.tiscali.net [192.38.7.61]
7 tiscali-dk-1.ip.tiscali.net [213.200.73.6]
8 atm1-1-0-1.cr0.od.tiscali.dk [212.54.86.10]
9 fe2-0.cr1.od.tiscali.dk [212.54.86.99]
10 cr0.ron.tiscali.dk [213.237.127.44]
11 fe2-0.cr0.bol.tiscali.dk [213.237.5.209]

Computing statistics for 275 seconds...
Source to Here This Node/Link
Hop RTT Lost/Sent = Pct Lost/Sent = Pct Address
0
000apvmw2k3.kommunalbastards.org [192.168.1.33]
0/ 100 = 0% |
1 1ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 192.168.1.1
0/ 100 = 0% |
2 216ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0%
atm0-0-0-1441151.arcnxx1.ip.tele.dk [80.198.142.157]
0/ 100 = 0% |
3 220ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0%
ge-0-2-0-3.1000M.arcnxu1.ip.tele.dk [195.249.14.249]
0/ 100 = 0% |
4 219ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0%
so-0-0-0.2488M.albnxu1.ip.tele.dk [195.249.7.238]
0/ 100 = 0% |
5 227ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% pos1-0.622M.lynxg1.ip.tele.dk
[195.249.2.46]
0/ 100 = 0% |
6 221ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0%
ge-4-3-0-2.cph10.ip.tiscali.net [192.38.7.61]
0/ 100 = 0% |
7 231ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% tiscali-dk-1.ip.tiscali.net
[213.200.73.6]
0/ 100 = 0% |
8 255ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% atm1-1-0-1.cr0.od.tiscali.dk
[212.54.86.10]
0/ 100 = 0% |
9 232ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% fe2-0.cr1.od.tiscali.dk
[212.54.86.99]
0/ 100 = 0% |
10 239ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% cr0.ron.tiscali.dk
[213.237.127.44]
0/ 100 = 0% |
11 240ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% fe2-0.cr0.bol.tiscali.dk
[213.237.5.209]"

5-10 minutter senere:

"C:\>pathping 213.237.5.209

Tracing route to fe2-0.cr0.bol.tiscali.dk [213.237.5.209]
over a maximum of 30 hops:
0 000apvmw2k3.kommunalbastards.org [192.168.1.33]
1 192.168.1.1
2 atm0-0-0-1441151.arcnxx1.ip.tele.dk [80.198.142.157]
3 ge-0-2-0-3.1000M.arcnxu1.ip.tele.dk [195.249.14.249]
4 so-0-0-0.2488M.albnxu1.ip.tele.dk [195.249.7.238]
5 pos1-0.622M.lynxg1.ip.tele.dk [195.249.2.46]
6 ge-4-3-0-2.cph10.ip.tiscali.net [192.38.7.61]
7 tiscali-dk-1.ip.tiscali.net [213.200.73.6]
8 atm1-1-0-1.cr0.od.tiscali.dk [212.54.86.10]
9 fe2-0.cr1.od.tiscali.dk [212.54.86.99]
10 cr0.ron.tiscali.dk [213.237.127.44]
11 fe2-0.cr0.bol.tiscali.dk [213.237.5.209]

Computing statistics for 275 seconds...
Source to Here This Node/Link
Hop RTT Lost/Sent = Pct Lost/Sent = Pct Address
0
000apvmw2k3.kommunalbastards.org [192.168.1.33]
0/ 100 = 0% |
1 1ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 192.168.1.1
0/ 100 = 0% |
2 701ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0%
atm0-0-0-1441151.arcnxx1.ip.tele.dk [80.198.142.157]
0/ 100 = 0% |
3 707ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0%
ge-0-2-0-3.1000M.arcnxu1.ip.tele.dk [195.249.14.249]
0/ 100 = 0% |
4 704ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0%
so-0-0-0.2488M.albnxu1.ip.tele.dk [195.249.7.238]
0/ 100 = 0% |
5 700ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% pos1-0.622M.lynxg1.ip.tele.dk
[195.249.2.46]
0/ 100 = 0% |
6 721ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0%
ge-4-3-0-2.cph10.ip.tiscali.net [192.38.7.61]
0/ 100 = 0% |
7 711ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% tiscali-dk-1.ip.tiscali.net
[213.200.73.6]
0/ 100 = 0% |
8 718ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% atm1-1-0-1.cr0.od.tiscali.dk
[212.54.86.10]
0/ 100 = 0% |
9 706ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% fe2-0.cr1.od.tiscali.dk
[212.54.86.99]
0/ 100 = 0% |
10 717ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% cr0.ron.tiscali.dk
[213.237.127.44]
0/ 100 = 0% |
11 734ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% fe2-0.cr0.bol.tiscali.dk
[213.237.5.209]"


Hans (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 30-12-03 00:13

"Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:A32Ib.65242$jf4.4074137@news000.worldonline.dk...
> > Jeg prøvede med en tracert til dig, og denne Tiscaliserver på ruten ser
ud
> > til at give periodiske pakketab som den eneste:
> >
> > cr0.ron.tiscali.dk [213.237.127.44]
>
> Jeps. Det er netop min central. Men hvis pakketabet er på centralen, er
> meget jo nået. Så er det jo ikke min egen adsl-linje, og så er det
tiscali's
> eget net - så skal de sateme... ;)
>
> Gider du pinge den noget mere og poste resultatet?
>

Jow-da:

Ping-statistikker for 213.237.127.44:
Pakker: Sendt = 112, modtaget = 110, tabt = 2 (1% tab),
Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
Minimum = 23ms, Maksimum = 42ms, Gennemsnitlig = 25ms

Ping-statistikker for 213.237.127.44:
Pakker: Sendt = 193, modtaget = 176, tabt = 17 (8% tab),
Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
Minimum = 23ms, Maksimum = 38ms, Gennemsnitlig = 25ms

Her er i øvrigt en trace til den:

Sporer rute til cr0.ron.tiscali.dk [213.237.127.44]
over et maksimum af 30 hop:

1 1 ms 1 ms 1 ms 192.38.238.119.ip.tele2adsl.dk
[192.38.238.119]
2 13 ms 13 ms 13 ms v6.li51.adsl.tele2.apl.uni2.net [192.38.232.1]
3 13 ms 14 ms 13 ms atm8-0--0.val-dix1-core.bb.uni2.net
[130.227.0.81]
4 14 ms 14 ms 14 ms ge-4-3-0-2.cph10.ip.tiscali.net [192.38.7.61]
5 14 ms 14 ms 15 ms tiscali-dk-1.ip.tiscali.net [213.200.73.6]
6 22 ms 21 ms 22 ms atm1-1-0-1.cr0.od.tiscali.dk [212.54.86.10]
7 23 ms 23 ms 23 ms fe2-0.cr1.od.tiscali.dk [212.54.86.99]
8 26 ms 26 ms 29 ms cr0.ron.tiscali.dk [213.237.127.44]

Sporing fuldført.

Den laver simpelthen periodiske time-outs.

/ Hans



Nic (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 30-12-03 00:17

> Jow-da:
>
> Ping-statistikker for 213.237.127.44:
> Pakker: Sendt = 112, modtaget = 110, tabt = 2 (1% tab),
> Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
> Minimum = 23ms, Maksimum = 42ms, Gennemsnitlig = 25ms
>
> Ping-statistikker for 213.237.127.44:
> Pakker: Sendt = 193, modtaget = 176, tabt = 17 (8% tab),
> Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
> Minimum = 23ms, Maksimum = 38ms, Gennemsnitlig = 25ms

Mange tak.



Andreas Falck (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 30-12-03 00:22

I news:A32Ib.65242$jf4.4074137@news000.worldonline.dk skrev
Nic følgende:

>> cr0.ron.tiscali.dk [213.237.127.44]
>
> Jeps. Det er netop min central. Men hvis pakketabet er på
> centralen, er meget jo nået. Så er det jo ikke min egen adsl-linje,
> og så er det tiscali's eget net - så skal de sateme... ;)
>
> Gider du pinge den noget mere og poste resultatet?

Her er mit resultat:

Ping-statistikker for 213.237.127.44:
Pakker: Sendt = 948, modtaget = 937, tabt = 11 (1% tab
Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
Minimum = 20ms, Maksimum = 92ms, Gennemsnitlig = 22ms

Jeg sidder på en tele2adsl i Kgs. Lyngby

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://sdanet.dk/ + http://skabelsen.info/
http://bibeltro.dk/ + http://bibel-skole.dk/
*** *Alle med debatforum* ***


Rander (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Rander


Dato : 30-12-03 02:43

Tue, 30 Dec 2003 00:22:18 +0100 brugte Andreas Falck 26 linier på at
fortælle dette til dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

>>> cr0.ron.tiscali.dk [213.237.127.44]
>> Jeps. Det er netop min central. Men hvis pakketabet er på
>> centralen, er meget jo nået. Så er det jo ikke min egen adsl-linje,
>> og så er det tiscali's eget net - så skal de sateme... ;)
>> Gider du pinge den noget mere og poste resultatet?
>Her er mit resultat:
>Ping-statistikker for 213.237.127.44:
> Pakker: Sendt = 948, modtaget = 937, tabt = 11 (1% tab
>Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
> Minimum = 20ms, Maksimum = 92ms, Gennemsnitlig = 22ms
>Jeg sidder på en tele2adsl i Kgs. Lyngby

Ping-statistikker for 213.237.127.44:
Pakker: Sendt = 690, modtaget = 688, tabt = 2 (0% tab),
Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
Minimum = 27ms, Maksimum = 242ms, Gennemsnitlig = 31ms

Sidder (en måneds tid endnu) på en Tiscali-linje i København (Byen).

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Arbejde udvider sig, indtil det udfylder den tid, der er til rådighed. (C. Northcote Parkinson)


Hans (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 30-12-03 00:05

"Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:A32Ib.65242$jf4.4074137@news000.worldonline.dk...
> > Jeg prøvede med en tracert til dig, og denne Tiscaliserver på ruten ser
ud
> > til at give periodiske pakketab som den eneste:
> >
> > cr0.ron.tiscali.dk [213.237.127.44]
>
> Jeps. Det er netop min central. Men hvis pakketabet er på centralen, er
> meget jo nået. Så er det jo ikke min egen adsl-linje, og så er det
tiscali's
> eget net - så skal de sateme... ;)
>
> Gider du pinge den noget mere og poste resultatet?
>

Jow-da:

Ping-statistikker for 213.237.127.44:
Pakker: Sendt = 112, modtaget = 110, tabt = 2 (1% tab),
Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
Minimum = 23ms, Maksimum = 42ms, Gennemsnitlig = 25ms

Ping-statistikker for 213.237.127.44:
Pakker: Sendt = 193, modtaget = 176, tabt = 17 (8% tab),
Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
Minimum = 23ms, Maksimum = 38ms, Gennemsnitlig = 25ms

Her er i øvrigt en trace til den:

Sporer rute til cr0.ron.tiscali.dk [213.237.127.44]
over et maksimum af 30 hop:

1 1 ms 1 ms 1 ms 192.38.238.119.ip.tele2adsl.dk
[192.38.238.119]
2 13 ms 13 ms 13 ms v6.li51.adsl.tele2.apl.uni2.net [192.38.232.1]
3 13 ms 14 ms 13 ms atm8-0--0.val-dix1-core.bb.uni2.net
[130.227.0.81]
4 14 ms 14 ms 14 ms ge-4-3-0-2.cph10.ip.tiscali.net [192.38.7.61]
5 14 ms 14 ms 15 ms tiscali-dk-1.ip.tiscali.net [213.200.73.6]
6 22 ms 21 ms 22 ms atm1-1-0-1.cr0.od.tiscali.dk [212.54.86.10]
7 23 ms 23 ms 23 ms fe2-0.cr1.od.tiscali.dk [212.54.86.99]
8 26 ms 26 ms 29 ms cr0.ron.tiscali.dk [213.237.127.44]

Sporing fuldført.


/ Hans



Henrik Koksby Hansen (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Koksby Hansen


Dato : 30-12-03 12:12

>Jeg prøvede med en tracert til dig, og denne Tiscaliserver på ruten ser ud
>til at give periodiske pakketab som den eneste:
>
>cr0.ron.tiscali.dk [213.237.127.44]
[...]

Ved adskillige traceroutes til cr0.ron.tiscali.dk fra hhv. en Stofanet
i Slagelse og en CC ADSL på Vesterbro, fik jeg een gang pakketab på
cr0 fra CC ADSL'en.

---
Tracing route to cr0.ron.tiscali.dk [213.237.127.44]
over a maximum of 30 hops:

1 1 ms <1 ms <1 ms 10.0.0.5
2 14 ms 13 ms 13 ms loop0.xc4-by.ip.cybercity.dk
[212.242.3.121]
3 14 ms 13 ms 14 ms geth0-0.cr1-by.ip.cybercity.dk
[212.242.18.129]

4 14 ms 14 ms 15 ms ge-4-3-0-2.cph10.ip.tiscali.net
[192.38.7.61]
5 16 ms 15 ms 14 ms tiscali-dk-1.ip.tiscali.net
[213.200.73.6]
6 23 ms 21 ms 22 ms atm1-1-0-1.cr0.od.tiscali.dk
[212.54.86.10]
7 22 ms 22 ms 22 ms fe2-0.cr1.od.tiscali.dk [212.54.86.99]
8 * 26 ms 27 ms cr0.ron.tiscali.dk [213.237.127.44]

Trace complete.
---

Fra samme CC ADSL gik 17 ud af 1000 64-byte ping-pakker tabt...

---
Ping statistics for 213.237.127.44:
Packets: Sent = 1000, Received = 983, Lost = 17 (1% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 24ms, Maximum = 108ms, Average = 27ms
---

Og fra Stofanet forsvandt 12 promille

---
Ping-statistikker for 213.237.127.44:
Pakker: Sendt = 1000, modtaget = 988, tabt = 12 (1% tab),
Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
Minimum = 25ms, Maksimum = 112ms, Gennemsnitlig = 36ms
---

Ping-statistikkerne fortæller kun hvor mange pakker der går tabt - men
desværre ikke hvor... Derfor har jeg også sendt 1000 pakker fra hver
forbindelse til hoppene før cr0.ron.tiscali.dk ; hhv.
atm1-1-0-1.cr0.od.tiscali.dk og fe2-0.cr1.od.tiscali.dk ...

Fra Stofanet, Slagelse

---
Ping-statistikker for 212.54.86.10:
Pakker: Sendt = 1000, modtaget = 1000, tabt = 0 (0% tab),
Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
Minimum = 21ms, Maksimum = 107ms, Gennemsnitlig = 29ms
---

---
Ping-statistikker for 212.54.86.99:
Pakker: Sendt = 1000, modtaget = 995, tabt = 5 (0% tab),
Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
Minimum = 22ms, Maksimum = 98ms, Gennemsnitlig = 30ms
---

Fra CC ADSL, Vesterbro

---
Ping statistics for 212.54.86.10:
Packets: Sent = 1000, Received = 1000, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 21ms, Maximum = 131ms, Average = 24ms
---

---
Ping statistics for 212.54.86.99:
Packets: Sent = 1000, Received = 995, Lost = 5 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 21ms, Maximum = 125ms, Average = 24ms
---

Dvs. pakketabet stammer sandsynligvis fra fe2-0.cr1.od.tiscali.dk ...

Men jeg ved ikke om Tiscali kan bruge det til noget. Det kan være at
deres server, hvad det så end er for en, nedprioriterer ping, hvis den
har travlt ...


/Henrik

Peder Vendelbo Mikke~ (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Peder Vendelbo Mikke~


Dato : 31-12-03 20:36

Henrik Koksby Hansen skrev:

> Ping-statistikkerne fortæller kun hvor mange pakker der går tabt
> - men desværre ikke hvor...

Brug pathping kommandoen i stedet, hvis du sidder på en Windows 2000
eller senere.


Rea721 (01-01-2004)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 01-01-04 15:12

Peder Vendelbo Mikkelsen wrote:

> Brug pathping kommandoen i stedet, hvis du sidder på en Windows 2000
> eller senere.

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Leon>pathping 213.237.127.44

Sporer rute til cr0.ron.tiscali.dk [213.237.127.44]
over et maksimum af 30 hop:
0 Leon-Medion [192.168.1.8]
1 192.168.1.18
2 banxx2.ip.tele.dk [195.249.61.229]
3 ge-0-1-0-4.1000M.banxj1.ip.tele.dk [80.63.82.49]
4 so-2-0-2.155M.albnxu1.ip.tele.dk [80.160.66.141]
5 pos1-0.622M.lynxg1.ip.tele.dk [195.249.2.46]
6 ge-4-3-0-2.cph10.ip.tiscali.net [192.38.7.61]
7 tiscali-dk-1.ip.tiscali.net [213.200.73.6]
8 atm1-1-0-1.cr0.od.tiscali.dk [212.54.86.10]
9 fe2-0.cr1.od.tiscali.dk [212.54.86.99]
10 cr0.ron.tiscali.dk [213.237.127.44]

Beregner statistik i 250 sekunder...
Kilde tilher Dette node/Dette link
Hop RTT Tabt/Sendt = Pct Tabt/Sendt = Pct Adresse

-snip 9 punkter uden pakketab-

10 41ms 2/ 100 = 2% 0/ 100 = 0% cr0.ron.tiscali.dk
[213.237.127.44]

Sporing fuldført.

--
Rea721 AKA Leon Andrea skod1@721.dk http://721.dk
Dec 2003
Støt oprettelsen af en gruppe til debat om forsvaret, deltag
i debatterne i news:dk.general


Morten Kjaer Nielsen (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 30-12-03 00:05

Nic wrote:
> Som flere af jer nok ved, har jeg lidt under et konstant pakketab på 3-6%.

Hvad var det nu konklusionen om dette emne for din line var i forrige uge?

--
Morten!

Nic (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 30-12-03 00:06

> > Som flere af jer nok ved, har jeg lidt under et konstant pakketab på
3-6%.
>
> Hvad var det nu konklusionen om dette emne for din line var i forrige uge?

At jeg intet valg har andet end at skifte udbyder? Sørgeligt det er så
besværligt.

Jeg er meget imod sider som lortetiscali.dk , men de historier der er på
siden har jeg selv været igennem - flere af dem.

Naivt af en ISP at tro de bare kan overleve ved nye kunder... jeg er klar på
et væddemål



Nic (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 30-12-03 00:09

> Jeg er meget imod sider som lortetiscali.dk , men de historier der er på
> siden har jeg selv været igennem - flere af dem.
Måske skal jeg nævne jeg intet har med siden at gøre, ej heller har benyttet
den.

> Naivt af en ISP at tro de bare kan overleve ved nye kunder... jeg er klar

> et væddemål

Jeg tror ikke Tiscali i DK overlever...



Andreas Falck (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 30-12-03 00:24

I news:wu2Ib.65250$jf4.4075520@news000.worldonline.dk skrev
Nic følgende:

[ ... ]
> Jeg tror ikke Tiscali i DK overlever...

Det tror jeg nu nok at de gør, før 1/2 flytter jeg *tilbage* til
tiscali

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://sdanet.dk/ + http://skabelsen.info/
http://bibeltro.dk/ + http://bibel-skole.dk/
*** *Alle med debatforum* ***


Benjamin (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Benjamin


Dato : 30-12-03 00:35

Andreas Falck wrote:
>> I news:wu2Ib.65250$jf4.4075520@news000.worldonline.dk skrev
>> Nic følgende:
>>
>> [ ... ]
>>> Jeg tror ikke Tiscali i DK overlever...
>>
>> Det tror jeg nu nok at de gør, før 1/2 flytter jeg *tilbage* til
>> tiscali

where fools rush in ... :)

Tilbage fra hvad egentlig? Hvad kan være værre end Tiscali? Tele2?

/ Benjamin




Rudi Stegen (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 30-12-03 00:37

Hej Andreas Falck, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Det tror jeg nu nok at de gør, før 1/2 flytter jeg *tilbage* til
> tiscali

Hva'ba'!

Er det sådan en kombination af de nye priser pr. 1. februar, så
forskellen til Tele2's ikke er helt så stor, og så at du efter _ret_
lang tid hos Image/World Online/Tiscali ligesom føler dig fremmed andre
steder?

--
Hygge fra Århus - Rudi

Andreas Falck (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 30-12-03 00:50

I news:Xns946163BD5BDFRudiStegen@dknews.tiscali.dk skrev
Rudi Stegen følgende:

>> Det tror jeg nu nok at de gør, før 1/2 flytter jeg *tilbage* til
>> tiscali
>
> Hva'ba'!
>
> Er det sådan en kombination af de nye priser pr. 1. februar, så
> forskellen til Tele2's ikke er helt så stor, og så at du efter _ret_
> lang tid hos Image/World Online/Tiscali ligesom føler dig fremmed
> andre steder?

Ja, nu flytter jeg jo i hus pr. 1/2 ogje ghar da aldrig haft så stbil
en linie som hos Tiscali. Og da jeg denne gang så får et nyt
kundenummer kunne det jo tænkes at jeg ikke *hver* gang skal have en
forkert faktura på min adsl-linie

Og ja, jeg følte mig rigtig godt hjemme hos tiscali - trods alt, og de
nye priser ser da ganske fornuftige ud: 256/256 for 295 pr mdr. Men
det er nu ikke primært prisen, men kvaliteten der tæller for mit
vedkommende.

Jeg forsøger at finde ud af at få en webserver til at køre, og så
ville det jo være herligt med en klippestabil linie, og det har
tiscali jo altid kunnet levere.

Se mit nye hus her: http://skrift.dk/hus_ravsted

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
Der nu HAR købt hus i Ravsted, Sønderjylland
Huset kan ses her: http://skrift.dk/hus_ravsted
ER det ikke bare et skønt hus? og så på 177 kvm


Nic (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 30-12-03 10:37

> Ja, nu flytter jeg jo i hus pr. 1/2 ogje ghar da aldrig haft så stbil
> en linie som hos Tiscali. Og da jeg denne gang så får et nyt

Enig - men derfor er det jo netop også sørgeligt de ikke vil gøre noget?
(det var netop svaret fra supporten)



Rudi Stegen (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 31-12-03 13:31

Hej Nic, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

>> og jeg har da aldrig haft så stbil en linie som hos Tiscali.
>
> Enig - men derfor er det jo netop også sørgeligt de ikke vil gøre
> noget? (det var netop svaret fra supporten)

Der er ét eller andet skævt ved det supportsvar. Enten har det været en
speciel uheldig supporter, eller også har I snakket forbi hinanden.
(Fx hvis han har fået indtrykket af, at det udelukkende drejer sig om
"pingpakker" - ICMP-pakker på pænt - der indimellem kan tabes 1-2% af.
Det ville jo _i sig selv_ ikke være noget problem).

Jeg ville i samme sted (som andre også har foreslået) lave en lille
overskuelig, logisk opsat note om det egentlige problem og _ringe_ til
dem.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Rudi Stegen (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 31-12-03 13:22

Hej Andreas Falck, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Ja, nu flytter jeg jo i hus pr. 1/2 og jeg har da aldrig haft så
> stbil en linie som hos Tiscali. Og da jeg denne gang så får et nyt
> kundenummer kunne det jo tænkes at jeg ikke *hver* gang skal have
> en forkert faktura på min adsl-linie

Med lidt held...

Som jeg kan sammenstykke det tyder alt på, at det eneste (nævneværdige
[1]) faktureringskludder, der er tilbage, er nogle relativt få gamle
sager, der stadig ligger flyder i kaosskuffen.
Hvis man ikke *er* havnet i denne gennem den rodede periode, er alt
tilsyneladende på plads.

> Og ja, jeg følte mig rigtig godt hjemme hos tiscali - trods alt,
> og de nye priser ser da ganske fornuftige ud: 256/256 for 295 pr
> mdr. Men det er nu ikke primært prisen, men kvaliteten der tæller
> for mit vedkommende.

Har de selv udstyr på den central, du bliver opkoblet på?

> Se mit nye hus her: http://skrift.dk/hus_ravsted

Jeg havde ikke set prisen før (var vist ikke på den gamle side..?).
Jeg indrømmer, at der er én ulempe ved at bo i Århus fremfor fx Ravsted
- fx at du skulle smide 5-10 gange mere for samme hus alt efter dets
beliggenhed heromkring...


[1] Med nævneværdig mener jeg det derhen, at der hos alle firmaer kan
være en faktura i ny og næ, som kører galt i maskineriet. Nævneværdigt
er det derimod, hvis disse kommer op på hele procenter.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Andreas Falck (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 31-12-03 15:26

I news:Xns946287E9755D1RudiStegen@dknews.tiscali.dk skrev
Rudi Stegen følgende:

[ ... ]
>> Og ja, jeg følte mig rigtig godt hjemme hos tiscali - trods alt,
>> og de nye priser ser da ganske fornuftige ud: 256/256 for 295 pr
>> mdr. Men det er nu ikke primært prisen, men kvaliteten der tæller
>> for mit vedkommende.
>
> Har de selv udstyr på den central, du bliver opkoblet på?

Det er netop *ikke* nødvendigt når jeg skal køre på delt kobber med
adslmodem og skillefilter, har jeg fået forklaret af indtil adskillige
supportere og servicemedarbejdere. Jeg har ringet utallige gange for
at være helt sikker!

>> Se mit nye hus her: http://skrift.dk/hus_ravsted
>
> Jeg havde ikke set prisen før (var vist ikke på den gamle side..?).
> Jeg indrømmer, at der er én ulempe ved at bo i Århus fremfor fx
> Ravsted - fx at du skulle smide 5-10 gange mere for samme hus alt
> efter dets beliggenhed heromkring...

Ja, der er rigtig mange fordele ved at bo i Ravsted, ud over at man
også er fri for storbyens luftforurening.

Og så det med prisen er jo heller ikke uvæsentlig!

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
Der nu HAR købt hus i Ravsted, Sønderjylland
Huset kan ses her: http://skrift.dk/hus_ravsted
ER det ikke bare et skønt hus? og så på 177 kvm


Rudi Stegen (02-01-2004)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 02-01-04 16:42

Hej Andreas Falck, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

>> Har de selv udstyr på den central, du bliver opkoblet på?
>
> Det er netop *ikke* nødvendigt når jeg skal køre på delt kobber
> med adslmodem og skillefilter, har jeg fået forklaret af indtil
> adskillige supportere og servicemedarbejdere.

Det er korrekt. Forskellen (den jeg interesserede mig for) er mest, om
man bliver opkoblet på Tiscalis eller TDC's net og dermed newsserver.

Har de ikke ADSL-udstyr på centralen, opkobles du på TDC's. Det er
utvivlsomt også upåklageligt, men desværre følger deres news med,
hvorfor der ikke er adgang til tiscali.dk-grupperne :-/

--
Hygge fra Århus - Rudi

Andreas Falck (02-01-2004)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 02-01-04 16:46

I news:Xns9464A9CCF94E1RudiStegen@dknews.tiscali.dk skrev
Rudi Stegen følgende:

[ ... ]
> Det er korrekt. Forskellen (den jeg interesserede mig for) er mest,
> om man bliver opkoblet på Tiscalis eller TDC's net og dermed
> newsserver.
>
> Har de ikke ADSL-udstyr på centralen, opkobles du på TDC's. Det er
> utvivlsomt også upåklageligt, men desværre følger deres news med,
> hvorfor der ikke er adgang til tiscali.dk-grupperne :-/

Så håber jeg sandelig at det bliver på Tiscalis eget udstyr - det ved
man jo at det virker, unaset om fakturaudskrivning er korrekt eller
forkert LOL

Men det vil så altså sige, at selv om man er Tiscali-kunde så kan man
på den måde alligevel blive afskåret fra Tiscali's interne grupper? -
Det er jo da en gruopvækkende tanke der næsten vil kunne få en til at
ligge søvnløs de næste mange nætter

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
Der nu HAR købt hus i Ravsted, Sønderjylland
Huset kan ses her: http://skrift.dk/hus_ravsted
ER det ikke bare et skønt hus? og så på 177 kvm


Ivar Madsen (02-01-2004)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 02-01-04 17:26

Andreas Falck skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Men det vil så altså sige, at selv om man er Tiscali-kunde så kan man
> på den måde alligevel blive afskåret fra Tiscali's interne grupper? -
> Det er jo da en gruopvækkende tanke der næsten vil kunne få en til at
> ligge søvnløs de næste mange nætter

De er lige så underholdende som de var tilbage i IS dagene?

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Morten Kjaer Nielsen (02-01-2004)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 02-01-04 17:38

Ivar Madsen wrote:
> De er lige så underholdende som de var tilbage i IS dagene?

Nej.

--
Morten!

Andreas Falck (02-01-2004)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 02-01-04 18:07

I news:slrnbvb7iq.2ep4.usenet.20031204@flaf.gummiand.dk skrev
Morten Kjaer Nielsen følgende:

>> De er lige så underholdende som de var tilbage i IS dagene?
>
> Nej.

Det var desværre heller ikke et svar på mit spørgsmål

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
Der nu HAR købt hus i Ravsted, Sønderjylland
Huset kan ses her: http://skrift.dk/hus_ravsted
ER det ikke bare et skønt hus? og så på 177 kvm


Morten Kjaer Nielsen (02-01-2004)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 02-01-04 18:42

Andreas Falck wrote:
>>> De er lige så underholdende som de var tilbage i IS dagene?
>>
>> Nej.
>
> Det var desværre heller ikke et svar på mit spørgsmål

Velkommen til usenet.

--
Morten!

Ivar Madsen (02-01-2004)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 02-01-04 18:57

Andreas Falck skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

>>> De er lige så underholdende som de var tilbage i IS dagene?
>> Nej.
> Det var desværre heller ikke et svar på mit spørgsmål

Nej, det var mit indlæg Morten besvarede, og derfor et svar på mit spm.
Hvorfor havde du forventet at Morten i det indlæg skulle svare på dit spm.?


Jeg kan så udfra Mortens svar på mit spm. spørge dig, kan det ikke være
ligegyldigt om det er TDC's eller Tiscali's newsserver du får adgang til,
når der ikke er det samme liv i de interne grupper, så kan det da være
ligegyldigt,,,

Hvis du mener at du går glip af noget du godt vil have, så skriv en mail til
Tiscali's news BOFH, og forklar ham at du er ked af ikke at have adgang til
de interne grupper, og spørge om ikke godt du kan få et brugerID+PW til
serveren.

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Andreas Falck (02-01-2004)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 02-01-04 18:07

I news:1693039.kWPBO3CAdV@news.milli.dk skrev
Ivar Madsen følgende:

>> Men det vil så altså sige, at selv om man er Tiscali-kunde så kan
>> man på den måde alligevel blive afskåret fra Tiscali's interne
>> grupper? - Det er jo da en gruopvækkende tanke der næsten vil
>> kunne få en til at ligge søvnløs de næste mange nætter
>
> De er lige så underholdende som de var tilbage i IS dagene?

Det var desværre ikke noget svar på mit spørgsmål.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
Der nu HAR købt hus i Ravsted, Sønderjylland
Huset kan ses her: http://skrift.dk/hus_ravsted
ER det ikke bare et skønt hus? og så på 177 kvm


Ivar Madsen (02-01-2004)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 02-01-04 18:51

Andreas Falck skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

>> De er lige så underholdende som de var tilbage i IS dagene?
> Det var desværre ikke noget svar på mit spørgsmål.

Nej, det var et spm. afledt af dit indlæg,,,

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Rudi Stegen (02-01-2004)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 02-01-04 20:37

Hej Andreas Falck, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

>> Har de ikke ADSL-udstyr på centralen, opkobles du på TDC's. Det er
>> utvivlsomt også upåklageligt, men desværre følger deres news med,
>> hvorfor der ikke er adgang til tiscali.dk-grupperne :-/
....

> Men det vil så altså sige, at selv om man er Tiscali-kunde så kan man
> på den måde alligevel blive afskåret fra Tiscali's interne grupper?

Ja.

Problemet er, at man i så fald opkobles på TDC's net, hvorfor det ikke
er nemt sådan automatisk at give adgang til Tiscalis newsservere.

Specielt fordi man med "Bredbånd" modsat "Bredbånd Plus" (som du
tidligere havde) netop ikke har fast IP. Havde man haft det, ville det
teknisk (så vidt jeg kan se, hvilket helt korrekt ikke siger så meget)
ikke være noget problem at automatisere, uanset hvis netværk man var
opkoblet på.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Ivar Madsen (02-01-2004)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 02-01-04 20:42

Rudi Stegen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Specielt fordi man med "Bredbånd" modsat "Bredbånd Plus" (som du
> tidligere havde) netop ikke har fast IP. Havde man haft det, ville det
> teknisk (så vidt jeg kan se, hvilket helt korrekt ikke siger så meget)
> ikke være noget problem at automatisere, uanset hvis netværk man var
> opkoblet på.

Hvis den IP man får er sprect i adresserummet, så er det ikke så let at give
adgang baseret på IP, men der er ikke forskæld på om det er dynamisk, eller
stastisk IP.

Hvad Tiscali kunne gøre, er at give adgang med brugerID+PW.

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Niels Teglsbo (02-01-2004)
Kommentar
Fra : Niels Teglsbo


Dato : 02-01-04 22:59

Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk> wrote:

> Har de ikke ADSL-udstyr på centralen, opkobles du på TDC's. Det er
> utvivlsomt også upåklageligt, men desværre følger deres news med,
> hvorfor der ikke er adgang til tiscali.dk-grupperne :-/

Men hvis man alligevel er TDC-kunde betyder det måske ikke så meget.

--
Niels, The Offspring Mailinglist http://home.worldonline.dk/teglsbo

Andreas Falck (02-01-2004)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 02-01-04 23:33

I news:9bqbvvk0jk3etjighhpd5vrlftm2fr6j8c@news.inet.tele.dk skrev
Niels Teglsbo følgende:

>> Har de ikke ADSL-udstyr på centralen, opkobles du på TDC's. Det er
>> utvivlsomt også upåklageligt, men desværre følger deres news med,
>> hvorfor der ikke er adgang til tiscali.dk-grupperne :-/
>
> Men hvis man alligevel er TDC-kunde betyder det måske ikke så meget.

Det er jeg ikke. Jeg bliver Tiscali- kunde. - igen!! og jeg glæder mig


--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
Der nu HAR købt hus i Ravsted, Sønderjylland
Huset kan ses her: http://skrift.dk/hus_ravsted
ER det ikke bare et skønt hus? og så på 177 kvm


Nic (02-01-2004)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 02-01-04 23:34

> > Men hvis man alligevel er TDC-kunde betyder det måske ikke så meget.
>
> Det er jeg ikke. Jeg bliver Tiscali- kunde. - igen!! og jeg glæder mig
>

Hvorfor så ikke CC?



Andreas Falck (03-01-2004)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 03-01-04 09:43

I news:ZlmJb.66217$jf4.4231605@news000.worldonline.dk skrev
Nic følgende:

>> Det er jeg ikke. Jeg bliver Tiscali- kunde. - igen!! og jeg glæder
>> mig
>
> Hvorfor så ikke CC?

Fordi de først efter 2/2 kunne tage stilling til om de kunne levere
adsl, da telefonlinien først bliver aktiv fra den dato, og så skulle
jeg vente yderligere i op til 2 uger inden jeg kunne få besked,
hvorefter der ville gå 4-6 uger inden det blev installeret.

Tiscali kunne godt finde ud af det med det samme - De har nemlig
kompetente folk i deres tekniske afdeling, som ved hvad de har med at
gøre!

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
Der nu HAR købt hus i Ravsted, Sønderjylland
Huset kan ses her: http://skrift.dk/hus_ravsted
ER det ikke bare et skønt hus? og så på 177 kvm


Claus O (03-01-2004)
Kommentar
Fra : Claus O


Dato : 03-01-04 12:46

"Andreas Falck" <andreas.falck@jyde.invalid> wrote

> Tiscali kunne godt finde ud af det med det samme - De har nemlig
> kompetente folk i deres tekniske afdeling, som ved hvad de har med at
> gøre!

og den er så også arkiveret til fremtidig brug, læs: MISBRUG:
- den bliver nr. 3 i denne rækkefølge:

> Tiscali er som en Skoda..ikke til at komme af med..!!
Andreas Falck: Tiscali er værre end en Skode!

> PS: Konklusionen er, hold jer fra dette fusker firma!
Andreas Falck: Også min helt entydige konklussion




Andreas Falck (03-01-2004)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 03-01-04 13:07

I news:bt6a1k$o2l$1@sunsite.dk skrev
Claus O følgende:

>> Tiscali er som en Skoda..ikke til at komme af med..!!
> Andreas Falck: Tiscali er værre end en Skode!

Det er da godt at du kan more dig med at klippe løsrevne sitater ud af
deres rette sammenhæng.

Smut du hellere hjem til moar og få skiftet din beskidte ble inden du
får rød numse.

Og ja, jeg har en stabil linie uden problemer hos Tele2 med en
hastighed der ligger gennemsnitlig 25% over hvad jeg betaler for, og
jeg glæder mig samtidig til at komme tilbage igen til Tiscali når jeg
er flyttet i mit nye hus.

Med andre ord: jeg er tilfreds med tele2, og jeg er fuldt ud tilfreds
med det tekniske produkt hos Tiscali

Men du er vel bare for småt begavet til at fatte at man kan være
tilfreds begge steder!

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
Der nu HAR købt hus i Ravsted, Sønderjylland
Huset kan ses her: http://skrift.dk/hus_ravsted
ER det ikke bare et skønt hus? og så på 177 kvm


Jesper Nielsen (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 30-12-03 00:53

> Er det sådan en kombination af de nye priser pr. 1. februar, så
> forskellen til Tele2's ikke er helt så stor, og så at du efter _ret_
> lang tid hos Image/World Online/Tiscali ligesom føler dig fremmed andre
> steder?

Jeg kunne personligt aldrig finde på at flytte fra Tiscali. Årsagen er det
overlegne produkt de siden 2000 har leveret til mig.

--
Mvh. Jesper



Andreas Falck (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 30-12-03 00:59

I news:e63Ib.65270$jf4.4078220@news000.worldonline.dk skrev
Jesper Nielsen følgende:

[ ... ]
> Jeg kunne personligt aldrig finde på at flytte fra Tiscali. Årsagen
> er det overlegne produkt de siden 2000 har leveret til mig.

Ja, selv du har/har haft en uduelig og komplet inkomtent
administration/ledelse har deres produkt altid haft en absolut høj
teknisk standard, hvilket med garanti skyldes de eminent dygtige
teknikere de har i deres stab.

Og den support / kundeservice man ikke kunne få fra den dengang
uduelige support / kundeservice, ja den kunne man få via disse
teknikeres brug af deres fritid i de interne grupper.

Selv om min linie hos tele2adsl rent faktisk kører problemfrit (jeg
har nu ca. 25% mere hastighed end jeg betaler for), så glæder jeg mig
egentlig til at komme hjem igen

Jeg har jo dog trods alt været kunde der i mange, mange år, først med
modem og så med adsl.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
Der nu HAR købt hus i Ravsted, Sønderjylland
Huset kan ses her: http://skrift.dk/hus_ravsted
ER det ikke bare et skønt hus? og så på 177 kvm


Claus O (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Claus O


Dato : 30-12-03 11:19

"Andreas Falck" <andreas.falck@jyde.invalid> wrote

> Det tror jeg nu nok at de gør, før 1/2 flytter jeg *tilbage* til
> tiscali

DU ER OG BLIVER ET HUL I JORDEN!!!! (himlen, sorry)
1/Først så meget kritik af Tiscali
2/Så en *dum* kommentarer til *al* kredit af Tele2, da din linie bare *kørte så godt*
3/Så tilbage til Tiscali
HVOR DUM HAR MAN IGRUNDEN LOV AT VÆRE?
- før man IKKE kan få en adsl-linie,
så andre kan blive fri for ALT DETTE PLADDER FRA DIG!



Lars Christensen (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Lars Christensen


Dato : 30-12-03 12:44

On Tue, 30 Dec 2003 11:19:13 +0100, "Claus O"
<clausolsen@NOSPAMhotmail.com> wrote:

>DU ER OG BLIVER ET HUL I JORDEN!!!! (himlen, sorry)
>1/Først så meget kritik af Tiscali
>2/Så en *dum* kommentarer til *al* kredit af Tele2, da din linie bare *kørte så godt*
>3/Så tilbage til Tiscali
>HVOR DUM HAR MAN IGRUNDEN LOV AT VÆRE?
>- før man IKKE kan få en adsl-linie,
>så andre kan blive fri for ALT DETTE PLADDER FRA DIG!
>
Ja nu er du jo ikke det bedste sandhedsvidne selv..


--
Lars
Skal det gå ad helvede til, så skal det gå med musik

Claus O (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Claus O


Dato : 30-12-03 14:50

"Lars Christensen" <spam@go-away.invalid> wrote

> Ja nu er du jo ikke det bedste sandhedsvidne selv..

Sandhed.
Du skal få sandheder din spade: (hvis du alligevel arbejder for Tis & Pis så brug
dog din tid på at finde hullet med pakkettabet eller find en som måske er mere
kvalificeret en dig til at kikke på sagen)

> Tiscali er som en Skoda..ikke til at komme af med..!!
Andreas Falck: Tiscali er værre end en Skode!

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=w1dRa.18956%24Kb2.1050785%40news010.worldonline.dk

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=XYAOa.14773%24Kb2.705936%40news010.worldonline.dk

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=NuMvb.6090%24HB5.614%40news.get2net.dk

nu gider jeg ikke mere. find selv flere af samme skuffe her:
http://groups.google.com/groups?as_q=tiscali&ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_uauthors=andreas%20falck&as_drrb=b&as_mind=12&as_minm=5&as_miny=2003&as_maxd=30&as_maxm=12&as_maxy=2003&lr=&hl=da



Lars Christensen (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Lars Christensen


Dato : 30-12-03 15:09

On Tue, 30 Dec 2003 14:50:25 +0100, "Claus O"
<clausolsen@NOSPAMhotmail.com> wrote:

>
>Sandhed.
>Du skal få sandheder din spade: (hvis du alligevel arbejder for Tis & Pis så brug
>dog din tid på at finde hullet med pakkettabet eller find en som måske er mere
>kvalificeret en dig til at kikke på sagen)

Nååå lille Claus..

Nææh jeg arbejder skam ikke for Tiscali. Men har stort set aldrig haft
problemer med dem. Det kører bare derudaf. Det eneste problem jeg har
haft var i forbindelse med en flytning men det gik i orden til alles
tilfredshed.
Desuden så svarede jeg kun fordi jeg ved hvordan du vil reagere. Du
tåler simpelthen ikke at folk roser Tiscali og sviner folk til hvis de
kommer til at sige at Tiscali er en god internetudbyder. At der så er
nogen der har problemer med deres regnskabsafdeling er så en hel anden
historie.


--
Lars
Skal det gå ad helvede til, så skal det gå med musik

Claus O (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Claus O


Dato : 30-12-03 16:01

"Lars Christensen" <spam@go-away.invalid> wrote

> tåler simpelthen ikke at folk roser Tiscali og sviner folk til hvis de
> kommer til at sige at Tiscali er en god internetudbyder. At der så er

Hver gang jeg har efterspurgt "sådannogle" er du og Stegen hver gang
kommet på banen.
Men der findes garanteret EEN mere som altid gemmer sig.



Sune Budolf Pedersen (09-01-2004)
Kommentar
Fra : Sune Budolf Pedersen


Dato : 09-01-04 19:53

> Andreas Falck: Tiscali er værre end en Skode!

Skoda er da en fin bil, ikke dermed sagt at Tiscali er en god udbyder.

/Sune



Andreas Falck (09-01-2004)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 09-01-04 23:48

I news:3ffef883$0$95086$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev
Sune Budolf Pedersen følgende:

>> Andreas Falck: Tiscali er værre end en Skode!
>
> Skoda er da en fin bil, ikke dermed sagt at Tiscali er en god
> udbyder.

Ja, og dermed siger udsagnet intet om Tiscali er en god eller en
dårlig udbyder.

Rent teknisk er Tiscali et knaldgodt produkt, hvilket jeg også altid
har sagt. Deres admininistration, kundeservice og support har vist
fået sig en gevaldig opstramning, efter hvad jeg kan forstå.

Fra mandag den 2/2 kører jeg igen på en Tiscali linie, men i en helt
anden landsdel.
--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
Der nu HAR købt hus i Ravsted, Sønderjylland
Huset kan ses her: http://skrift.dk/hus_ravsted
ER det ikke bare et skønt hus? og så på 177 kvm


Andreas Falck (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 30-12-03 15:33

I news:bsrjf2$dne$1@sunsite.dk skrev
Claus O følgende:

>> Det tror jeg nu nok at de gør, før 1/2 flytter jeg *tilbage* til
>> tiscali
>
> DU ER OG BLIVER ET HUL I JORDEN!!!! (himlen, sorry)
> 1/Først så meget kritik af Tiscali
> 2/Så en *dum* kommentarer til *al* kredit af Tele2, da din linie
> bare *kørte så godt* 3/Så tilbage til Tiscali
> HVOR DUM HAR MAN IGRUNDEN LOV AT VÆRE?
> - før man IKKE kan få en adsl-linie,
> så andre kan blive fri for ALT DETTE PLADDER FRA DIG!

Ja, min linie kører godt hos tele2, og ja den kørte også rigtig godt
hos tiscali - dette er hvad jeg hele tiden har sagt-

Og jeg har også tidlgere sagt, at den *eneste* grund til at jeg gik
fra tiscali var at jeg åbenbart aldrig kunne få en faktura uden fejl,
og at hver fejlrettelse på faktura blot resulterede i endnu en række
fnye fejl.

Så det er der altså heller ikke noget nyt i.

Og som jeg også skrev i denne tråd, så har jeg et håb om, at jeg med
et nyt kundenummer måske kunne være heldig at slippe for disse
faktureringsfejl fremover.

Og så et andet aspekt jeg først nævner nu:
tele2 vil først tage stilling til / undersøge om de kan levere adsl på
min nye adresse *efter* at jeg er flyttet ind den 1/2 og at jeg så
derefter først kan regne med en eventuel etablering efter yderligere
ca. 5-6 ugers ventetid.

Tiscali *har* allerede undersøgt at de godt kan levere på den nye
adresse.

Er der mere du ikke er i stand til at kunne fatte med de få
hjernevindinger der muligvis stadig kan være aktive hos dig?

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://sdanet.dk/ + http://skabelsen.info/
http://bibeltro.dk/ + http://bibel-skole.dk/
*** *Alle med debatforum* ***


Claus O (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Claus O


Dato : 30-12-03 15:57

"Andreas Falck" <andreas.falck@jyde.invalid> wrote

> tele2 vil først tage stilling til / undersøge om de kan levere adsl på
> min nye adresse *efter* at jeg er flyttet ind den 1/2 og at jeg så
> derefter først kan regne med en eventuel etablering efter yderligere
> ca. 5-6 ugers ventetid.

Dette havde været den bedste løsning for *alle*

> Og jeg har også tidlgere sagt, at den *eneste* grund til at jeg gik
> fra tiscali var at jeg åbenbart aldrig kunne få en faktura uden fejl,
> og at hver fejlrettelse på faktura blot resulterede i endnu en række
> fnye fejl.

> et nyt kundenummer måske kunne være heldig at slippe for disse
> faktureringsfejl fremover.

Ja et nyt nr. er guld værd. )) så held og lykke med Tiscali! ))
- afsluttende med et par kolde fra kassen:

> Tiscali er som en Skoda..ikke til at komme af med..!!
Andreas Falck: Tiscali er værre end en Skode!

> PS: Konklusionen er, hold jer fra dette fusker firma!
Andreas Falck: Også min helt entydige konklussion








Andreas Falck (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 30-12-03 18:03

I news:bss3nv$h27$1@sunsite.dk skrev
Claus O følgende:

> "Andreas Falck" <andreas.falck@jyde.invalid> wrote
>
>> tele2 vil først tage stilling til / undersøge om de kan levere
>> adsl på min nye adresse *efter* at jeg er flyttet ind den 1/2 og
>> at jeg så derefter først kan regne med en eventuel etablering
>> efter yderligere ca. 5-6 ugers ventetid.
>
> Dette havde været den bedste løsning for *alle*

Ja du kunne da sikkert godt tænke dig at jeg skulle være uden internet
i 6 uger, ikke sandt? - Men den går ikke hr. Granberg. Jeg vil ha', og
får, internet fra første dag i det nye hus. Endda en teknisk god og
stabil løsning. Og muligvis med en administrationsafdeling der endnu
ikke har formået at forbedre sig. Kundeservice er i al fald blevet
*meget* bedre og er da også til at få fat på nu!

Jeg *glæder* mig til at komme hjem i folden igen - selv om jeg
egentlig er ganske godt tilfreds med tele2 hvor jeg får mindst 25%
højere hastighed end jeg betaler for

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://sdanet.dk/ + http://skabelsen.info/
http://bibeltro.dk/ + http://bibel-skole.dk/
*** *Alle med debatforum* ***


Bernhard Ege (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Bernhard Ege


Dato : 30-12-03 00:31

"Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> wrote in message
news:hk1Ib.65227$jf4.4070980@news000.worldonline.dk...
> Som flere af jer nok ved, har jeg lidt under et konstant pakketab på
3-6%.
>
> Tiscali kan INTET gøre er svaret fra support.
>
> Jeg skifter derfor udbyder. Nogen der kan fortælle om lign.
"skandaler" fra
> andre danske ISP'er?
>
> Sørgeligt imho.

Jeg (og alle andre på Tele2 nettet som vil spille på Battle.net, en
Blizzard spil-server) har det problem med Tele2 at de accepterer
pingtider på over 100ms som værende normale (til servere på Telia's net
i Sverige). Ping tiden for normale ADSL linier er ca. 20-30ms. Tele2
skriver det er Telia's fejl (læs: Tele2 teknikere er for dumme. Det var
dem som gav svaret).

Jeg skifter tilbage til TDC selvom det kun bliver en 512/512 (ca. samme
pris som min 2048/512 hos Tele2 men så er ping tiderne i det mindste i
orden).

mvh Bernhard


Henrik Bo Hansen (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Bo Hansen


Dato : 30-12-03 18:34


"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote in message
news:bN2Ib.3381$iF5.398@news.get2net.dk...

> Jeg (og alle andre på Tele2 nettet som vil spille på Battle.net, en
> Blizzard spil-server) har det problem med Tele2 at de accepterer
> pingtider på over 100ms som værende normale (til servere på Telia's net
> i Sverige). Ping tiden for normale ADSL linier er ca. 20-30ms. Tele2
> skriver det er Telia's fejl (læs: Tele2 teknikere er for dumme. Det var
> dem som gav svaret).

Hvilken spil-server(e) er det du forbinder dig til ? (IP nummer/navn)

/Henrik





Bernhard Ege (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Bernhard Ege


Dato : 30-12-03 19:15


"Henrik Bo Hansen" <spamnam@hbh.dk> wrote in message
news:cGiIb.3408$rY7.105@news.get2net.dk...
>
> "Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote in message
> news:bN2Ib.3381$iF5.398@news.get2net.dk...
>
> > Jeg (og alle andre på Tele2 nettet som vil spille på Battle.net, en
> > Blizzard spil-server) har det problem med Tele2 at de accepterer
> > pingtider på over 100ms som værende normale (til servere på Telia's
net
> > i Sverige). Ping tiden for normale ADSL linier er ca. 20-30ms. Tele2
> > skriver det er Telia's fejl (læs: Tele2 teknikere er for dumme. Det
var
> > dem som gav svaret).
>
> Hvilken spil-server(e) er det du forbinder dig til ? (IP nummer/navn)

Jeg har haft det oppe før, men synes ikke det skulle i glemmebogen:

Message-ID: <YVuzb.14351$T36.8763@news.get2net.dk>

Serveren er på samme subnet som europe.battle.net men det ip jeg tester
med er: 213.248.106.66

mvh Bernhard


Thomas Wesley Hinton (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Wesley Hinton


Dato : 30-12-03 20:31


"Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> skrev i en meddelelse news:hk1Ib.65227

> Som flere af jer nok ved, har jeg lidt under et konstant pakketab på 3-6%.

Er det dig som bor i Bolbro og tidligere har snakket om problemer? (I så
fald har jeg set du har skrevet før).


Jeg har en god kammerat der også bor i Bolbro, måske det ville være en idé
hvis i snakkede sammen, evt. testede om der var de samme problemer?


Han havde nogle problemer dengang der var vejarbejde på Haugesplads (jeg
postulerer ikke at det var årsagen, men det var bare for at etablere en
tidsramme).

Hans problemer er forsvundet, Tiscali sendte ham en ny router (han har en
Cisco 677), og bestilte også en tekniker fra TDC (som aldrig dukkede op).
Men hans problemer er altså forsvundet nu, men det kan selvfølgeligt være at
hans forbrugs mønster er anderledes end dit, for eksempel spiller han ikke
online spil.




Nic (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 30-12-03 20:43

> > Som flere af jer nok ved, har jeg lidt under et konstant pakketab på
3-6%.
>
> Er det dig som bor i Bolbro og tidligere har snakket om problemer? (I så
> fald har jeg set du har skrevet før).
Det må jeg med skam indrømme.

> Jeg har en god kammerat der også bor i Bolbro, måske det ville være en idé
> hvis i snakkede sammen, evt. testede om der var de samme problemer?
God ide - gider du få ham til at maile mig? :)

> Han havde nogle problemer dengang der var vejarbejde på Haugesplads (jeg
> postulerer ikke at det var årsagen, men det var bare for at etablere en
> tidsramme).
Tænke.... hauges plads... hmmm det kunne faktisk passe temmelig godt?!

> Hans problemer er forsvundet, Tiscali sendte ham en ny router (han har en
> Cisco 677), og bestilte også en tekniker fra TDC (som aldrig dukkede op).
> Men hans problemer er altså forsvundet nu, men det kan selvfølgeligt være
at
> hans forbrugs mønster er anderledes end dit, for eksempel spiller han ikke
> online spil.

Jeg har også fået en anden router, men har stadug probs.



H@nsen (31-12-2003)
Kommentar
Fra : H@nsen


Dato : 31-12-03 00:40

Nic wrote:
> Som flere af jer nok ved, har jeg lidt under et konstant pakketab på
> 3-6%.

Totalt nybegynder spørgsmål jeg kommer med her

Men hvad gør "pakketab" for ens forbindelse, og hvordan mærkes det ?

Gerne forklaret på rigtig dansk



Godt nytår



Ivar Madsen (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 31-12-03 09:07

H@nsen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Totalt nybegynder spørgsmål jeg kommer med her
> Men hvad gør "pakketab" for ens forbindelse, og hvordan mærkes det ?

Når du sender data fra punkt a til punkt b, så deles de op i mange små
bider, og sendes som parker, indparket i data som skal holde styr på hvor
de skal hen, hvilken parke det er, og andre tekniske data, det er det der
heder overhead.
Hvis parkerne skal igennem en router der har meget travlt, så travlt at den
er overbelastet, så kan den finde på at droppe nogle parker, simpelthen
undlade at vidersende dem, så mangler modtager en parke, og sender besked
retur om at den ikke har modtaget parke nr. zx, som så skal sendes igen.
Du skal altså have sendt 10 parker, selvom du burde kunne nøjes med de 5,
hvis du har et parketab på 50%.

> Gerne forklaret på rigtig dansk

Håber at det var foprståligt,,,

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Claus O (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Claus O


Dato : 31-12-03 13:17


"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> wrote

> Hvis parkerne skal igennem en router der har meget travlt, så travlt at den
> er overbelastet, så kan den finde på at droppe nogle parker, simpelthen
> undlade at vidersende dem, så mangler modtager en parke, og sender besked
> retur om at den ikke har modtaget parke nr. zx, som så skal sendes igen.
> Du skal altså have sendt 10 parker, selvom du burde kunne nøjes med de 5,
> hvis du har et parketab på 50%.

Hvilken landsdel kommer du i grunden fra?
Østerbro? - (sorry



Ivar Madsen (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 31-12-03 17:13

Claus O skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Hvilken landsdel kommer du i grunden fra?
> Østerbro? - (sorry

Bagsværd, hvorfor?

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Ivar Madsen (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 31-12-03 19:32

Claus O skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Hvilken landsdel kommer du i grunden fra?
> Østerbro? - (sorry

Bagsværd, hvorfor?

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Claus O (01-01-2004)
Kommentar
Fra : Claus O


Dato : 01-01-04 16:58

"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> wrote>

> Hvilken landsdel kommer du i grunden fra?
> > Østerbro? - (sorry
>
> Bagsværd, hvorfor?

Bagsværd PARKEN?



Rudi Stegen (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 31-12-03 13:39

Hej Ivar Madsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Hvis parkerne skal igennem en router der har meget travlt, så
> travlt at den er overbelastet, så kan den finde på at droppe nogle
> parker, simpelthen undlade at vidersende dem, så mangler modtager
> en parke, og sender besked retur om at den ikke har modtaget parke
> nr. zx, som så skal sendes igen.

Det bør dog tilføjes (for H@nsens skyld, du ved det selvfølgelig), at
der er forskel på pakketab og pakketab.

Tabes der pakker af slagsen, der skal videresendes, er det, hvad jeg
vil kalde "egentlig pakketab" (og er det mere end _meget_ få og ved
sjældne lejligheder, er det mildt sagt ikke godt).

Hvis en router derimod indimellem undlader at svare på "pingpakker"
(ICMP-pakker) - fx hvis den har travlt med dens egentlige opgave, at
videresende trafik - er det _i sig selv_ ligegyldigt.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Ivar Madsen (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 31-12-03 13:55

Rudi Stegen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Tabes der pakker af slagsen, der skal videresendes, er det, hvad jeg
> vil kalde "egentlig pakketab"

Det er der et problem opstår.

> (og er det mere end meget få og ved
> sjældne lejligheder, er det mildt sagt ikke godt).

Ved UDP er det temlig skit, men UDP er dog valgt fordi der ikke vil
gensendes data, hvilket jo i nogle tilfælde har en fordel.
Hvor meget der er af parketab på TCP ved jeg ikke, jeg har ikke oplevet
noget det som noget problem meget længe.

> Hvis en router derimod indimellem undlader at svare på "pingpakker"
> (ICMP-pakker) - fx hvis den har travlt med dens egentlige opgave, at
> videresende trafik - er det _i sig selv_ ligegyldigt.

Ligesom mange router derude (og herhjemme hos mig) er sat til at droppe dem,
hvilket jo giver et parketab på 100%,,,

,----[ping til dr.dk]
| --- dr.dk ping statistics ---
| 4 packets transmitted, 0 received, 100% packet loss, time 2999ms
`----

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Svend (01-01-2004)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 01-01-04 16:37

"Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> wrote in message
news:hk1Ib.65227$jf4.4070980@news000.worldonline.dk...
> Som flere af jer nok ved, har jeg lidt under et konstant pakketab på 3-6%.
>
> Tiscali kan INTET gøre er svaret fra support.
>
> Jeg skifter derfor udbyder. Nogen der kan fortælle om lign. "skandaler"
fra
> andre danske ISP'er?

Ping statistics for 213.237.127.44:
Packets: Sent = 1000, Received = 996, Lost = 4 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 22ms, Maximum = 99ms, Average = 23ms

kl 16:36 1jan2004

>
> Sørgeligt imho.
>
>

--
Svend



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408195
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste