Forretningsorden for forældrebestyrelse
Fra : Troels Arvin

Dato : 29-12-03 22:36

Hej,

Jeg er kommet i forældrebestyrelsen i min søns vuggestue, og har fået
til opgave at prøve at sammensætte en forretningsorden for
forældrebestyrelsen (efter at institutionen har været gennem nogle
organisatoriske ændringer).

Er der nogen, der ligger inde med en forretningsorden for en
forældrebestyrelse i elektronisk form, som jeg må få en kopi af som
inspirationskilde?

Fra : fritnat

Dato : 30-12-03 12:09

Hej Troels.
I vores bestyrelse har vi som minimum følgende punkter på dagsorden:

1. Godkendelse af referat fra sidste møde.
2. Valg af ordstyrer og referent
3. Siden sidste – Nyt fra kommunen, nyt fra DLO/Forældrenævnet, nyt fra
institutionen
4. Opfølgning på punkter fra sidste bestyrelsesmøde
5. Evt.

Mvh.
Fritnat

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren Mors

Dato : 30-12-03 22:08

fritnat wrote:
> [...]
> institutionen
> 4. Opfølgning på punkter fra sidste bestyrelsesmøde

Jeg vil helt klart anbefale at man også husker at tage lidt ældre ting
op. Få en eller anden til at kigge i referater fra f.eks. et halvt år
siden, og se om der er noget der ville være godt at få op igen.

Søren Mors

Fra : Troels Arvin

Dato : 30-12-03 22:45

On Tue, 30 Dec 2003 22:08:16 +0100, Søren Mors wrote:

> Jeg vil helt klart anbefale at man også husker at tage lidt ældre ting
> op. Få en eller anden til at kigge i referater fra f.eks. et halvt år
> siden, og se om der er noget der ville være godt at få op igen.

Lyder som en god idé, som man bør prøve at efterleve. Har I det
ligefrem formaliseret i jeres forretningsorden?

Fra : Søren Mors

Dato : 31-12-03 10:48

Troels Arvin wrote:

> Lyder som en god idé, som man bør prøve at efterleve. Har I det
> ligefrem formaliseret i jeres forretningsorden?

Vi var ved at indføre det da jeg forlod bestyrelsen i min søns gamle
vuggestue (vi flyttede).

Søren Mors

Fra : Troels Arvin

Dato : 30-12-03 22:06

On Tue, 30 Dec 2003 11:08:51 +0000, fritnat wrote:

> I vores bestyrelse har vi som minimum følgende punkter på dagsorden:
[...]

Tak.

Hvordan gør I med suppleanter: Må de deltage? Får de i givet fald
udsendt mødemateriale?

Fra : Søren Mors

Dato : 31-12-03 10:50

Troels Arvin wrote:

> [...]
>
> Tak.
>
> Hvordan gør I med suppleanter: Må de deltage? Får de i givet fald
> udsendt mødemateriale?

Dengang jeg var formand for en vuggestue måtte suppleanterne meget gerne
deltage i møderne, og de fik også udleveret mødeindkaldelser osv.

Eftersom vi i de 1½ år jeg var medlem af bestyrelsen ikke nåede at
stemme om noget som helst, gjorde det ikke den helt store forskel i
praksis om man var suppleant eller "rigtigt" medlem (bortset fra at
suppleanter kun vælges for et år).

Søren Mors

Fra : fritnat

Dato : 03-01-04 14:51

"Troels Arvin" skrev d. 30-12-03 22:06 dette indlæg :
> Hvordan gør I med suppleanter: Må de deltage? Får de i givet fald
> udsendt mødemateriale?

Ja, ligesom i Sørens institution.

http://www.kandu.dk/