Børnefødselsdag
Fra : Iben Holst

Dato : 29-12-03 14:32

Hej....

Midt i januar skal vi til at holde børnefødselsdag for første gang. For ca
20 børn fra 3 til 6 år.....

Så nu ønsker jeg mig virkelig nogle gode input til et par rolige men muntre
aktiviteter som kan puttes ind imellem deres egne fysisk aktive lege. Hvis
vejret tillader det, har vi god plads til lege udenfor.
- men især vil jeg meget gerne have forslag til hvad jeg kan servere for
dem. Noget indbydende og let og evt. sjovt. Og meget meget gerne noget som
kan laves 2-3 dage før og evt. fryses.

Iben

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-03 18:04

"Iben Holst" <Iben@holst.mail.dk> wrote in message
> [...]
> dem. Noget indbydende og let og evt. sjovt. Og meget meget gerne noget som

Små pølsehorn med røde "sodavander" er altid et hit. Både hos de små og de
store.

Mvh
Michael

Fra : Heidi

Dato : 29-12-03 19:01

Iben Holst wrote:
> Hej....
>
> Midt i januar skal vi til at holde børnefødselsdag for første gang.
> For ca 20 børn fra 3 til 6 år.....

snip

> - men især vil jeg meget gerne have forslag til hvad jeg kan
> servere for dem. Noget indbydende og let og evt. sjovt. Og meget
> meget gerne noget som kan laves 2-3 dage før og evt. fryses.

Nu så jeg lige Kitchen (eller staves det Kidchen?) den anden dag,
hvor de legede med farver.
De kogte brune pølser i vand med grøn farve, lavede blå pandepager
med lyserødt flødeskum til, og sort pasta med lilla og grøn ketchup.
Måske pandekagerne i en eller anden farve var noget? De burde vel
kunne fryses ned og varmes i ovnen.
--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Lykke

Dato : 29-12-03 21:21

hej
jeg synes, du skal lade være med at planlægge legen, de kan sagtens selv.
skulle de gå i tomgang, så stil dem i 2 el. 3 pers. gr. med en model og to
arbejdere der skal pakke modellen ind i toiletpapir. det vil de synes er
sjovt. leger de ufotrydent, så har du ekstra papir til familibrug.

mht. mad ville jeg placere dem på vattæpper på gulvet, her kunne de sidde
med fingermad.
små pizzaer lavet af dej, smurt med lidt pure, lidt skinke og ost, de vil
gerne have dem lidt "flade".
steg små frikadeller, bag flute, alt dette skal lige lunes i ovnen. kog
evt. pastaskruer som kan mætte yderligere.
vi plejer at servere rosiner, agurk og gulerod til. + vores børnegruppe er
fjollet med feta og oliven.
hos os serverer vi aldrig sodavand men saftevand, (vi synes tit de små,
ikke bryder sig om sodavand,) - som kun må drikkes i køkkenet, da vi har
gulvtæpper på i stuen .
skal du servere kage er muffins gode, da de kan også fryses.

god fornøjelse

Fra : Lewerenz

Dato : 03-01-04 14:45

Hej
....20 - det var mange!

Jeg har haft købt farver (ikke tusser) og så malede poderne på dugen, som
selvfølgelig var en ensfarvet papirdug. Denne blev efterfølgende hængt op på
børneværelset i et par uger, så var der lidt at snakke om.

Jeg har også prøvet forskelligt spiseligt. Men jeg har egentlig haft størst
succes med smurte rugbrødsmadder og 4 slags almindelig pålæg! Forskellig
tilbehør ved siden af - bl.a ostehaps udskåret af en lillebror-ost. Der er
så mange der ikke kan lide det ene og det andet, men næsten alle kan finde
en rugbrødsmad, som kan gå an og selv vælge det foretrukne tilbehør ved
siden af. Jeg skar en rundtenom ud i 4 stykker - evt til trekanter - så kan
serveringen også være lidt festlig - men det kan jo ikke laves 2-3 dage i
forvejen . Rugbrød uden kerner er bedst. Makrel var ingen stor succes. I
øvrigt spiser de ikke så meget - de har travlt med så meget andet, når de er
et nyt sted.

Og så kan det være en god idé at høre i børnehaven om der er nogen som ikke
kan tåle farvestoffer, nødder, mælk osv.

god fornøjelse
MEtte

Fra : Iben Holst

Dato : 07-01-04 17:42

> ...20 - det var mange!

Ja faktisk! Men vi bor heldigvis ikke i et helt lille hus, så det mærkes nok
ikke så slemt.

> [...]
> en rugbrødsmad, som kan gå an og selv vælge det foretrukne tilbehør ved
> siden af. Jeg skar en rundtenom ud i 4 stykker - evt til trekanter - så

Det var da dejligt nemt!! Og egentlig logisk.....
De andre svar jeg har fået er også værd at tænke lidt mere over

> Og så kan det være en god idé at høre i børnehaven om der er nogen som
ikke
> kan tåle farvestoffer, nødder, mælk osv.

Se, det var noget jeg tænkte over tidligere, men havde faktisk helt glemt
det igen; tak for "påmindelsen"!

Iben