Fedora vil ikke som gateway...
Fra : Peter Andersen

Dato : 29-12-03 18:49

Hvordan kan det være jeg i Fedora ikke kan få den til at fungere som gateway
for mit LAN til internettet? Jeg har gjort det siden RedHat 6.0 og det har
altid fungeret fint med den MASQ under iptables.
Jeg har to netkort i maskinen (TLAN og net2k) og moduler til begge er loadet
og fungerer. Hvis jeg kun har oppet det ene som er connectet via DHCP til
internett kan jeg fint pingefra serveren, fx. tdc.dk. Opper jeg det andet
kan jeg hverken pinge mit lokalnet eller internettet fra serveren.

Hvad er der galt? nu har jeg smidt min gamle RedHat 9 disk i serveren igen
og det fungerer perfekt. Har man i Fedora lavet om på et eller andet!? det
er drønirriterende....!

--
M.v.h. Peter Andersen.

Fra : Peter Andersen

Dato : 30-12-03 12:35

Peter Andersen wrote:
> [...]
>
> Hvad er der galt? nu har jeg smidt min gamle RedHat 9 disk i serveren
> igen og det fungerer perfekt. Har man i Fedora lavet om på et eller

Problemet løst, af mystiske grunde angiver den sin egen gateway i network
uden at jeg har angivet det nogensteder...

--
M.v.h. Peter Andersen.