MS Windows
briani 27239
kan ikke læse fra CdRom Tænk: Den laver de~
Fra : Kurt Pedersen

Dato : 29-12-03 18:35

Hej NG
Jeg har for et stykke tid siden været nødt til at slette hele min
XP-partition, for at installere det hele igen. Årsagen var at jeg ikke kunne
læse fra CD-rom drevet. Når jeg startede computeren virkede det hele fint
men når jeg åbnede cd-rom drevet og lukkede det igen så kunne XP ikke læse
fra den cd der var i selv om det var den samme der sad i. Nu har jeg så fået
samme problem igen. Hvad gør jeg??
mvh
Kurt

Fra : Pico

Dato : 29-12-03 23:23

Kurt Pedersen wrote:
> [...]
> igen så kunne XP ikke læse fra den cd der var i selv om det var den
> samme der sad i. Nu har jeg så fået samme problem igen. Hvad gør jeg??

Havde du fårt løst problemet da du geninstallerede XP ?
Findes CD drevet godt nok og vises i stifinder ?
Jeg havde en bekendt der havde samme problem med diskettedrevet. et
nyt løste problemet. Kort efter skete det samme med hans CD drev, så
gav jeg ham et gammelt drev og så var det problem løst.
Pico

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 30-12-03 01:00

Virker som et defekt drev. Prøv med et andet. Lån eventuelt et af en
ven og lad ham prøve dit.

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 30-12-03 13:32

Hej NG
Der er to drev det ene er et DVD og det andet er en CD-brænder. Begge
udviser samme fejl. Når jeg geninstallerer XP er det hele iorden. Jeg heller
selv til den ide at et program (ikke virus) som jeg har installeret, har
været inde og ændret indstillingerne, spørgsmålet er bare hvor! Det
mærkelige er jo at det hele virker indtil jeg åbner drevene og lukker igen.
Begge drev er synlige både i enhedshåndtering og i stifinder, men stifinder
og total-commander kommer med en fejlmeddelelse der fortæller at de ikke er
istand til at læse indholdet på drevet.
mvh
Kurt

Fra : Clinton

Dato : 01-01-04 01:43

On Tue, 30 Dec 2003 13:32:18 +0100, "Kurt Pedersen"
<kurt_birgit@pedersen.mail.dk> wrote:

>Hej NG
>Der er to drev det ene er et DVD og det andet er en CD-brænder.

sidder de som master/slave paa samme controller.....
hvis ja saa prov at flytte et af drevene til en anden controller

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 30-12-03 13:35

Lige en sjov ting i forbindelse med dette broblem.
Når jeg bruger Nero, kan den godt læse oplysninger om det medie der er sat i
brænderen.

Fra : morten

Dato : 30-12-03 13:42

prøv installere aspi.

morten

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 30-12-03 21:46

Det har jeg prøvet men det har ikke givet det ønskede resultat
mvh
Kurt