maskinen slukker 3-5sek efter der trykkes ~
Fra : Thomas Lund Madsen

Dato : 29-12-03 16:59

Kære alle,

Min PII300, ATX, afbryder efer 3-5 sek - altså lige efter den tændes. Hvad
kan der være galt?

MvH

Thomas

Fra : Mogens

Dato : 29-12-03 17:37

On Mon, 29 Dec 2003 16:59:04 +0100, "Thomas Lund Madsen"
<thomas_tlm@hotmail.hotmail.com> wrote:

>Kære alle,
>
>Min PII300, ATX, afbryder efer 3-5 sek - altså lige efter den tændes. Hvad
>kan der være galt?

Måske kører CPU køleren ikke. Bundkortet registrerer som regel
hvor mange RPM køleren kører med og hvis den ikke kan måle
noget, ja så er der mange bundkort der i standard opsætningen
slukker maskinen for ikke at komme til at brænde CPU'en af.

Luk kassen op og kik om blæseren på CPU køleren virker.

mvh M.

Fra : Thomas Lund Madsen

Dato : 29-12-03 19:04

"Mogens" <moveng@dont.spam.me> skrev i en meddelelse

> [...]
> slukker maskinen for ikke at komme til at brænde CPU'en af.
>
> Luk kassen op og kik om blæseren på CPU køleren virker.

Køleren roterer og jeg har forsøgt at koble HD, Grafik mv af - men det
fortsætter....

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-03 20:51

Thomas Lund Madsen wrote:

> Min PII300, ATX, afbryder efer 3-5 sek - altså lige efter den tændes. Hvad
> kan der være galt?

Defekt PSU - jeg havde samme problem for et halvt års tid siden.
Udskiftede PSU, så var problemet væk.

Fra : Nils Emil P. Larsen

Dato : 30-12-03 10:58

> [...]

>Kære alle,
>
>Min PII300, ATX, afbryder efer 3-5 sek - altså lige efter den tændes. Hvad

Kan også være power-on switchen, der sætter sig fast (hopper ikke ud
efter tryk).

Nils Emil
My reply-address is valid.
Min svar-adresse er gyldig.