Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Skatteberegning - hvordan?
Fra : Jan

Dato : 28-12-03 23:06

Jeg er flyttet retur til DK pr 1/8. Hvordan er det med
skatteberegningen for 2003 når det gælder personfradrag og topskat.
Har jeg normalt fuldt personfradag og er topskat grænsen normal (dvs.
295.000) eller beregnes disse størrelser i frohold til den periode jeg
har været bosat i DK?

mvh Jan

Fra : Poul Christensen

Dato : 28-12-03 23:11

janbyrgesen@hotmail.com (Jan) wrote in

> [...]
> Har jeg normalt fuldt personfradag og er topskat grænsen normal (dvs.
> 295.000) eller beregnes disse størrelser i frohold til den periode jeg

i princippet beregnes personfradrag og bundfradragene for mellem- og
topskat forholdsmæssigt. i praksis pregnes indkomsten til helårsbasis og
den deraf beregnede skat nedsættes forholdsmæssigt.

Her er et link til ToldSkat vejlednin vedr. skatteberegning for delår:

http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=121172&ov_id=200117&i=31&top=12
1142&action=vis#i121172

Poul C
poulchr03@ofir .dk