Haglstørelse??
Fra : U. Pedersen

Dato : 28-12-03 20:43

Hej NG

Da jeg tog jagttegn mener jeg at srørste tilladte haglstr. var nr. 3.

Nu kan jeg se at man anbefaler str. 1 til rådyr, så nu spørger jeg om det er
blevet lavet om eller om det bare var mig der sov i den time.

UP

Fra : Lasse

Dato : 28-12-03 21:32

Jeg tror du sov godt da du tog jagttegn. 1 er stadig den fortrukne til
dådyr, gæs, med mere !! DA vi i Danmark ikke må bruge bly mere, og mange
stadig ikke "får tid" til at købe tungsten, og stadig bruger stål, ja, så er
1" stadig det bedste-- 3" kan bruges, men for en sikkerheds skyld... Du sov
vel ikke da din jagtlærer sagde at bly er blevet ulovligt ?? ... Med
mindre du tog det for 100 år siden ! .. Knæk og bræk !

Fra : sailor99

Dato : 28-12-03 22:14

Lasse, du faldt nok over tasterne og mener rådyr og ikke dådyr, med mindre
Du sov i timerne.

Mvh
Georg

Fra : Mars

Dato : 28-12-03 23:04

haha godt set :)

Fra : Lasse

Dato : 30-12-03 12:11

He he Jaa, godt set Georg . Ups, ja min fejl Rådyr og dådyr går ud på
et .. Men kronvildt vil jeg nok ikke skyde med hagl.. De er jo trods alt
lidt større !! Og det er også ulovligt.. !! .. Tak for rettelsen

Godt nytår

Lasse

Fra : H.S.

Dato : 30-12-03 16:23

"Lasse" <LasseSLET@postbilen.dk> skrev i en meddelelse
> He he Jaa, godt set Georg . Ups, ja min fejl Rådyr og dådyr går ud på
> et .. Men kronvildt vil jeg nok ikke skyde med hagl.. De er jo trods alt
> lidt større !! Og det er også ulovligt.. !! .. Tak for rettelsen

- Er det ikke også ulovligt at skyde dådyr med hagl ?

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 31-12-03 00:03

"H.S." <public@tele2adslSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> "Lasse" <LasseSLET@postbilen.dk> skrev i en meddelelse

> - Er det ikke også ulovligt at skyde dådyr med hagl ?

Tja, godt nok har jeg ikke jagttegn, men jeg vil da mene at Rådyr må skydes
med hagl, men IKKE Dådyr... så man må da ikke håbe at den herre der skriver
at rådyr og dådyr går ud på et har jagttegn ( hvis jeg altså ikke tager
fejl )

Lars Bisgaard

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 31-12-03 08:03

Hej Lars.

Nej,du tager ikke fejl.
Man må IKKE skyde dåvildt med hagl.
Det må være en pramjæger,hvis det er en jæger

Mvh.
Michael Rasmussen

Fra : Mars

Dato : 31-12-03 09:41

hvad er der galt med pramjægere ?? :)

ms
"Michael Rasmussen" <michaelrasmussen"Demonaz"@tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3ff27487$0$69985$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 31-12-03 18:22

Hej Mars.

Der er ikke noget galt med pramjægere.
Jeg skulle lige se om der var nogle som var vågne

Mvh.
Michael Rasmussen

Fra : Karsten

Dato : 02-01-04 17:34

hej
det var det samme da jeg tog jagttegn i 1985 , haglstr 3 = 3,5mm var det
størt tilladte , men da man den katastrofale beslutning at forbyde bly ,
blev det ændret til str. 1 = 4 mm

Karsten