aflivning ?
Fra : Morten Juel

Dato : 28-12-03 13:22

Hejsa alle

Nogle der ved hvad en aflivning koster ??
nu har vores 2 hankatte været på vildkat.dk og dba i flere mdr, men ingen
vil ha dem, og vi må ikke ha kat derhenne hvor vi er flyttet til, så vi
bliver desværre nød til den lange vej til dyrlægen..
Der er ingen alternativer vel ?? inges kattehjem vil ikke ha dem heller..
:o/

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-03 13:55

"Morten Juel" <hehe(indsæt selv@her)starchild.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver desværre nød til den lange vej til dyrlægen..
> Der er ingen alternativer vel ?? inges kattehjem vil ikke ha dem heller..

Kig under annoncerne, kat købes i dba. Måske er der nogen, der søger netop
jeres katte. Nogengange søges, der mest killinger, men prøv evt. at ring
alligevel og forklar dem, alle fordelene ved, den voksne kat.

Et alternativ er, at smugle kattene med i den nye bolig, indtil i får dem
afsat.

Internater er vel også en mulighed ? Der er vel flere end Inges kattehjem ?

Tør ikke helt gisne om prisen på en aflivning, men da vi sidst var hos
dyrlæge, mente jeg, at overhøre en pris på omkring 700 kr. Det er der nok
andre der er mere sikre på herinde.

Jeg håber, at i finder en anden løsning, end dyrlægen...

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Kim Bengtsson

Dato : 28-12-03 18:05

> [...]
> bliver desværre nød til den lange vej til dyrlægen..
> Der er ingen alternativer vel ?? inges kattehjem vil ikke ha dem heller..

Hej Morten

Har i virkelig prøvet alle muligheder ? Jeg har selv haft katte på
vildkat.dk og måtte opgive at komme af med dem. Så jeg ved godt det er
svært, men jeg har aldrig nogensinde haft aflivning i tankerne.
Har du ikke noget familie eller venner der kan tage dem for en tid.

Der er også en side der hedder dagensdyr, der er et forum med køb/salg
af bla dyr.

Håber skisme for missernes skyld i finder en bedre løsning en aflivning.

Mvh Kim

Med venlig hilsen
Kim Bengtsson
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : zasha

Dato : 28-12-03 19:34

> [...]
> bliver desværre nød til den lange vej til dyrlægen..
> Der er ingen alternativer vel ?? inges kattehjem vil ikke ha dem heller..

kik på dba.dk:
http://www.dba.dk//asp/soegning/soegning.asp?IkkeValgtAnnoncetype=&Annoncety
pe=1&Fritekst=&Medbillede=0&AntalDage=0&Querytype=0&PrisTil=9999999&PrisFra=
0&KortSogRad=0&KortSogY=0&KortSogX=0&radX=0&radY=0&KortSogNavn=0&RegionId=0&
Forhandler=0&RubrikId=155&OldNiveau=&FavoritNavn=&SoegningId=0
Steril./kastr. kat søges. Alder underordnet. Skal være vant t. at være
ude & helst t.andre katte. Kun henv. fra Sjæll. & helst Nordsjæll/Kbh. Godt
hjem m. andre katte tilbydes 100,- 21-12-2003
Hundested | Sjælland - Nord

Kunne da være de ville tage to katte....
--
Hilsen Heidi

http://chocolade.dk

begin 666 globe.gif
M1TE&.#EA$ `0`+,``*S*V^;U_];S_\;K_S&*0K7;][G0X,#4X,[K_^OW_REI
M,;WC]S&.0M;O_____V9F9B'Y! ``````+ `````0`! ```1UT+U):Y4IA9US
M:T$#3$F##(/P-<7BCD\P()^@,$O1-L<4T V%@N#2?7J/DHW!S+54R-*-B<NA
M$ 92D$"M?K#:('417$7%S<^-P O?%K<MHQVC#>$,&YO^@Q/5*WP(+BX(0 (S
460\&!@".`(P'DHQ9$A:7$PX1`#L`
`
end

begin 666 kobtlfemail.gif
M1TE&.#EA=0`/`*(``````/____;V]N#@X)R<G(*"@O___P```"'Y! $```8`
M+ ````!U``\```.^"+K<_C#*2:NM(8O-N_]@*(YD:9Z@$@QLZ[YP+,]T;=^X
M7*AY[__ H(ZW$AJ/R. .(!@0:@T6X,6@2J4*6K:UH'9ATRN6NPW?ELTBU&46
M@Z?AN$P^:+.U<+IYGT,[;VUV7W=E6S%Z=8*&7W!U6(M<?0II@'>68&)TF(Z<
M@EJ1G:"<9Y-_-H&,5J&K=HELK56;K(^/K3!+:DFZN[PN?KW P4:_PL7&-F@%
8RLO,S<[/T-'2T]35UM$7V=K;W-T5"0`[
`
end

Fra : Elwarth

Dato : 28-12-03 14:31

> [...]
> bliver desværre nød til den lange vej til dyrlægen..
> Der er ingen alternativer vel ?? inges kattehjem vil ikke ha dem heller..

Hej Morten
Inden du skrider til aflivning, så prøv www.dyrenettet.dk og www.dba.dk (den
blå avis). Det var igennem den blå avis, at det lykkedes os at få afsat de 3
sidste af vores hittekillinger. Det tog kun 2 uger, så fat mod
Mht. prisen på aflivning ved jeg det ikke, men mit gæt vil være prisen for
en normal konsultation.

Venligst
Dorthe

Fra : zasha

Dato : 29-12-03 18:16

> [...]
> bliver desværre nød til den lange vej til dyrlægen..
> Der er ingen alternativer vel ?? inges kattehjem vil ikke ha dem heller..

Opfølgning:
Har dd. skaffet drengene et hjem, men det var lige en ombæring for sent,
idet de idag er blevet afleveret på Falsters Kattehjem. Om de så henter
kattene dér, ved jeg ikke endnu, men ihvertfald er de ikke blevet
aflivet...og det er det vigtigste for mig :)

Mange hilsner fra Miver og Mulle's mor Heidi
http://hei.homepage.dk
og
http://chocolade.dk

Fra : Charlotte

Dato : 29-12-03 18:27

Hej Heidi

"zasha" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i

> [...]
> kattene dér, ved jeg ikke endnu, men ihvertfald er de ikke blevet
> aflivet...og det er det vigtigste for mig :)

KANON godt gået! Jeg håber nu meget, de får dem hentet og at de får et godt
hjem.

KH
Charlotte
www.skovkatten.dk

Fra : Morten Juel

Dato : 29-12-03 21:21

> [...]
> kattene dér, ved jeg ikke endnu, men ihvertfald er de ikke blevet
> aflivet...og det er det vigtigste for mig :)

Yes, pga snakken om dyrenes beskyttelse herinde, brugte jeg google og fandt
falsters kattehjem, hun ville meget gerne tage dem, Gitte hed hun, en flink
dame, eller kvinde vel nærmere, så de fik et bur sammen, men kradsetræ og
det hele, og der gik ikke mange minutter før at selv den lidt skræmte af
dem, var frisk og kiggede rundt, så tak for hjælpen herinde fra
Vi troede at vi havde prøvet alt, og det var lidt derfor jeg skrev herinde..
Det er en stor lettelse at de ikke skulle aflives, nu håber jeg bare at de
får et godt hjem, med kærlige plejere
Zasha ringede lige som vi var kommet tilbage til næstved
Gitte synes btw at det var nogle rigtigt flotte og store hankatte, som så ud
som om at de havde haft det godt, og det har de såmend også

Mvh
Morten

Fra : Tommy Fer

Dato : 31-12-03 10:12

> [...]
ud
> som om at de havde haft det godt, og det har de såmend også

Tjae... har kun en kommentar.... Vi har 2 katter, har haft det i 2 år i en
lejlighed hvor man ikke må havde dyr... forstår dig ikke morten... men
hva... dejligt at de ikke blev aflivet.. .

Ses....

Mvh Tommy Fer

Fra : Anja Lysholm

Dato : 31-12-03 13:45

"Tommy Fer" <fer@dkfritidmotorcykel.dk> wrote
> Tjae... har kun en kommentar.... Vi har 2 katter, har haft det i 2 år i en
> lejlighed hvor man ikke må havde dyr... forstår dig ikke morten...

Det ka' være de har fået trusler om at blive smidt ud af lejligheden?

Anja

Fra : maz

Dato : 31-12-03 15:09

Anja Lysholm wrote:
> Det ka' være de har fået trusler om at blive smidt ud af lejligheden?

Har man *valgt* at have katte, så har man også valgt det *fulde ansvar*. Og
så flytter man ikke til et sted, hvor man ikke må have katte!!
Jeg hader den uansvarlige "køb-og-smid-mentalitet", som desværre opleves al
al for tit vedr. katte - det er uansvarligt og uanstændigt af deres ejere!

/maria

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 31-12-03 19:25

maz wrote:

> [...]
> Jeg hader den uansvarlige "køb-og-smid-mentalitet", som desværre
> opleves al al for tit vedr. katte - det er uansvarligt og uanstændigt

Fuldstændig enig!! - dog kunne jeg måske godt finde på at flytte til et sted
hvor man ikke må have dyr, da jeg efterhånden synes at det skrumper meget
ind med mulighederne for at holde dyr i lejligheder (når man nu desværre
ikke har råd til at købe det hus)
Mange steder må man ikke have dyr og andre må man have 1 stk. Hvor min mor
bor må man have 1 hund eller kat - hendes nabo havde 7 katte og ingen
opdagede det (så jeg syntes det er tåbeligt med de regler - så længe dyrene
ikke generer andre) Dog ville jeg aldrig kunne skille mig af med dem hvis
det blev opdaget, men måtte finde på noget - de skal nemlig være her hos mig
resten af deres liv!

Og så, kære Maria - du fortalte aldrig hvordan det gik med Zeus??

Godt nytår til alle misserne samt deres mennesker.

Danielle

Fra : maz

Dato : 01-01-04 12:37

Danielle Nielsen wrote:
> Og så, kære Maria - du fortalte aldrig hvordan det gik med Zeus??
Jamen Zeus var *meget* glad for at komme hjem igen - har aldrig set ham
*så* afslappet Men det tog hårdt på ham - han er blevet lidt gråsprængt
i hovedet pga den oplevelse :(
Han har det godt igen - ingen fysiske mén, men jeg er nødt til at holde
særlig øje med ham, da han desværre har tendens til at danne store
hårboller. Så den står på Hairball Control og kattegræs i lange baner :)
Og.. jeg risikerer, at det sker igen! Til gengæld skal han så ikke igennem
alle de mareridtsagtige undersøgelser, der virkelig tog hårdt på ham -
stakkels kat...

Maria og Z-teamet

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 03-01-04 16:36

maz wrote:
> [...]
> baner :) Og.. jeg risikerer, at det sker igen! Til gengæld skal han
> så ikke igennem alle de mareridtsagtige undersøgelser, der virkelig

Hej Maria!

Dejligt at høre at Zeus har det godt og er glad igen
Du kan jo også give ham kattemalt hver dag, for det var dog en voldsom stor
og fæl hårbolle den han fik der
Tun i olie (eller bare olien) skulle også "smøre" systemet.
Vi krydser tæer og poter for at det ikke sker igen

Mvh.
Danielle