En række spørgsmål
Fra : @(none).dk

Dato : 28-12-03 01:04

Hej Ng jeg håber at i kan hjælpe mig, jeg har en del spørgsmål.jeg køre
på en redhat 9

Førdst om mozilla
Jeg har fået instaleret den nye 1.5 men når jeg skal åbne den skal jeg
gøre det i terminalen. Hvordan laver jeg et link.
Og hvilken java skal jeg bruge og hvordan instalere jeg den så den
virker som plug-inc, når jeg går på nettet.

Og gaim
Jeg har instaleret den nye vertion via sources, det virker fint på nær
når jeg skal bruge msn, så siger den at det kræver SSL-understøtelse og
det skal instaleres, men hvordan gør jeg dette. en fortalte at jeg bare
skal køre up2date, men jeg har både køret up2date og upgrade med
apt-get. men ingen af delene hjalp.
Det er alt for denne gang og på fordhånd tak

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 28-12-03 01:38

"@(none).dk" <""andy\"@(none).dk"> writes:

> Førdst om mozilla
> Jeg har fået instaleret den nye 1.5 men når jeg skal åbne den skal jeg
> gøre det i terminalen. Hvordan laver jeg et link.

Hvilken window manager bruger du?

Der står lidt på <http://milli.dk/linux/java.html>.

> [...]
> når jeg skal bruge msn, så siger den at det kræver SSL-understøtelse
> og det skal instaleres, men hvordan gør jeg dette.

Mon ikke du mangler en openssl-devel pakke eller noget i den stil?

--
Jacob - www.bunk.cc
Some people have no respect for age unless it's bottled.

Fra : @(none).dk

Dato : 28-12-03 12:27

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Hvilken window manager bruger du?

> Der står lidt på <http://milli.dk/linux/java.html>.

> Mon ikke du mangler en openssl-devel pakke eller noget i den stil?

Jeg bruger windows manger gnome, under redhat 9. wirker det link du
sente, det er fordi min forbindelse ikke er den hurigiste. og kan kun
komme til din start side.

Fra : @(none).dk

Dato : 28-12-03 12:38

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Hvilken window manager bruger du?

> Der står lidt på <http://milli.dk/linux/java.html>.

> Mon ikke du mangler en openssl-devel pakke eller noget i den stil?

Jeg har opdateret alle pakker via apt-get der heder noget med ssl, men
intet hjalp.
og har også kørt up2date men der er der kun kerne pakker jeg kan updatere.
jeg kan kun komme til her på din side http://milli.dk/

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 29-12-03 00:49

"@(none).dk" <""andy\"@(none).dk"> writes:

> Jeg har opdateret alle pakker via apt-get der heder noget med ssl, men
> intet hjalp.

Hvad gjorde du og hvilken fejlmeddelelse fik du? Det vil gøre det
meget lettere at komme med et konkret forslag til, hvad der skal
gøres.

> og har også kørt up2date men der er der kun kerne pakker jeg kan updatere.

Der er ikke tale om opdateringer, der er tale om, at der mangler
en eller flere pakker med ssl-understøttelse.

> jeg kan kun komme til her på din side http://milli.dk/

Jeps, den virker fint:

http://milli.dk/linux/java

/Rasmus

To alcohol!
The cause of - and solution to - all of life's problems!
-- Homer Simpson

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 29-12-03 01:08

"@(none).dk" <""andy\"@(none).dk"> writes:

> Jeg bruger windows manger gnome, under redhat 9.

Jeg kender desværre ikke Gnome ret godt. Findes der ikke en manual
eller en hjælpefunktion?

> wirker det link du sente, det er fordi min forbindelse ikke er den
> hurigiste. og kan kun komme til din start side.

Der står ikke noget om Java på min hjemmeside.

--
Jacob - www.bunk.cc
Expect the worst, it's the least you can do.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 29-12-03 01:11

"@(none).dk" <""andy\"@(none).dk"> writes:

> Jeg har opdateret alle pakker via apt-get der heder noget med ssl, men
> intet hjalp.

Kommer der ikke en fejlbesked? Har du installeret en pakke der hedder
openssl-devel eller lignende? Hvad siger fx 'rpm -qa|grep -i ssl'?

> jeg kan kun komme til her på din side http://milli.dk/

Det er ikke min side. Men jeg er da ret sikker på at det dybe link jeg
sendte dig virker - jeg var selv inde på det før jeg sendte det.

--
Jacob - www.bunk.cc
Biggest security gap -- an open mouth.

Fra : @(none)

Dato : 29-12-03 01:22

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> [...]
>

> Det er ikke min side. Men jeg er da ret sikker på at det dybe link jeg
> sendte dig virker - jeg var selv inde på det før jeg sendte det.

Jeg fik Gaim til virke, da jeg instaleret redhat på en anden pc og
opdateret alt førdst fandt jeg ud af at der så ikke er problemer. så jeg
instaleret alt på ny og nu virker gaim.

Men hvilken java skal jeg bruge til mozilla 1.5 ? sdk

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 29-12-03 01:28

"@(none)" <""root\"@(none)"> writes:

> Men hvilken java skal jeg bruge til mozilla 1.5 ? sdk

Hvis du ikke selv vil oversætte javaprogrammer, så kan du nøjes med
JRE (Java Runtime Environment), så er der ingen grund til at hente SDK
(Software Development Kit).

--
Jacob - www.bunk.cc
It is easier to get forgiveness than permission.