phpmyadmin @ debian
Fra : Kasper Johansen

Dato : 27-12-03 20:02

Hej gruppe.

Jeg skulle ikke mene at denne hører til i php-gruppen.

Jeg installere apache og php ved hjælp af debianguiden.dk. Dertil
installerede jeg selvfølgelig også phpmyadmin for at kunne administrere min
mysql database via webserveren.

Problemet er så bare at lokalt på maskinen kan jeg sagtens kører det
(localhost/phpmyadmin) men hvis jeg via. en anden computer prøver
(10.0.0.1/phpmyadmin) finder den intet. Da jeg så kigger i www-mappen ligger
phpmyadmin der ikke, og det er der hvor jeg sådan set står af???

Da jeg prøver at locate phpmyadmin finder jeg ud af at det rent faktisk
ligger i /usr/share/phpmyadmin, men hvordan kan jeg så kalde det lokalt ved
(localhost/phpmyadmin) eftersom at apache pejer mod /var/www? Og hvorfor kan
jeg ikke kalde phpmyadmin fra en anden maskine hvor jeg bare bruger
ip-adresse? Ifølge min viden burde det virke ens?

Håber der er nogen som kan hjælpe mig med at få afklaret dette.

Mvh
Kasper

Fra : Michael

Dato : 27-12-03 20:21

"Kasper Johansen" <kasper@johansen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg installere apache og php ved hjælp af debianguiden.dk. Dertil
> installerede jeg selvfølgelig også phpmyadmin for at kunne administrere

Jeg kan ikke løse dit problem på din måde, men download selv phpmyadmin fra
phpmyadmin.net og pak den ud i din www mappe - så virker det med det samme

nemmere, ligesåhurtigt og lærerigt :)

Fra : Kasper Johansen

Dato : 27-12-03 21:02

> [...]
fra
> phpmyadmin.net og pak den ud i din www mappe - så virker det med det samme

Jeg har dog udmiddelbart fået det indtryk at de fleste programmer er bedst
at installere med apt-get. Er dette ikke rigtigt? Eller er det bare fordi at
phpmyadmin er en slags hjemmeside?

Bare for at få afklaret et par af mine spørgsmål :)

Mvh
Kasper

Fra : Michael

Dato : 27-12-03 21:10

> Jeg har dog udmiddelbart fået det indtryk at de fleste programmer er bedst
> at installere med apt-get. Er dette ikke rigtigt?

Bedst? Ja hvis man er doven, så er det klart den bedste metode.

Men i phpmyadmin tilfældet tror jeg det vil være "ligesåbedst" at hente
..tar.gz filen og pakke den ud direkte i din www mappe

Stil dig i www roden, a'la

cd /var/www/html/
wget phpmyadmin.tar.gz (indsæt selv rigtige url)
tar zxvfp phpmyadmin.tar.gz
cd phpmyad.........
vi config.php

done....