MS Windows
briani 27239
Kan man flytte XP?
Fra : Ken

Dato : 28-12-03 16:50

Hej alle,

Jeg har netop købt en ny PC, og vil derfor gerne flytte min opsætning i XP
(+evt. OfficeXP) til min nye computer.
Min gamle køre XP Pro og den nye XPHome. Findes der en let måde at gøre
dette på, eller er der kun 'slavemetoden' med nye installationer og
re-konfigurering af div. programmer og OS?

mvh

Ken

PS: Jeg mener at XP havde noget overførsel af filer på installations CDén,
men er det det jeg skal bruge. eller er det bare backup?

Fra : Kim Larsen

Dato : 28-12-03 16:57

"Ken" <hej@der.du> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> PS: Jeg mener at XP havde noget overførsel af filer på installations CDén,
> men er det det jeg skal bruge. eller er det bare backup?

Måske et dumt svar, men kan du ikke bare flytte den "gamle" harddisk over i
den nye ?

Kim Larsen

Fra : Pico

Dato : 28-12-03 17:04

Kim Larsen wrote:
> "Ken" <hej@der.du> skrev i en meddelelse

> Måske et dumt svar, men kan du ikke bare flytte den "gamle" harddisk
> over i den nye ?

Hvis han gør det vil alle driverne ikke passe medmindre det er ens PC'er.
Selvfølgelig kan det lade sig gøre, men det er meget lettere at installere
forfra.
Pico

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-03 01:21

Hej Kim

"Kim Larsen" <mythos_fjern_@tdcadsl.dk> wrote in message

> Måske et dumt svar, men kan du ikke bare flytte den "gamle" harddisk over
> den nye ?

Det kan du ikke bare gøre, windows samler en del oplysninger om din hardware
i maskinen, og brænder dem fast i sig...

Så hvis du er afsindig heldig, kan du måske boote windows, men det hele
kører ad helvede til, for det meste kan du slet ikke boote din maskine efter
sådan et stunt..

Mvh

Carsten, Esbjerg

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-12-03 09:17

"Bevidst" <Bevidst[snabel a]tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så hvis du er afsindig heldig, kan du måske boote windows, men det hele
> kører ad helvede til, for det meste kan du slet ikke boote din maskine

Hej igen

Okay, det anede jeg ikke, så blev jeg det klogere
Men hvad så med en reparation af Windows når den er kommet over i en ny
maskine, det kan man så heller ikke ?
Det er måske derfor jeg så har problemer når jeg bytter rundt på mine
harddiske, ikke den med Windows på, men de andre ?

Kim Larsen

Fra : JSH [9800]

Dato : 28-12-03 17:12

> [...]
>
> PS: Jeg mener at XP havde noget overførsel af filer på installations CDén,
> men er det det jeg skal bruge. eller er det bare backup?

I tilbehør->systemværktøjer->Guiden overførsel af filer og indstillinger

Dette "værktøj" skulle være lavet til formålet

Fra : Ken

Dato : 28-12-03 17:18

No, den gamle HD skal anvendes til andre formål.

Fra : Jens Jensen

Dato : 28-12-03 21:37

Windows XP har en guide, der kan indsamle visse, men langt fra alle,
oplysninger til brug ved flytning.

v.h.

/jj