Vrøvl med Samba
Fra : Peter Andersen

Dato : 19-04-01 19:17

Jeg har vrøvl med Samba.. Dvs. når jeg skriver "samba start" eller "restart"
svarer den så med "[OK] og når jeg skriver "samba status" får jeg
bare"....not running"

Hvordan kan det være? Den er den her berømte RH71, dvs. en hel frisk
installation uden nogen rettelser andet end workgroup i smb.conf.

Fra : Claus Sørensen - For~

Dato : 19-04-01 20:03

On Thu, 19 Apr 2001 20:17:16 +0200, "Peter Andersen"
<peterandersen@e-box.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvordan kan det være? Den er den her berømte RH71, dvs. en hel frisk
>installation uden nogen rettelser andet end workgroup i smb.conf.

Prøv kommandoen testparm og se om der er nogen fejl.

Ellers prøv at kigge nederst i logfilen med less:

less /var/log/samba/log.smb

De herligste hilsner

Fra : Peter Andersen

Dato : 19-04-01 20:42

Problem løst....

127.0.0.1 stod til et forkert navn i host.conf.

Tak for det....

Fra : Peter Andersen

Dato : 19-04-01 21:13

sludder..... ikke host.conf, men bare host..

Fra : Allan Olesen

Dato : 19-04-01 20:59

cs@klid.dk (Claus Sørensen - Formand for KLID) wrote:

>Ellers prøv at kigge nederst i logfilen med less:
>
>less /var/log/samba/log.smb

Du mener vel 'tail /var/log/samba/log.smb'?

--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer